نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی:

شعار اشتغال فراگیر دولت با نحوه بودجه‌بندی در تناقض است

رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از قاچاق بیش از ۲۰ میلیارد دلاری کالا در کشور گفت: شعار اشتغال فراگیر دولت با نحوه بودجه‌بندی در تناقض است.

شعار اشتغال فراگیر دولت با نحوه بودجه‌بندی در تناقض است

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در رشت با اشاره به تأثیر فضای مجازی در جامعه اظهار کرد: در آینده نزدیک فضای سیاسی تبدیل به فضای اجتماعی و مرزهای بین مردم و جامعه شکسته می‌شود و در این برهه از زمان باید خود را آماده جنگ با بدافزارهای مجازی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های آینده نیاز انسان به فضای حقیقی کمتر می‌شود گفت: رهبر معظم انقلاب شورایی را به نام شورای عالی فضای مجازی ایجاد کرده تا تمام ارکان نظام با هماهنگی و همکاری عقب‌ماندگی فضای مجازی را جبران کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست فضای مجازی دست رژیم صهیونیستی و اجرای آن بر عهده آمریکا است افزود: با توجه به هجمه‌های فراوان دشمنان، تلاش و کوشش اصحاب رسانه قابل‌تقدیر است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگشت بودجه برای نخستین بار در مجلس بیان کرد: موارد و ناتمام‌هایی در بودجه نظیر اشتغال و حقوق بازنشستگان وجود داشت که منجر شد بودجه مجدداً به کمیسیون برگردد.

رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق نجومی تصریح کرد: افرادی که بالای پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرند باید ۳۵ درصد از حقوق خود را مالیات بپردازند.

کوچکی نژاد با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مقامات گفت: تمام مسئولانی که از چهل سال گذشته تاکنون حقوق نجومی و رانتی گرفته‌اند باید برای جلب مجدد اعتماد مردم و امنیت پایدار به بیت‌المال برگرداند.

وی با بیان اینکه شعار اشتغال افزایی دولت با بودجه عمرانی نمی‌خواند اظهار کرد: وقتی دولت بودجه عمرانی را کاهش می‌دهد اشتغال در کشور کاهش‌یافته درنتیجه شعار اشتغال فراگیر دولت با نحوه بودجه‌بندی در تناقض است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها در تلاش‌اند تا پیشنهاد برای ایجاد ردیف را از آن خود کنند افزود: با تلاش‌های صورت گرفته ۱۵ ردیف اعتباری برای استان و شهرستان رشت گرفته‌شده است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیارد تومان به بودجه رشت افزوده‌شده اظهار کرد: مسئولان اجرایی شهرستان باید تلاش کنند تا بودجه مصوب را برای شهرستان بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت بد خبرنگاران تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر ارتباطات و فرهنگ ارشاد در تلاشیم تا دو تا سه قانون حمایتی برای خبرنگاران تصویب و مسیر فعالیت بیشتر را برای خبرنگاران هموار کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزرا در مجلس گفت: نتیجه استیضاح وزرا استیضاح خود مجلس بود.

کوچکی نژاد با اشاره به تخلف برخی مدیران بیان کرد: مردم در مبارزه با فساد در درون و بیرون دستگاه قضایی بسیار خرسندند و ما هم از دادستان تشکر می‌کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مجتمع آدینه شهر رشت تصریح کرد: علیرغم ارادت‌ها به حضرت آیت‌الله قربانی، در مجلس ما برای جلوگیری از ساخت مجتمع آدینه موضع گرفتیم اما خطبه‌هایی علیه ما خوانده شد اما باگذشت زمان شاهد تجمع بیش‌ازپیش مردم هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه راه‌آهن افزود: پروژه راه‌آهن در گیلان پیشرفت خوبی داشته و انتظار می‌رود در هفته دولت سال بعد افتتاح شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قاچاق کالای بیش از ۱۲.۵ میلیارد دلاری در کشور اظهار کرد: شواهد عینی بیانگر قاچاق کالای بالای ۲۰ میلیارد دلاری در کشور است گرچه از میزان آن کمی کاسته شده اما همچنان قاچاق کالا آسیب جدی به دولت می‌زند و باید بارانت مبارزه کرد.

کوچکی نژاد با اشاره به وضعیت نگران‌کننده آب کشاورزی در گیلان گفت: حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب نیاز به آب کشاورز داریم که حدود ۷۰۰ میلیون آن در سدهای استان تأمین می‌شود و باید ما به تفاوت آن از آب‌های موجود و چاه‌ها تأمین شود.

وی با اشاره به صنعت داروسازی در گیلان بیان کرد: استان باید به قطب داروسازی تبدیل شود چون با این کار تا حدودی اشتغال گیلان تضمین می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پیاده راه فرهنگی در هشته مرکزی شهر رشت گفت: در هیچ جای دنیا وسط شهر را برای هدفی پوچ نمی‌بندند اما این کار غیر کارشناسی در رشت انجام‌شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مغز و حیات رشت با احداث پیاده راه فرهنگی تعطیل‌شده و برای مردم و بازاریان گله‌مندی را به دنبال داشته است.

وی با انتقاد از احداث غیر کارشناسانه یک‌شبه بی آر تی در رشت و جمع‌کردن بدون ضابطه آن افزود: بی آر تی زمانی ایجاد می‌شود که ما در شهر اتوبوس کافی داشته باشیم و من معتقدم که کارهای اشتباه باید حتی با هزینه سنگین اصلاح شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی رفتارهای استاندار غیربومی گیلان گفت: استاندار در برخی از انتسابات افراطی عمل می‌کند.

کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه باید از افراد کارآمد و دارای سوابق درخشان با خط‌مشی دولت در استان استفاده می‌شد خاطرنشان کرد: من سعی کرده‌ام به خاطر مردم با استاندار همکاری کنیم اما معتقد هستم گیلان با بوشهر خیلی فرق می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فقدان مسکن کافی در کشور گفت: دولت تنها شعار مسکن اجتماعی را داد اما ما چیزی از مسکن اجتماعی ندیدیم که لازم مسکن مهر تکمیل شود و ساخت مسکن‌های موردنیاز در دستور کار دولت قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه