تمام مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای اعلام کرد: تمام مطالبات چایکاران شمال کشور در سال زراعی گذشته (۹۶ – ۹۵) به حساب آنان واریز شده و هیچ کشاورز چایکاری، طلبی بابت بهای برگ سبز چای ندارد.

تمام مطالبات چایکاران پرداخت شد

به گزارش ۸دی، محمدولی روزبهان افزود: با پرداخت شش میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان به حساب عابر بانک سپه چایکاران در روز جاری، تمام مطالبات چایکاران بابت بهای برگ سبز چای پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع مبلغ واریزی به حساب چایکاران در فصل زراعی گذشته، ۲۰۳ میلیارد تومان بوده و بر این اساس، صد درصد بهای برگ سبز چای به کشاورزان چایکار پرداخت شده است.

به گفته روزبهان، تاکنون از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانه داران عضو صندوق پرداخت شده و ۴۵ هزار نفر از چایکاران به عضویت این صندوق درآمده اند.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: همچنین بیمه فراگیر باغات چای اجرایی شده و تمامی باغ ها با استفاده از تسهیلات صندوق حمایت از صنعت چای ، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

در استان های گیلان و مازندران، ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای وجود دارد که ۹۰ درصد این باغ ها در گیلان واقع است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.

در سال زراعی گذشته، ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری که از مقدار، ۲۴ هزار تن چای خشک استحصال شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه