آخرین وضعیت جوی کشور در ساعات آتی/باران در کدام استان‌ها می‌بارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در شرق کشور فعال است، به تشریح وضعیت جوی استان‌های شمالی، شمال شرق و غرب، جنوب و مرکز کشور در ساعات آتی پرداخت.

آخرین وضعیت جوی کشور در ساعات آتی/باران در کدام استان‌ها می‌بارد

به گزارش ۸دی، احد وظیفه  درباره وضعیت جوی کشور در ساعات پایانی سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز در بخش‌های شرقی و شمال شرق به فعالیت ادامه می‌دهد.

وی افزود: در ساعات آتی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد و هرمزگان ابری همراه با رعدوبرق و بارش پراکنده باران خواهد بود که این وضعیت در اواخر وقت پایان می‌یابد و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هوشناسی کشور تصریح کرد: طی ساعات آتی وزش باد موجب خیز گردوخاک در برخی نقاط شرق کشور می‌شود که این وضعیت نیز در روز سه‌شنبه رفع خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: سایر نقاط کشور نیز در ساعات آتی و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جوی پایدار همراه با افزایش دما دارند که این وضعیت از فردا برای شرق کشور نیز پدید می‌آید؛ این افزایش دما در استان‌های شمالی بین ۶ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه شرق کشور نیز فردا وضعیتی پایدار می‌یابد، گفت: با خروج سامانه بارشی شاهد افزایش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای در شرق کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جو پایدار در غالب نقاط کشور تا اواخر هفته حاکم است، گفت: فقط در عصر روز چهارشنبه شاهد عبور موج بارشی از غرب و شمال کشور خواهیم بود که موجب شمالی شدن جریانات و بارش‌های پراکنده به همراه رعد و برق در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب و آذربایجان‌ها می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با ۷ درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با ۲۸ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۱۷ درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی شاهد افزایش دما خواهیم بود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه