روایت ظریف از «تزویر مطلق» شاکیان برنامه موشکی ایران

وزیر خارجه ایران در یک پیام توییتری از تزویر مطلق شاکیان برنامه موشکی ایران گفت که خود صدها میلیون دلار سلاح به منطقه می‌فروشند و از ایران می‌خواهند که از خود دفاع نکند.

روایت ظریف از «تزویر مطلق» شاکیان برنامه موشکی ایران

به گزارش ۸دی، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در یک پیام توییتری نوشت: «تعهد “خدمات مشتری” از سوی تولیدکنندگان سلاح آمریکا و سه کشور اروپایی: “سلاح‌های ما را بخرید و دولت های ما خدمات پس از فروش را از طریق فشار بر همسایه شما جهت کنارگذاشتن ابزارهای دفاعی اش فراهم خواهند کرد.” نمایش تزویر مطلق در شکایت از برنامه دفاع موشکی ایران همزمان با سرازیر کردن صدها میلیون دلار سلاح به منطقه ما!


ظریف در حالی چنین پیام توییتری را منتشر کرده است که فرانسه قبل از برگزاری نشست روز دوشنبه (امروز) اتحادیه اروپا درباره ایران، هدایت تلاش‌ها برای افزایش فشار تحریم‌ها علیه برنامه موشک ایران و فعالیت منطقه‌ای این کشور را برعهده گرفته است.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز در حاشیه نشست مقامات اروپایی در بروکسل گفت که نقش ایران در خاورمیانه مشکوک است و تصریح کرد که نمی‌توان برنامه موشکی ایران را نادیده گرفت.

رسانه‌های غربی نیز گزارش دادند که بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشنهاد داده‌اند که ایران به دلیل برنامه موشکی و نقشی که در سوریه دارد مورد تحریم قرار گیرد.

از طرف دیگر، علیرغم آنکه واشنگتن بیشترین فروش سلاح به کشورهای خاورمیانه را دارد، رئیس‌جمهور این کشور مدعی است که برجام از آنجایی که به مسئله برنامه موشکی ایران نپرداخته است، یک توافق ناقص است و ایران باید به دلیل دنبال کردن برنامه موشکی باید تحت فشار قرار گیرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جواد
یک آدرس می گذارم حتما ببنینید؛ ازآقای ظریف هم به عنوان وزبر امورخارجه درخواست داریم حتما حتما ببینند؛ چرا؟ وقتی سخن از لیبرالیسم می شود، منظورمان این است؛ وقتی سخن از استکبارجهانی می شود،منظورمان این است؛ وقتی سخن از الثالوث مقدس مصرباستان فرعونی می شود،منظورمان این است؛ وقتی سخن از تثلیث می شود،منظورمان این است؛ وقتی سخن از صهیونیسم بین الملل(صهیونیسم مسیحی و صهیونیسم یهودی) می شود،منظورمان این است؛ وقتی سخن از دولت پشت پرده جهانی و صهیونیزم بین الملل می شود منظورمان این است؛ https://hash-tags.ir/masaf/9889-7/
در حاشیه