تحرکات رفیق کی‌روش؛ ایران – الجزایر در خطر؟

سؤالی که اینجا مطرح می‌شود اینکه چرا شرکت «EVOL SPORT» قصد داشته کار را خراب کند؟ آیا غیر از این است که ایجنت‌ها و شرکت‌هایی که کار هماهنگی بازی و اردو را انجام می‌دهند، از هماهنگی دیدارهای دوستانه سود مالی نصیب‌شان می‌شود؟

تحرکات رفیق کی‌روش؛ ایران – الجزایر در خطر؟

به گزارش ۸دی، یکی از بخش‌های بحث برانگیز صحبت‌های کارلوس کی‌روش پس از دیدار با سیرالئون مسلماً جایی بود که گفت: «باید از شریک‌مان شرکت «ایوُل EVOL» تشکر کنم و مسئول اجرایی تیم ملی، آقای بامداد (میرزایی) به این دلیل که در طول مدت زمان بسیار کوتاهی در چند روز گذشته توانست بازی را مهیا کند و این بازی انجام شد. بعضی افراد همچنان فقط صحبت می‌کنند و به این صحبت‌ها ادامه می‌دهند، اما ما مسیرمان را برای نزدیک شدن به اهداف‌مان دنبال می‌کنیم». موضوعی که ابهامات بسیار زیادی را به وجود می‌آورد. بامداد میرزایی که ایجنت فوتبال است در تیم ملی حضوری فعال دارد و در رختکن تیم، هتل، اردوها و حتی رسمی‌ترین مراسم‌های تیم ملی از جمله قرعه‌کشی جام جهانی نفر اولی است که کنار کی‌روش دیده می‌شود. بارها در خصوص حضور او در تیم ملی سؤال پرسیده شده است و این فرد یک بار خود را به خبرنگار تسنیم، مدیر اجرایی تیم ملی معرفی کرد؛ در حالی که اگر اینگونه است باید حکم رسمی از سوی فدراسیون برای او صادر می‌شد.

در خصوص این فرد و نحوه فعالیت او در کنار تیم ملی و اینکه اصلاً به چه عنوان کنار تیم ملی حضور دارد، صحبت‌های زیادی شده است اما مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال . محمد رضا ساکت به عنوان دبیرکل فدراسیون هیچ وقت در این باره موضع روشنی نداشته‌اند.

تاج در یکی از نشست‌های خبری خود که ۱۵ مهرماه ۹۶ در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد، پاسخگوی خبرنگار بود اما شاید ذره‌ای فکر نمی‌کرد در خصوص بامداد میرزایی از او سؤال پرسیده شود. با این حال وقتی رئیس فدراسیون فوتبال با این سؤال مواجه شد که «نقش بامداد میرزایی که یک ایجنت فوتبال است در تیم ملی چیست که در اردوها با رسانه‌ها برخورد دارد و حتی خودش را به‌عنوان مدیر اجرایی تیم معرفی می‌کند، تصریح کرد: بامداد میرزایی برخی مسائل اردویی را در تیم ملی برنامه‌ریزی می‌کند. به طور مثال او اردوی روسیه را فراهم کرده که برنامه‌ریزی خوبی هم داشته است، اما اینکه مدیر اجرایی یا هر کسی چیزی بگوید نیست، چون این فرد هر مسئولیتی که در تیم ملی داشته باشد خود من اعلام می‌کردم.»

آنطور که در چارت عمومی تیم ملی مشخص است، مهدی خراطی به عنوان مدیر اجرایی در تیم ملی فعالیت می‌کند، اما گویا این ظاهر ماجراست و صحبت‌های رئیس فدراسیون یا درست نیست یا او را در جریان چارت اصلی تیم ملی قرار نداده‌اند؛ چرا که کی‌روش در نشست خبری خود، بامداد میرزایی را مسئول اجرایی تیم ملی خطاب کرد. در واقع یک ایجنت فوتبال آنقدر به ساختار تیم ملی نزدیک شده که کارلوس کی‌روش در نشست رسمی خود او را مسئول اجرایی تیم ملی یا همان مدیر اجرایی معرفی و از او تشکر می‌کند.

آن عده از افرادی که با نقد شدن حضور این ایجنت در کنار کارلوس کی‌روش و تیم ملی مقابله می‌کنند و می‌گویند حضور این فرد تضمین کننده بازی‌های دوستانه تیم ملی است یا بی‌خبر از همه جا هستند یا اینکه… این ظن همیشه وجود داشته که هماهنگی بیشتر دیدارهای دوستانه تیم ملی توسط شرکت «EVOL SPORT» صورت می‌گیرد، اما هیچ‌گاه کسی به صورت رسمی این موضوع را اعلام نمی‌کرد تا اینکه کارلوس کی‌روش این شرکت هماهنگ کننده دیدار ایران و سیرالئون معرفی و حتی این شرکت را با لفظ «شریک‌مان» خطاب کرد. موضوعی که شاید در کمتر جایی اتفاق می‌افتد که سرمربی تیم ملی یک کشور از یک شرکت که کارهای هماهنگی بازی و جابه‌جایی بازیکن را انجام می‌دهد یا به لفظ عامیانه در فوتبال «واسطه‌گری» می‌کند، تشکر کند. با این حال کارلوس کی‌روش این کار عجیب را هم انجام داد، از این جهت که فردی مورد نظر در شرکت مورد نظر دارای منافعی است و حالا طبق گفته کی‌روش، گویا کار به شراکت هم رسیده است.

جالب‌ترین نکته اما شاید اینجایی باشد که برخی تحرکات از سوی شرکت «EVOL SPORT» برای برهم زدن برنامه‌های تیم ملی رقم خورده است. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی که ۱۳ آذرماه میهمان برنامه ۹۰ بود، در این برنامه اعلام کرد تیم ملی ۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۲ خردادماه ۹۷) در تهران به مصاف الجزایر خواهد رفت و این دیدار بدرقه تیم ملی به جام جهانی خواهد بود. کی‌روش در آن زمان اعلام کرد: «این دیدار را با ارتباط‌های شخصی از طریق برخی دوستانم فراهم کرده‌ایم و ۹۵ درصد قطعی شده است». با این حال جالب است شریک او یا همان شرکت «EVOL SPORT» در تلاش برای به هم زدن این برنامه بود و جالب اینکه تاریخ بازی نیز تغییر کرد!

نکته جالب اینجاست ایجنت‌هایی که هماهنگی دیدار ایران و الجزایر را در تاریخ ۱۲ خردادماه ۹۷ هماهنگ کرده بودند، ۸ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۷ آذرماه ۹۶) ایمیلی خطاب به محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال ارسال می‌کنند. رونوشت این ایمیل که از طرف ژروم شامپانیه نامزد پیشین ریاست فیفا نیز برای افراد مختلفی از جمله مهدی تاج، کارلوس کی‌روش و… ارسال می‌شود. در این ایمیل آمده است: (یوسف حجیوب که در زیر به نامش اشاره شده رئیس شرکت McSport است که دیدار ایران و الجزایر را برای تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خرداد ۹۷) هماهنگ کرده بود.)

«بعدازظهر بخیر آقای دبیرکل عزیز
دکتر یوسف حجیوب و من وظیفه داریم به اطلاع شما برسانیم که اطلاعات همگرا به ما نشان می‌دهد کمپانی EVOL با افراد مختلف در الجزایر و در جاهای دیگر تماس گرفته تا برای دیدار دوستانه ایران و الجزایر مشکلاتی ایجاد کند، این در حالی است که دو فدراسیون پیش از این انجام این بازی را در تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خردادماه) در تهران تأیید کرده بودند.
در بین شایعاتی که مطرح شده، ما شنیده‌ایم:
– الجزایر تیم «ب» خود را به ایران خواهد فرستاد.
– به دلیل بازی دیگری که الجزایر با برگزاری آن موافقت کرده، گفته شده که آنها علی‌رغم نامه تأییدیه‌ای که داریم، به تهران نخواهند آمد.
ما می‌دانیم که چنین رفتارهایی در دنیای ما رایج است، اما بر اساس ارزش‌های اخلاقی‌مان بابت این موضوع متأسفیم.
ما می‌خواهیم اطمینان حاصل پیدا کنیم که تمامی چیزها طبق برنامه از پیش تعیین‌شده برای برگزاری بازی‌مان در تهران در جریان است».

سؤالی که اینجا مطرح می‌شود اینکه چرا شرکت «EVOL SPORT» قصد داشته کار را خراب کند؟ آیا غیر از این است که ایجنت‌ها و شرکت‌هایی که کار هماهنگی بازی و اردو را انجام می‌دهند، از هماهنگی دیدارهای دوستانه سود مالی نصیب‌شان می‌شود؟ سؤال اینجاست که شرکت «EVOL SPORT»که کی‌روش آن را شریک خود خوانده چرا قصد داشته در برنامه بازی دوستانه تیم ملی با الجزایر اخلال ایجاد کند؟ آیا قصد داشته این بازی را لغو و خودش برای هماهنگی آن اقدام کند؟ چرا تاریخ و زمان این دیدار تغییر کرد؟ اینها همه سؤالاتی است که فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، محمدرضا ساکت و حالا کارلوس کی‌روش به عنوان شریک شرکت مورد نظر باید به آن پاسخ بدهند.

آنطور که از ایمیل ارسال شده به محمدرضا ساکت پیداست، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی پس از ارسال ایمیل از موضوع با خبر شده‌اند. آیا آنها از تحرکات شرکت EVOL با خبر شده و هیچ برخوردی صورت نداده‌اند؟ چطور می‌شود که این شرکت برای برهم زدن برنامه‌های تیم ملی پیش از جام جهانی اقدام کند، برخوردی با آن صورت نگیرد و حتی دوباره فرصت هماهنگی بازی به این شرکت داده شود و سرمربی تیم ملی هم به صورت رسمی از آن تشکر کند؟ آیا این مسئله ارتباطی به شراکت کارلوس کی‌روش با این شرکت دارد؟ چرا فدراسیون فوتبال که سال‌هاست در خصوص فردی به نام بامداد میرزایی مورد سؤال قرار می‌گیرد، پاسخ روشنی در این خصوص نمی‌دهد؟ این اتفاقات پیش از این هم در مورد چند بازی دوستانه ایران مسبوق به سابقه بوده که تحرکاتی برای برهم زدن بازی‌های دوستانه صورت گرفته تا شرکت مورد نظر هماهنگی آن بازی یا بازی جدیدی را انجام بدهد. چرا حراست فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان، نهادهای نظارتی و… مقابل چنین تحرکاتی که به منافع ملی کشور ضربه می‌زند، نگرفته و نمی‌گیرند؟

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه