مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

کتابخانه های عمومی از همه ظرفیت خود برای پویایی کتابخانه ها استفاده کنند

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه یکی از مهمترین مزیت های انتخاب یک کتابخانه به عنوان الگو رفع کلیه نیازهای فیزیکی، محتوایی و فرهنگی است، گفت: مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی از همه ظرفیت خود برای پویایی کتابخانه خود استفاده می کنند.

کتابخانه های عمومی از همه ظرفیت خود برای پویایی کتابخانه ها استفاده کنند

به گزارش خبرنگار هشت دی، هادی نوری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه شورای اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه کتابخانه های الگوی گیلان در سال جدید معرفی می شوند اظهار کرد: مراحل اولیه گزینش طرح کتابخانه الگو در گیلان انجام می شود.

وی با بیان اینکه این جلسه به منظور برررسی اخرین وضعیت اجرای مصوبات جلسات انجمن کتابخانه ها در ۱۶ شهرستان آستان گیلان انجام شده است افزود: مراحل اولیه گزینش کتابخانه های الگو در گیلان انجام می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان تصریح کرد: بر اساس برآوردهای اولیه و بررسی های مورد نظر تعدادی از کتابخانه های عمومی که دارای شرایط لازم جهت انتخاب کتابخانه الگو قرار گرفتند را داشته باشند در سال جدید با در نظر گرفتن معیارها و رعایت شاخصهای مد نظر معرفی می شوند.

نوری با بیان اینکه یکی از مهمترین مزیتهای انتخاب یک کتابخانه به عنوان الگو رفع کلیه نیازهای فیزیکی، محتوایی و فرهنگی است افزود: با درنظر گرفتن این شرایط خوب، مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی از همه ظرفیت خود برای پویایی کتابخانه خود استفاده می کنند.

وی با اشاره به برنامه کتابخانه گردی مصادف با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی درباره شاخصهای انتخاب کتابخانه الگو گفت: گردش کتاب، امانت نسبت به عضو و پشتیبانی را سه عامل تعیین کننده در انتخاباین عنوان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به برگزاری نشست های کتاب خوان مسئولین استانی گفت: هدف از برگزاری این نشست ها معرفی مجموعه کتابخانه ها به عنوان مهمترین دستگاه حامی امر کتابخوانی در استان است و روسای ادارات می بایست در سال جدید نسبت به برگزاری این نشست در سطح مدیران شهرستانی اقدام کنند.

به گزارش هشت دی، لزوم توجه به دستورالعمل ها، مکاتبات و بخش نامه های اداری از سوی مسئولین ستادی، روسا و مسئولین کتابخانه ها، توجه بیشتر به موضوع امر به معروف و نهی از منکر از سوی کارکنان مجموعه، دعوت از اعضای کتابخانه های جهت پیوستن به پویش کتاب خوان مجازی، اعلام نیازمندی های کتابخانه ها در حوزه عمرانی جهت برنامه ریزی درست و به موقع، همکاری موثر با کارسناسان ستادی جهت جمع بندی گزارشها در حوزه های مختلف از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه