بعضی‌ به‌دروغ به مردم می‌گویند که پتروشیمی ۳۰ هزار شغل ایجاد می‌کند

استاندار گیلان گفت: بعضی‌ها به‌دروغ به مردم می‌گویند که پتروشیمی ۳۰ هزار شغل ایجاد می‌کند، واحدهای نزدیک به پتروشیمی نیز در گیلان حتی نزدیک به ۳۰ هزار شغل ایجاد نمی‌کنند و باید با مردم راحت باشیم و حقیقت را به آن‌ها بگوییم.

بعضی‌ به‌دروغ به مردم می‌گویند که پتروشیمی ۳۰ هزار شغل ایجاد می‌کند

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته صنعت و تجارت در سالن جلسات استانداری گیلان در رشت با بیان اینکه در گیلان طرحی در رابطه با آمایش سرزمینی نداریم اظهار کرد: سلایق شخصی در صنعت مشکل‌زا است و باید از مزیت‌های گیلان در زمینه‌های ایجاد اشتغال و تولید استفاده کنیم زیرا در صنعت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی معجزه نمی‌کند افزود: صنعت پتروشیمی موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی در گیلان می‌شود و اگر به ظرفیت منابع طبیعی و محیط‌زیست آسیب می‌زند که باید موردبررسی قرار بگیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ما نباید در زمینه پتروشیمی به مردم دروغ بگوییم گفت: بعضی‌ها به‌دروغ به مردم می‌گویند که پتروشیمی ۳۰ هزار شغل ایجاد می‌کند، واحدهای نزدیک به پتروشیمی نیز در گیلان حتی نزدیک به ۳۰ هزار شغل ایجاد نمی‌کنند و باید با مردم راحت باشیم و حقیقت را به آن‌ها بگوییم.

سالاری با اشاره به اینکه اگر شرایط و فضای طبیعی اجازه دهد احداث واحد پتروشیمی خوب است تصریح کرد: باید سازمان صنعت معدن و تجارت در زمینه اشتغال و تولید طرح داشته باشد و استراتژی طرح‌ها نیز توسط مسئولان قابل دفاع باشد.

وی با بیان اینکه باید توان و ظرفیت‌های طبیعی با نیازهای ملی و صادراتی گره بخورد افزود: باید سازمان صنعت، معدن و تجارت از یک موسسه مطالعاتی و تخصصی خوب در صنعت استفاده کند تا برنامه راهبردی ارائه کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید تولیدات صنعتی و کشاورزی گیلان افزایش پیدا کند تصریح کرد: محقق شدن این مسئله برنامه‌ریزی می‌خواهد و باید راهبردی برای حل مشکلات تلاش کرد و به یک پژوهشگاه و موسسه مطالعاتی فرصت داده شود تا مشکلات را بررسی و به ما منتقل کند که برای حل مشکل مردم به سه موضوع کشاورزی، گردشگری و تجارت پرداخته شود که در دل تجارت صنعت نیز وجود دارد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه