پیمان می بندیم در هرکجای جهان به عنوان طلایه داران مکتب ولایت ، پیام این انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم

در این بیانیه آمده است: دانشجویان فرهیخته و پیرو خط سرخ شهادت ، در هرکجای جهان به عنوان طلایه داران مکتب ولایت ، پیام این نقلاب را به گوش جهانیان برسانند و خود نیز در سال جاری ،جهت تحقق حکومت اسلامی مهدوی کوشا و ساعی باشند.

پیمان می بندیم در هرکجای جهان به عنوان طلایه داران مکتب ولایت ، پیام این انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم

به گزارش خبرنگار حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، بیسج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت بیانیه ای صادر کرد، که به شرح زیر است:

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت

به مناسبت سال روز جمهوری اسلامی ایران یوم‌الله ۱۲ فروردین ؛ سالروز استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، روز تجلی مشارکت و همدلی مردم در تعیین سرنوشت خود می باشد. اینروز که به فرموده امام راحل عظیم الشأن یوم الله است از رخدادهای عظیم و استثنایی تاریخ در همه‌پرسی مردمی و تعیین نوع و شکل حکومت خود در جهان می‌باشد.
ملت فهیم و انقلابی ایران در رفراندمی خیره‌کننده با تکیه بر آموزه‌های دین مبین اسلام و تعالیم حضرت امام خمینی(ره)، با انتخاب نظام مبتنی بر ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی، منافع قدرت‌های زورگو و سلطه‌جو را با چالش جدی مواجه کرد و در استمرار آن با تأسی از رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)  مرکز توجه دنیای اسلام و منشاء شکل‌گیری نهضتی فراگیر و فراتر از جغرافیای انقلاب و مرزهای جمهوری اسلامی به نام “بیداری اسلامی” شد و سردمداران نظام‌های سلطه و استکبار جهانی را بیش از گذشته مورد خشم و نفرت انقلابی ملت‌ها قرار داد. حضرت امام(ره) با وجود این که در درس های ولایت فقیه خود در نجف اشرف، عنوان حکومت اسلامی را برای سلسله مباحث خود برگزید ولی نظام سیاسی در ایران پس از انقلاب را “جمهوری اسلامی” نامید و حاکمیت ملی و آرای مردم را در تمام عرصه ها به رسمیت شناخت و در اصول متعدد قانون اساسی نیز، بر این نظر به صراحت تاکید شد .حتی در آخرین لحظات عمر شریفشان در رابطه با رهبری جامعه فرمودند: اگر مردم به خبرگان رای دادند تا مجتهد عادلی را برای رهبری حکومتشان تعیین کنند، وقتی آنها هم فردی را تعیین کردند تا رهبری را به عهده بگیرد قهرا او مورد قبول مردم است در این صورت او ولی منتخب مردم می شود و حکمش ناقذ است( صحیفه نور جلد ۲۱ صفحه ۳۷۱). معنای این عبارت این است، مادامی که مردم در این انتخاب دخالت نکنند حکم مجتهد نافذ نیست.
امروز با گذشت ۳۴ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، نثار خون شهیدان راه حق ، در دوران جنگ تحمیلی و حتی پس از آن شهدای ترور و شهدای هسته ای ، وحدت، بصیرت و ولایتمداری مردم خداجوی و سربلند کشورمان ضامن تداوم حیات اثرگذار انقلاب و نظام اسلامی بوده و یقینا دسیسه‌های گوناگون تحریم، تهدید و ترور را که ناشی از خشم و استیصال دشمنان دیرین ملت بزرگ ایران است، همچون گذشته خنثی خواهد کرد.
باید اذعان نمود اگرچه حاکمیت مردم وجمهوریت از دستاوردهای قرون جدید است که در برابر حکومت های استبدادی و برای مهار قدرت های خودسر و مادام العمر به وجود آمد، ولی با دقت در متون اسلامی، خطبه ها و نامه های حضرت علی (ع) می توان گفت حکومت مورد نظر اسلام حکومتی است که از طریق خواست و آرای مردم محقق شود؛ و مشارکت عمومی ریشه در سیره معصومین دارد نامگذاری هایی که در ابتدای هر سال توسط امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی) انجام می شود ، نشان از عزم ملی کشور و سمت و سوگیری نظام در راستای شعار آن سال است و نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گویای عزم و مدیریت و تلاش جدی و جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ در چارچوب های نظام بوده که پیشرفت اقتصادی و رشد و تعالی معنویت و توسعه مکارم اخلاقی و فرهنگی ، دو بال اساسی پیشرفت است.
امید است دانشجویان فرهیخته و پیرو خط سرخ شهادت ، در هرکجای جهان به عنوان طلایه داران مکتب ولایت ، پیام این انقلاب را به گوش جهانیان برسانند و خود نیز در سال جاری ،جهت تحقق حکومت اسلامی مهدوی کوشا و ساعی باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه