نماینده آستانه اشرفیه در مجلس خبر داد:

نام دستگاه‌هایی که برنج خارجی سفارش می‌دهند را افشا خواهیم کرد

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: در صورتی که لازم باشد نام دستگاه‌های دولتی را که به جای خرید برنج داخلی، برنج خارجی سفارش می‌دهند افشا خواهیم کرد.

نام دستگاه‌هایی که برنج خارجی سفارش می‌دهند را افشا خواهیم کرد

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به معضل برنج‌کاران داخلی اشاره کرد و گفت: تا دیروز طبقات پایین جامعه به خاطر اختلاف قیمت برنج تولید داخل با برنج وارداتی به دنبال برنج وارداتی می‌رفتند، اما امروز بهای این کالا نیز به کیلویی ۸ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مردم امروز از افزایش افسار گسیخته بهای برنج خارجی گله‌مندند، اظهار داشت: در این صورت چگونه می‌توان انتظار داشت که برنج تولید داخل با استقبال مردم مواجه شود؟

قربانی به رکود فروش برنج داخل اشاره کرد و گفت: الان برنج‌کار داخلی محصول خود را حتی به کیلویی ۱۲ هزار تومان نیز نمی‌تواند بفروشد چرا که از او نمی‌خرند.

وی از رانت در بازار به عنوان یکی از معضلات پیش‌روی برنج‌کاران داخلی یاد کرد و افزود: ما بارها خواسته‌ایم که دستگاه‌های دولتی از برنج تولید داخل برای غذای روزانه پرسنل و یا ارزاق به آنها استفاده کنند در حالی که بسیاری از این ادارات برنج خارجی سفارش داده و توزیع کردند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: در صورتی که لازم باشد نام دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی که به جای خرید برنج داخلی، برنج خارجی سفارش می‌دهند از سوی نمایندگان گیلان افشا خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: برخی سازمان‌های دولتی برنج بی‌کیفیت خارجی سفارش داده‌اند و پس از آنکه به علت بی‌کیفیتی این برنج روی دستشان ماند و نتوانستند میان پرسنل توزیع کنند، آن را در بازار آزاد فروختند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه