‌طرح ممنوعیت عرضه انواع جانوران نادر در گیلان اجرا می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به تمهیدات حفاظت محیط‌زیست استان در ایام تعطیلات نوروزی گفت:‌ خرید و فروش گونه‌های نادر حیات وحش از جمله دوزیستان در گیلان ممنوع است.

 ‌طرح ممنوعیت عرضه انواع جانوران نادر در گیلان اجرا می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ‌ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد: با فرا رسیدن ایام پایانی سال و در آستانه نوروز عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم اقدام به عرضه برخی گونه‌های جانوری در معرض انقراض در بازارهای محلی می‌کنند.

اکبری‌پور با اعلام اینکه این کار منع قانونی دارد و با متخلفان برخورد می‌شود افزود:‌ خرید و فروش این گونه‌های نادر در سطح معابر،‌ مناطق گردشگری و یا بازارهای محلی ممنوع است و در صورت مشاهده با سوءاستفاده‌کنندگان و فروشندگان برخورد قانونی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به فرا‌رسیدن ایام تعطیلات نوروزی تمامی پاسگاه‌های استان در آماده‌باش کامل هستند و بازرسان سازمان حفاظت محیط‌زیست اقدام به پایش و گشت‌زنی در مناطق تحت امر سازمان و بازارهای محلی می‌کنند.

وی با اشاره به حجم ورود بسیار زیاد مسافران به گیلان عنوان کرد:‌ ورود تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی به گیلان‌ شرایط خاص و ویژه‌ای را به‌ویژه برای محیط زیست پدید می‌آورد بنابراین کنترل بیشتر و نظارت مستمر در سطح استان بسیار ضروری است.

اکبری‌پور نهادینه‌کردن فرهنگ تفکیک زباله را بسیار ضروری خواند و ابراز داشت:‌ اجرای برنامه‌های ویژه برای روز ۱۳ فروردین و توزیع کیسه‌های زباله بین گردشگران جهت جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی از برنامه‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ایام نوروز است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه