رئیس اوقاف رشت در گفتگو با 8دی:

کسب رتبه اول کشوری توسط اداره اوقاف و امور خیریه رشت/ بی نظیرترین وقف قرآنی در استان گیلان رقم خورد

رئیس اوقاف رشت در سال ۹۶، هشت وقف جدید بالغ بر سه میلیارد تومان با نیت فعالیت قرآنی انجام‌شده است، گفت: باوجود اینکه وقف‌هایی با مبالغ بالاتری در سطح کشور انجام می‌شود ولی این مقدار وقف با نیت قرآنی در سطح کشور کم‌نظیر است.

کسب رتبه اول کشوری توسط اداره اوقاف و امور خیریه رشت/ بی نظیرترین وقف قرآنی در استان گیلان رقم خورد

حجت الاسلام حمید‌رضا کریمی در گفت وگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به موقوفات سال ۹۶ با نیات قرآنی به‌عنوان کم نظرترین وقف کشور با بیان اینکه در سال ۹۶، هشت وقف جدید بالغ بر سه میلیارد تومان با نیت فعالیت قرآنی انجام‌شده است، گفت: باوجود اینکه وقف‌هایی با مبالغ بالاتری در سطح کشور انجام می‌شود ولی این مقدار وقف با نیت قرآنی در سطح کشور کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه امسال فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه رشت تقریباً بیشترین اجرای نیّت را در پنج ساله گذشته داشته است، گفت: از نظر آمار و ارقام در حوزه کمک به فقرا، دارو و درمان، طلاب و نیز در خصوص اجرای نیت موقوفاتی برای مساجد در مقایسه با پنج سال گذشته بالاترین آمار عملکرد را داشته‌ایم.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه رشت در سال ۹۶ اداره برتر کشوری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی شده است، افزود: امسال نیز درصددیم در خصوص طرح آرامش بهاری که طی یکی ۲روز آینده برای سال ۹۷ آغاز می‌شود مجدداً یکی از ادارات برتر کشور در حوزه اجرای طرح‌های فرهنگی باشیم.

کریمی تصریح کرد: اداره اوقاف رشت در حوزه دعوت از مبلغین متخصص از قم طی دو سال گذشته بین ادارات شهرستان‌های گیلان در رتبه اول قرار گرفته است و امسال با دعوت ۲۸مبلغ همچنان رتبه اول دعوت از مبلغان را در بین ۱۶شهرستان استان گیلان را دارد.

وی درباره خدمات فرهنگی در طرح آرامش بهاری برای مسافرین نوروزی استان گیلان، گفت: ایجاد غرفه‌های مشاوره کودک و نوجوان، گل‌های بهشتی، چندرسانه‌ای، مشاوره وقف و عرضه محصولات فرهنگی به زائرین از جمله اقدامات فرهنگی در طرح آرامش بهاری است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت افزود: در بقاع متبرکه امکاناتی مانند وجود محل اسکان مسافران، ملزومات اولیه مانند پتو، آب جوش و…، مکان برپایی چادر مسافرتی، ارائه خدمات بهداشتی، اورژانس و ایستگاه سلامت ازجمله خدماتی است که به مسافرین در این طرح ارائه می‌شود.

کریمی بیان اینکه نوروز امسال یک نوروز اهل‌بیتی است بیان داشت: با توجه به اینکه آغاز سال نو مصادف با شهادت امام هادی(ع)، یازدهم نوروز هم‌زمان با ولادت امیرالمؤمنین(ع) و سیزدهم فرودین ماه سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) است یکی از برنامه‌های محوری در طرح آرامش بهاری آماده کردن یک فضای مناسب با حفظ حریم اهل‌بیت برای مسافران است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه