ایجاد صف های طولانی کامیون های ترانزیت ایرانی وخارجی در مرزآستارا

تعلل مرزبانی و گمرک جمهوری آذربایجان در ارائه خدمات به کامیون های ایرانی و خارجی در مرز زمینی آستارا موجب ایجادصف های طویل درخیابان منتهی به این مرز بین المللی شده است.

ایجاد صف های طولانی کامیون های ترانزیت ایرانی وخارجی در مرزآستارا

به گزارش هشت دی،شهرستان مرزی آستارا در استان گیلان که نقطه خروج از مرز ایران و ورود به کشور همسایه جمهوری آذربایجان و به عبارت بهتر محل اتصال قاره آسیا به قاره اروپا است، از پنج روز گذشته شاهد ایجاد صف های طولانی کامیونهای ترانزیتی ایرانی و خارجی بوده که موجب بسته شدن لاین رفت خیابان منتهی به مرز بین المللی آستارا و ترافیک در لاین برگشت و ایجاد مشکلات ترافیکی برای ساکنان منطقه شده است.

به رغم فعالیت شبانه روزی مدیریت و پرسنل پرتلاش گمرک مرزی آستارای جمهوری اسلامی ایران هم اکنون ۶۰۰ کامیون ایرانی و خارجی پشت مرز ورودی به گمرک جمهوری آذربایجان  و به دلیل کندی فعالیت مرزبانی و گمرک آستارای آذربایجان درصف نوبت بوده و رانندگان آنها خواستار رفع این مشکل توسط مسئولان حوزه دیپلماسی کشور شدند.

مدیر کل گمرک آستارا در این رابطه  با اشاره به افزایش بی سابقه صادرات و پذیرش کامیون های ترانزیتی ایرانی و خارجی اظهار کرد: تلاش گمرک برای ریشه یابی ایجاد صف های طولانی در مرز زمینی و بین المللی آستارا ادامه دارد و به نظر می رسد کندی و تعلل طرف آذری در انجام فعالیت های اداری و گمرکی دلیل اصلی ایجاد صف های طولانی در مرز آستارا  باشد.

رسول امیدی با بیان اینکه موضوع به اطلاع  وزرای اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، سفارت ایران در آذربایجان و همچنین سفارت ایران در روسیه رسیده است، گفت: مقامات دولتی و محلی جمهوری آذربایجان نسبت به رفع این مشکل قول داده اند اما تاکنون هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

مدیر کل گمرک آستارا توافقات مقامات رسمی دو کشور در راستای شبانه روزی شدن گمرکات آستارای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را یادآور شد و تصریح کرد: گمرک و سازمان های مستقر در مرز زمینی آستارای ایران از ۲۰ اسفند ماه سال جاری به صورت ۲۴ ساعته و در راستای خدمت به مردم پای کار هستند اما متاسفانه فعالیت گمرک آستارای جمهوری آذربایجان در پذیرش کامیون های ترانزیتی ایرانی و خارجی بسیار ضعیف بوده و به دلایل نامعلوم بسیار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در صورت فعالیت عادی و بدون وقفه گمرک آستارای جمهوری آذربایجان تمامی کامیون های ترانزیتی ایرانی و خارجی از محوطه گمرک و مرز آستارای  ایران خارج خواهند شد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه