در خطبه های نماز جمعه شهرستان های گیلان مطرح شد:

بسیاری از کارگران گیلانی در آستانه سال نو هنوز حقوق نگرفته اند/ مسئولین به مردم در مورد میزان عملی شدن شعار سال گزارش دهند

آخرین نماز جمعه سال ۹۶ امروز ۲۵ اسفند در شهرستان های گیلان با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.

بسیاری از کارگران گیلانی در آستانه سال نو هنوز حقوق نگرفته اند/ مسئولین به مردم در مورد میزان عملی شدن شعار سال گزارش دهند

به گزارش ۸دی، آخرین نماز جمعه سال ۹۶ امروز ۲۵ اسفند در استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در برخی شهرستان های گیلان به شرح ذیل است:


امام جمعه موقت رشت:


چرخ اقتصاد و معیشت مردم با برجام هم نچرخید/ کارگران بسیاری از کارخانجات و شرکت های خصوصی گیلان در آستانه سال نو حقوق نگرفته اند 

به گزارش هشت دی به نقل از «دیارباران»، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیع‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره فرارسیدن به آخرین جمعه سال اظهار کرد: در آستانه سال نو هرکس به‌نوعی خود را آماده ورود به سال جدید می‌کنند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) به‌صورت روزانه به حسابرسی معنوی خود می‌پردازند و امروز در آستانه سال نو همه ما باید در کنار کارهای شخصی و خانه‌تکانی به حسابرسی امور معنوی خود بپردازیم.

امام‌جمعه موقت رشت افزود: اگر کسی توفیق اعمال معنوی نداشت می‌بایست علت را در خود بررسی کند و مؤمنان در پایان سال در کنار محاسبه مادی به حسابرسی معنوی خود بپردازد.

شفیع‌زاده در ادامه با اشاره به آغاز ماه رجب و تأکید بر اعمال این ماه اظهار کرد: در روزه‌های ماه رجب هرکس به‌اندازه توانایی خود جهت آمادگی برای ورود به ماه شعبان و رمضان روزه بگیرد.

وی با اشاره به میلاد امام باقر(ع) در این ماه تصریح کرد: این امام معصوم در زمان واقعه کربلا ۳سال و ۶ماه بوده است و تنها امامی است که از هر دو جد پدری و مادری منتصب به معصومین است و نیز پایه‌گذار مکتب شیعه است.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان رهبری بیان کرد: مسئولین می‌بایست فرمایش مقام معظم رهبری دراین‌باره که ـ هیچ کاری نشدنی نیست ـ را مدنظر کارهای خود قرار دهند.

شفیع‌زاده با اشاره به آغاز روز اول عید نوروز مصادف با شهادت امام هادی(ع) گفت: مردم و مسئولین ما مسلمان و با درک هستند و مسلماً رعایت حریم اهل‌بیت(ع) را می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان گیلان همواره میزبان مسافران نوروزی است، افزود: مردم گیلان مردمی مؤمن و وظیفه‌شناس هستند و برحسب وظیفه شرعی و دینی و با حفظ اصول اخلاقی روزهای عید را در پیش می گیرند و امیدواریم مسافران هم حریم اهل‌بیت(ع) و موازین شرعی را نادیده حفظ کنند.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به نوسانات سال ۹۶ برای کشور، بیان کرد: سال ۹۶ برای مملکت ما پر از نوسانات و حوادث شیرین و تلخ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همراه بوده است.

**چرخ اقتصاد و معیشت مردم با برجام هم نچرخید

وی تصریح کرد: از بین رفتن حکومت داعش در منطقه با محوریت ایران و حمله موشکی سپاه به مقر داعش ازجمله حوادث افتخارآمیز و شیرین ایران محسوب می‌شود و حمله داعش به مجلس شورای اسلامی، اغتشاشات اخیر، عدم حل شدن مسائل و مشکلات معیشتی مردم نظیر اشتغال و بیکاری ازجمله حوادث تلخ سال ۹۶است.

شفیع‌زاده با اشاره به عدم نتایج برجام در زندگی مردم، بیان کرد: قرار بود برجام چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد مملکت را بچرخاند اما چرخ سانتریفیوژها تعطیل شد و اقتصاد و معیشت مردم با گرانی و رکود فلج شد و برجام حتی نتوانست چرخ هواپیمای ظریف را بچرخاند.

**مشکلات سراوان همچنان پا برجاست

وی با بیان اینکه مشکلات سال ۹۶ استان گیلان در حال وارد شدن به سال ۹۷ است، گفت: مشکلات سراوان همچنان پا برجاست، بوی تعفن، حشرات و آلودگی سراوان با توحه به نزدیک شدن به فصل گرما همچنان ادامه دارد و باعث آسیب جدی و شدید به مردم و محیط زیست شده است.

** در رشت الکتریک کارگران گیلانی به خاطر منافع ۴ زن بیکار شدند

امام جمعه موقت رشت با اشاره به تعطیلی کارخانه رشت الکتریک‌ به عنوان یک‌موضوع ملی با بیان اینکه نزدیک به هزاران نفر از مردم گیلان بخاطر منافع ۴زن بیکار شده اند، افزود: امروز بسیاری از کارخانجات و شرکت های خصوصی هستند که هنوز حقوق و عیدی کارگران خود را نداده اند که کارفرمایان هرچه زودتر می بایست اقدام کنند.

شفیع زاده با اشاره به مشکلات مغازه داران و دست فروشان در سطه شهر خاطرنشان کرد: مغازه داران به دلیل پرداخت تعرفه های آب، برق و مالیات حق دارند و از طرفی بسیاری از دست فروشان جوانان تحصیلکرده ای هستند که بدلیل بیکاری به دست فروشی روی آورده اند و شهرداری باید اقدامی مناسب برای حل مشکلات این افراد کند.

امام جمعه سیاهکل:

مسئولین به مردم در مورد میزان عملی شدن شعار سال گزارش دهند

به گزارش خبرنگار درسیاهکل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شکسته‌دل در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: سالروز شهادت امام هادی در سال ۲۵۴ مصادف با اول فروردین ۱۳۹۷ است که می‌بایست این روز را به‌عنوان شهادت تکریم کنیم و در کنار شادی‌های ایام عید که یک سنت ایرانی است؛ باید حرمت ایشان را حفظ کنیم.

وی با اشاره به شعار سال که با مضمون اقتصاد مقاومتی بود، گفت: ضمن تشکر از مسئولین، آن‌ها می‌بایست به مردم گزارش دهند که چقدر توانسته‌اند این شعار را تحقق ببخشند.

امام‌جمعه سیاهکل با بیان اینکه شعار سال فقط برای سالی که گذشت نیست، بلکه باید ادامه پیدا کند، تصریح کرد: بحث گردشگری، جذب توریست، حمایت جدی از سرمایه‌گذاران بسیار مهم است و باید با حمایت از آن‌ها کاری کنیم که از گردونه اقتصاد مقاومتی خارج نشوند، گاهی نیز نیاز است تا مسئول جرئت به خرج بدهد، زیرا قوانین ما درجاهایی با مشکلاتی مواجه است.

شکسته‌دل با اشاره به تعرض تعدادی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس، گفت: دولت انگلیس در دو حوزه تمهیدات لازم قبل از وقوع حادثه و تعلل نشان دادن برای برطرف کردن این حادثه کوتاهی کرده است، اگر آن‌ها این توان را نداشتند؛ بر ضد ادعایی است که آن‌ها نشان می‌دهند، دولت ما باید دشمنی دشمنان را از موضع قدرت نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: تمدید وضعیت اضطراری علیه جمهوری اسلامی ایران توسط رئیس‌جمهور آمریکا که در ادامه فعالیت‌های ضد ایرانی ترامپ جهت خروج کاخ سفید از برجام است، این نشان می‌دهد که آمریکا با مردم ما در حال دشمنی است و بحث رژیم و مسئولین نظام نیست.

امام‌جمعه سیاهکل افزود: تحریم قطعات هواپیما و دارو و محدودیت ایجاد کردن برای ورود خانواده‌های ایرانی به کشورهایی مانند آمریکا؛ نشان از دشمنی آن‌ها با مردم ایران است.

شکسته‌دل تأکید کرد: هرچقدر شما فشار به مردم ما بیاورید از جهاتی برای مردم ما خوب است، زیرا بیش‌ازپیش قدرت خود را افزایش داده و در برابر آن‌ها ایستادگی خواهند کرد.

وی ضمن تشکر از زحمات شهردار و شورای شهر سیاهکل گفت: توقع داریم که شورای شهر بیش از گذشته با شهردار کمک کند و نکند طوری شود که گاهی مطرح شود که شورای شهر بهتر می‌توانست با شهردار کمک کند.

امام‌جمعه سیاهکل با بیان اینکه مردم از آسفالت در زمان بارندگی ناراحت هستند، ابراز کرد: من در این مورد با شهردار سیاهکل صحبت کردم، وی گفت که مردم می‌گویند در زمان عید باید آسفالت درست شود و پیمانکاران نیز تا شش ماه تعهد کرده که اگر مشکلی برای آسفالت پیش بیاید آن را با هزینه خود ترمیم کند.

شکسته‌دل با بیان اینکه دکتر نیک‌بین شهردار سیاهکل در حال کار کردن است، گفت: تشکر ویژه‌ای برای تخریب مغازه‌های چهارراه سینما که گلوگاه شهر می‌باشد را دارم و امیدواریم به‌زودی مغازه‌های روبروی آن نیز بازگشایی شود، از انجام آسفالت خیابان ازبرم از سمت خیابان مطهری نیز تشکر می‌کنم.

**در سال ۹۶ برخی از تحرکات دشمن با استفاده از مهره‌های داخلی انجام شد

وی با اشاره به‌سختی ها و مشکلاتی که در سال ۹۶ پیش آمد، بیان کرد: برخی از تحرکات دشمن با استفاده از مهره‌های بسیار کم داخلی انجام شد که با درایت نظام، نیروی انتظامی، سپاه و مردم حاضر درصحنه خنثی شد.

امام‌جمعه سیاهکل با بیان اینکه یکی از زیبایی‌های سال ۹۶ حضور به‌موقع مردم درصحنه است، گفت: همواره مدیون مردم دلداده اهل‌بیت (ع) هستیم که بیش‌ازپیش بار مسئولیت مسئولین را اضافه می‌کند.

شکسته‌دل ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال حاج سید احمد خمینی فرزند امام راحل، تصریح کرد: وی بازوی امام بود و کارهای امام را انجام می‌داد، حاج سید احمد بسیار مظلوم واقع شد.

وی با بیان اینکه اگر انسان باتقوا نباشد دوستان به یکدیگر نیز رحم نمی‌کنند، گفت: بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط صدام در سال ۱۳۶۶ که به مردم خودش نیز رحم نکرد، یکی از وقایع تلخ بود.

امام‌جمعه سیاهکل با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه لاهیجان و دعوت از همگان برای ثبت‌نام در آن، بیان کرد: در تلاش هستیم تا حوزه برادران و خواهران در شهرستان سیاهکل نیز احداث شود.

شکسته‌دل با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا (س) گفت: ایشان ولایت را به‌صورت کامل قبول داشتند و حق آن را تا پای جان شریف خودشان حفظ کردند.

وی با بیان اینکه می‌بایست همواره یاد خداوند باشیم، تصریح کرد: امام زمان (ع) راه خداوند است و برای رسیدن به خداوند می‌بایست تمام‌کارهای خودمان را به یاد و نیت ایشان انجام بدهیم.

امام‌جمعه سیاهکل، روز ملی شدن صنعت نفت در سال ۱۳۲۹ شمسی را نیز گرامی داشت.

امام جمعه ماسال:

حمله به سفارت ایران توطئه برنامه ریزی شده برای هجمه به جمهوری اسلامی است

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز؛ حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ماسال با اشاره به سالروز بمباران شیمایی شهر حلبچه گفت: در این فاجعه قریب به ۴ هزار زن و مرد غیرنظامی کشته و مجروح شدند اما کشورهایی که اکنون داعیه حقوق بشر دارند خودشان این سلاح ها را در اختیار عراق قرار دادند.

وی با اشاره به سالروز رحلت مرحوم سید احمد خمینی اظهار داشت: ایشان نقش بسزایی در انقلاب اسلامی ایران داشت و از دست دادنشان مصیبت بزرگی بود.

امام جمعه ماسال ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام باقر علیه السلام عنوان کرد: سال ۹۶ در کنار نارسایی ها و حوادث تلخ، با دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران همراه بود.

وی افزود: شکست هیمنه داعش در منطقه غرب آسیا، ناکامی توطئه های دوَل غربی علیه جمهوری اسلامی در منطقه، نفوذ الهام بخش انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه، مشارکت بالای مردم در انتخابات و حضور مردم در شکست پروژه آشوب دی ماه از جمله توفیقات بزرگ مردم و نظام در سال ۹۶ بوده است.

امام جمعه ماسال افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را از دیگر توفیقات بزرگ نظام در سال ۹۶ دانست و تاکید کرد: رویش های نسل سوم انقلاب و تزریق روحیه معنویت و ایستادگی در برابر دشمن که در جوانانی همچون شهید حججی و شهید حدادایان دیده شد، از دستاوردهای بزرگ ملت در سال ۹۶ است.

حجت الاسلام موسوی شکست طرح اقلیم کردستان و توطئه سعد حریری را از دیگر دستاوردهای بین المللی جمهوری اسلامی برشمرد و تاکید کرد: حمله عده ای تندرو به سفارت جمهوری اسلامی توسط حامیان سید صادق شیرازی به بهانه های واهی، حادثه ای معمولی نیست.

وی با بیان اینکه انتظار این است که دستگاه دیپلماسی واکنش مناسبی به این اتفاق بدهد، گفت: انعکاس گسترده این موضوع در رسانه های غربی و عدم واکنش مناسب پلیس انگلستان به این حادثه و همزمانی این اتفاق با سفر ولیعهد عربستان به این کشور، نشان از توطئه‌ی برنامه ریزی شده برای هجمه به جمهوری اسلامی دارد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به دیدار خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری گفت: رهبری فرمودند که از مشکلات مردم مطلعند اما جان کلام ایشان این بود که مشکلی نیست که قابل حل نباشد و هر چه هست با وحدت و تلاش قابل حل است.

امام جمعه ماسال با تاکید بر لزوم ارزیابی میزان توفیقات نظام در اجرای شعار سال گفت: چند سال قبل بحث سند چشم انداز مطرح شد که خروج از خام فروشی، تمرکز بر ارزش افزوده و مردم محوری اقتصاد از جمله تاکیدات در این سند بود اما در عمل اقدامات در خور توجهی رخ نداد.

حجت الاسلام موسوی تمدید تحریم ها توسط امریکایی ها را نقض رسمی برجام دانست و تاکید کرد: هیات نظارت بر اجرای برجام وظیفه اش پیگیری منویات رهبری در موضوع برجام است لذا باید در واکنش به این نقض رسمی اقدامی قاطع صورت دهد.

امام جمعه بندرانزلی:

بخش عمده ای از آتش سوزی های تالاب عمدی است/ با واگذاری جزیره ای تالاب انزلی به منطقه آزاد مخالفیم

به گزارش ۸دی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به روز جهانی آب خاطر نشان کرد: مسئله آب در جوامع بشری مسئله بسیار مهمی است ، جنگ آتی در بین کشورها جنگ بر سر آب خواهد بود.

وی با بیان اینکه شاید ما در این شهرستان با وجود دریا و تالاب و بارش رحمت الهی این کمبود آب را به صورت ملموس حس نکنیم تاکید کرد: هم مردم و هم مسئولان باید در مصرف آب صرفه جویی لازم را مد نظر خود قرار دهند که متاسفانه برخی از منابع آبی ما مثل تالاب علاوه بر خشک شدن و آلوده شدن در خطر جدی قرار دارد.

خطیب جمعه انزلی برای چهارمین بار در خطبه های اخیر خود در نماز جمعه شهرستان به موضوع خشک شدن تالاب بین المللی انزلی نیز اشاره و تصریح کرد: گاهی اوقات رفتارهایی مشاهده می شود که برخی ها تحت پوشش حفاظت از تالاب درصدد از بین بردن تالاب بوده و هستند.

**تالاب خواری در انزلی به یک معضل تبدیل شده است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به آتش سوزی های اخیر در محدوده سنگاچین افزود: ما هر ساله در تالاب آتش سوزی هایی داریم که عمدی بودن آن برای نیروی های امنیتی و نظامی مسجل شده وخسارات فراوانی داشته است و به گفته دستگاه های قضایی نتوانسته اند خاطیان را شناسایی و دستگیر کنند که به دنبال آن عده ای می آیند به وفور زمین ها را دور می کنند و حالا تالاب خواری در محدوده تالاب انزلی به یک معضل تبدیل شده است.

وی افزود: برخی ها از مردم عادی بنا بر تنگدستی به بهانه کشاورزی و بخش دیگری نیز که وابسته به جریانات و افراد خاصی نیز بوده ، به صورت گسترده در حال تصرف تالاب اند و با حمایت و پشتیبانی برخی افراد و ارائه سند ، خیلی راحت زمین های تالاب را به مالکیت خود در می آورند که این بحث گسترده ای دارد و من وارد نمی شوم که اگر لازم باشد در جای خود عرض خواهم کرد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به سخنان منتشر شده از طرف مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مبنی بر احیا و بهره برداری خردمندانه با توجه به محدودیتهای قانونی که مانع از کار در خارج از محدوده می شود خواهان افزوده شدن تالاب به منطقه هستند ، مطالبی را مطرح کرد.

**منطقه آزاد انزلی به نام انزلی و به کام دیگران است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: بارها گفته ایم که منطقه آزاد انزلی به نام انزلی و به کام دیگران بوده و برای این شهرستان منفعتی نداشته است و بارها به خود مسئولان سازمان نیز گفته ام و بارها از همین تریبون هم اعلام کرده ام و حالا نیز وضعیت معیشتی بازاریان معلوم است که بخشی از آن متاثر از منطقه آزاد و بخشی دیگر از آن نتیجه سوء مدیریت مجموعه های اقتصادی شهرستان برشمرده می شود.

وی در ادامه با گلایه از این درخواست تاکید کرد: در خوش بینانه ترین حالت اینکه همین درآمدزایی اندک تالاب برای قایق رانان از طریق توریست ها و مسافرین به دلیل واگذاری به منطقه آزاد از دست شهرستان خواهد رفت و مردم شهر برای رفتن به تالاب هم باید پول بدهند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه عده ای با نیت خوبی آمدند و جریانات خوبی نیز در حمایت از تالاب به راه انداختند تصریح کرد: تلاش های مردمی ای در جهت جلب توجه عمومی و بین المللی به شرایط بد تالاب انجام شد اما منفعتش در کاسه دیگران قرار گرفت که اگر باز این هم به احیا و حفظ تالاب کمک می کرد ما حرفی نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه سه نکته و سئوالی را نیز در جهت مخالفت خود با واگذاری تالاب انزلی به منطقه آزاد عنوان و بدین شرح بیان کرد: در حال حاضر بخشی از تالاب در محدوده منطقه آزاد قرار دارد، زمین هایی که مربوط به تالاب است بر خلاف قانون، برخلاف سیاست اقتصاد مقاومتی و بر خلاف دستور صریح و موکد مقام معظم رهبری بنا بر عدم تغییر کاربری زمین های کشاورزی ، تغییر کاربری داده شده است تا ساخت و ساز کنند و در بخش “علف چر” نیز تصمیم به این کار داشتند که مردم مخالفت کردند و نگذاشتند.

**عده ای در منطقه آزاد انزلی به دنبال افزایش محدوده و زمین هستند

وی در ادامه بیان کرد: بارها گفته شده است که عده ای در منطقه آزاد انزلی به دنبال افزایش محدوده و زمین هستند، ما به آنان گفتیم اگر شما می خواهید کاری کنید، کل شهرستان را تحت حوزه خود ببرید که در تعبیر رایج احساس شد که آنان به دنبال گوشت لُخم و بی دردسر هستند و که در جواب به من گفتند شهرستان که زمین ندارد.

خطیب جمعه انزلی در ادامه به تقاضای واگذاری لکه ای شهرک صنعتی خمیران به منطقه آزاد از سوی ذی نفعان اشاره و اظهار کرد: سعی می کنند جاهایی را که برایشان منفعت دارد را در حوزه مدیریت خود قرار دهند و هیچ منفعتی از این اقدامات شامل حال مردم انزلی نخواهد شد لذا اگر تصمیم به احیا سازی دارید چرا همان قسمت تالاب در محدوده ی خود را غیر قانونی تغییر کاربری دادید؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به دومین سوال و نکته خود نیز اشاره و افزود: شما می خواهید تالاب را احیا کنید و این در حالی است که به گفته کارشناسان، بخشی هر چند کم ( نسبت به کل آلودگی ها) از آلاینده های تالاب مربوط به کارخانه های تحت حوزه شهرک صنعتی شماست که حتی اجازه ی برخورد با آلایندگان را به محیط زیست هم ندادید، اگر احیا تالاب را می خواهید در گام اول این مشکل را بر طرف کنید تا بتوان به درخواست شما اطمینان کرد.

وی مصاحبه و سخنان مسئول دفتر تالاب های سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جشنواره اخیر حمایت از تالاب را نیز به عنوان سومین نکته خود مطرح و تصریح کرد: به گفته این کارشناس مسئول نزدیک به ۹۰ الی ۹۵ درصد آلاینده کننده های تالاب خارج از محدوده تالاب است و اگر این حرف کارشناس مسئول را ما قبول داشته باشیم ، شما که برای هزینه کردن در خارج از محدوده منطقه اظهار می دارید که منع قانونی دارید چگونه می خواهید برای رفع منشا های آلاینده در خارج از محدوده هزینه کنید؟

**مردم روستاها در محدوده منطقه آزاد انزلی شرایط مطلوبی ندارند

امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان با اشاره به بازدید های اخیر خود از روستاهای محدوده منطقه آزاد انزلی و دیدار با روستاییان تاکید کرد: من در این بازدید ها متوجه شدم که علی رغم همه اظهارات آقایان، مردم روستاهای این محدوده در برخی نقاط در شرایط مطلوبی به سر نمی برند و در بازدید از مدرسه ای دبستان و راهنمایی متوجه شدم پسران و دختران همه به صورت مختلط هستند و وقتی به این موضوع اعتراض کردم و دلیل این اختلاط را پرسیدم و تاکید کردم که کجای نظام اسلامی گفته است دختری که به سن تکلیف رسیده باید کنار پسر بزرگ تر از خودش بنشیدند آموزش و پرورش گفت که بودجه لازم را نداریم تا بسازیم.

حجت الاسلام شمس الدین با گلایه از این کاستی ها در حق مردم محدوده منطقه آزاد نیز گفت : آیا واقعا شما ندارید که بسازید ؟ مستقل کردن این مدارس مگر چقدرهزینه دارد؟ شما که تا این اندازه حاضر نیستید در منطقه خود برای اصلاح یک مسئله ی دینی و ارزشی هزینه کنید و فقط به دنبال برگزاری همایش و جشنواره ها و مسابقات هستید و مردم منطقه شما در برخی نقاط وضع معیشتی سخت دارند و جوانان دچار بیکاری اند چطور می خواهید تالاب به این وسعت و با این هزینه های سنگین و آلایندگی های بسیار را احیا کنید؟

**ما با واگذاری جزیره ای تالاب به منطقه آزاد انزلی به شدت مخالفیم / منطقه آزاد اگر هدفش کمک به انزلی است باید کل شهرستان را تحت حوزه خود قرار دهد

وی در ادامه تاکید کرد: ما ازهمین تریبون اعلام می کنیم که با واگذاری جزیره ای تالاب به منطقه آزاد به شدت مخالفیم و حتی از رفع تصرف منطقه آزاد از محدوده فعلی شهرستان بندرانزلی هم استقبال می کنیم ، منطقه آزاد اگر هدفش کمک به شهرستان است در چارچوب قوانین باید کل مجموعه شهرستان انزلی با روستاها را تحت حوزه خود قرار دهد و باید مردم شهرستان از تمام امکانات و امتیازات منطقه آزاد بهره مند شوند.

خطیب جمعه انزلی در سخنانی کوتاه به راه اندازی قطار در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: اگر این اتفاق بیفتند انزلی در یک بن بست قرار می گیرد و همین چهار مسافر هم دیگر نمی آید ، با این وجود کجای انتخاب های جزیره ای شما مورد پسند خدا و خلق خدا است؟

حجت الاسلام  شمس الدین در پایان به عنوان آخرین دعای نماز جمعه سال ۹۶ نیز گفت: خدایا تو را به همه اولیایت قسم می دهیم که به ما و همه مسئولان ما تعهد در خدمتگزاری خالصانه به دین و مردم را عنایت بفرما.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه