عکاس: نادر نیک کار

مراسم یادبود نخبه ریاضی کشور «علیرضا سایه بان» در انزلی + تصاویر

بیستمین مراسم یادبود نخبه ریاضی کشور علیرضا سایه بان در انزلی برگزار شد.

مراسم یادبود نخبه ریاضی کشور «علیرضا سایه بان» در انزلی + تصاویر

به گزارش خبرنگار ۸دی، بیستمین مراسم یادبود نخبه ریاضی کشور علیرضا سایه بان در انزلی برگزار شد.

در این مراسم فرماندار بندرانزلی به همراه جمعی از مردم و خانواده این نخبه کشوری در عرصه علم و دانش حضور یافتند.

 



 

«علیرضا سایه بان» در تاریخ ششم بهمن ماه ۱۳۵۷ در شهرستان بندرانزلی متولد شد.

آثار هوش و استعداد وی قبل از رفتن به مدرسه در رفتار و سیمای او هویدا بود؛ علیرضا قبل از رفتن به مدرسه به اعداد ریاضی تسلط کامل داشت.

وی وقتی پنج سال و نیم بیشتر داشت به مدرسه ابتدایی شهید آیت الله سعیدی شهرستان هشتپر رفت. شکوفایی استعدادهای وی از زمانی آغاز شد که برای تحصیل کلاس دوم دبستان به مدرسه شهادت بندرانزلی رفته و حضور معلم دلسوز و فداکاری به نام خانم پروین غمخوار نژاد در آن مدرسه در شکوفایی استعدادهای او تأثیر بسیار زیادی داشت.

هوش و استعداد سرشارش باعث شد که دوران راهنمایی را طی دو سال به صورت جهشی در مدرسه نبوت بندرانزلی پشت سر گذاشته و در مسابقات مختلف، برگزیده مسابقات شهری و استانی گردد و چندین بار به مسابقات کشوری دعوت شود و هرکجا مسابقه ای بود نام علیرضا سایه بان در جایگاه اول می درخشید.

در سن ۱۶ سالگی موفق به اخذ دیپلم شد و سپس در رشته ریاضی دانشگاه صنعتی شریف تهران در مقطع کارشناسی پذیرفته گردید. مطالعات وسیع او در رشته کامپیوتر علاوه بر تحصیل در دانشگاه موجب تشویق و عنایت ریاست محترم دانشکده جناب آقای دکتر تابش و تدریس ویژه کامپیوتر برای دیگر دانشجویان از سوی این جوان جویای علم شده و طراحی پروژه های مختلف در ارتباط با شرکت های کامپیوتری و ترجمه کتب بین المللی در رشته کامپیوتر را برای وی به دنبال داشت.

با تمام تلاشی که در کسب علم می‌کرد، می‌گفت : “خیلی از جهان علم عقب مانده ام، ای‌کاش عمر من پرثمر تر از این بود.” به واسطه همین برای کسب بیشتر از دانش و استفاده از محضر اساتید و مقالات به همراه دانشجویان ریاضی به سمینار علمی ریاضی اهواز رهسپار شد و در راه بازگشت از این سفر علمی به همراه چند تن از نخبگان ریاضی کشورمان همان طور که اعتقاد داشت و مرگ را معراج می دانست در سن ۱۹ سالگی و در سال سوم ریاضی به دعوت پروردگارش لبیک گفت و عاشقانه به دیدار حق شتافت.

متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری به خانواده شهدای علمی حادثه دلخراش اهواز:

خبر تلخ حادثه‌ای که به درگذشت تعدادی از نخبگان جوان ریاضی کشور و مجروح شدن تعدادی دیگر از این مجموعه گرانبهای نیروی جوان انجامید. مایه اندوه و تأسف عمیق اینجانب گردید، بی‌شک فقدان استعدادهای برجسته و درخشانی از این قبیل، ضایعه‌ای برای کشور و نیروی جوان بالنده آن است.

اینجانب این ضایعه دردناک را به خانواده های مصیبت دیده و به همه علاقمندان به علم و تحقیق، مخصوصاً دانشگاهیان ارجمند تسلیت می‌‌گوییم.
امید است به لطف الهی، حال مجروحین این حادثه بهبود کامل یافته و نیز با تلاش همه جوانان با استعداد و کوشا خلأ پدید آمده جبران گردد.
سید علی خامنه ای
۲۶ اسفند ۱۳۷۶

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه