چرا شیخ حسن روحانی از مناظره با احمدی نژاد فرار می کند؟

رییس دولت یازدهم باید بداند که رییس دو دولت نهم و دهم با رای همین مردمی رییس جمهور شد که به او نیز رای داده اند و البته میزان مقبولیت دکتر محمود احمدی نژاد و درصد آرای وی به مراتب بالاتر و بیشتر از شیخ حسن روحانی بوده است.

چرا شیخ حسن روحانی از مناظره با احمدی نژاد فرار می کند؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبرآنلاین، رییس دولت یازدهم برای چندمین بار و به صورت کاملا یکجانبه نسبت به عملکرد رییس جمهور سابق به سیاه نمایی روی آورد و در اظهاراتی عجیب از خرابی های به جامانده طی ۸ سال قبل پرداخت.

روحانی در دیدار نوروزی جمعی از وزرا، معاونین و مدیران کل دستگاه های اجرایی، با اعتراف به اینکه بخش اعظمی از وقت خود را صرف سیاست خارجی نموده است و بی آنکه از نتایج این تمرکز فکری آمار شفافی ارایه نماید، ضمن سیاه نمایی نسبت به عملکرد دولت های نهم و دهم گفت: “در عرصه سیاست خارجی برای بازسازی شرایط نامناسبی که در سالهای گذشته ایجاد شده بود نیاز به زمان، تلاش، هماهنگی و انسجام داریم و باید خیلی کار کنیم. ساختمانی که در ۸ سال گذشته خراب شده است، در چند ماه درست نمی شود اما جای امیدواری است که امروز کار به درستی آغاز شده و در حال برداشتن آوارها هستیم”!؟ (اینجا)

رییس دولت یازدهم البته در سخنرانی خود، راجع به مقوله بسیار مهم فرهنگ که به فرموده امام خامنه ای از اقتصاد نیز مهمتر است، تنها به یک جمله حاشیه ای بسنده کرد: “علیرغم اینکه در عرصه فرهنگ بخش اعظم کار خارج از حیطه اختیار دولت است. در عرصه سیاست داخلی و فرهنگ، عزم دولت جدی است و همکاران بنده کارها را با اهتمام جدی انجام می دهند”!

 index

راجع به سخنان حسن روحانی نکات بسیاری وجود دارد اما به جای بیان آنها، می توان تنها یک سوال را مطرح کرد که چرا رییس دولت یازدهم در پاسخ به دعوت به مناظره از سوی رییس دولت های نهم و دهم سکوت کرد و به این دعوت، پاسخ مثبت نداد؟

در شرایطی که همگان معتقدند کشور نیاز به آرامش روحی و روانی دارد و برای پیشبرد کارها، به ویژه در سال جاری و در موضوع مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، یک انسجام ملی باید شکل بگیرد، بیان سخنان اینچنینی که تنها کاربرد تبلیغاتی- انتخاباتی دارد، بنابر کدامین احساس ضرورت مطرح می شود؟

بیش از ۸ ماه است که کلید پاستور از دست احمدی نژاد به دست روحانی سپرده شده و قطعا این زمان، فرصت خوبی است برای ارزیابی عملکرد دولتمردان یازدهم. چرا رییس این دولت، به جای پرداختن به مسایل خود و ارایه گزارش از عملکردهای دولت تحت مدیریتش، همچنان به صورت یکجانبه به مدیران اجرایی سابق می تازد و نسبت به رفتار آنان سیاه نمایی می نماید؟

اگر واقعا روحانی و کابینه اش معتقدند که خرابه ای را تحویل گرفته اند و همینک مشغول آواربرداری هستند، چرا دعوت به مناظره احمدی نژاد را در کشو میزشان نگهداشتند و به آن پاسخ مثبت ندادند تا با یک بحث منطقی و دوطرفه در پیشگاه ملت ایران، همه چیز شفاف و صریح بیان شود و در نهایت قضاوت برعهده مردم گذارده شود؟

آقای روحانی باید بداند که این قبیل سخنان تنها در زمان تبلیغات انتخاباتی کاربرد دارد نه در شرایطی که ۸ ماه از مسندنشینی آنان بر اریکه قدرت می گذرد و همچنان به مسایل قبل از ان پرداخته می شود.

رییس دولت یازدهم اگر بر ایراد سخنان یکطرفه نسبت به دولت قبل اصرار دارد، می تواند با رعایت قدری از انصاف، حداقل دوره ۸ ماهه دولت یازدهم را به دوران ۸ ماهه نخست دولت نهم مقایسه کرده و به صورت کاملا منطقی و با ارایه آمار مستند از عملکرد خود دفاع کند.

محمود احمدی نژاد ۴ ماه قبل و در اواسط آذر ۱۳۹۲ به جهت “انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه به دولت‌های نهم و دهم” از روحانی دعوت کرد تا “در فضایی کاملا دوستانه و صمیمانه، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی ابهامات را رفع و حقایق ناب را آنطور که هست مورد تصدیق و تأکید” قرار دهند.

باتوجه به اصرار حسن روحانی به بیان اظهارات یکجانبه راجع به دولت قبل، مجددا پیشنهاد می شود که او به مناظره با احمدی نژاد پاسخ مثبت دهد تا تکلیف او، دولت گذشته و مردم برای همیشه مشخص شود و ادامه مسیر پیشرفت کشور در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

3767_738

رییس دولت یازدهم باید بداند که رییس دو دولت نهم و دهم با رای همین مردمی رییس جمهور شد که به او نیز رای داده اند و البته میزان مقبولیت دکتر محمود احمدی نژاد و درصد آرای وی به مراتب بالاتر و بیشتر از شیخ حسن روحانی بوده است. اگرچه در دوران احمدی نژاد، به ویژه دو سال پایانی، علاوه بر خدماتی که صورت گرفت، برخی رفتارهای اشتباه نیز وجود داشت اما حمایت های حضرت امام خامنه ای مسئولان دولت سابق که در هیچ برهه ای تاکنون مشابه آن دیده نشده، گواه بر این نکته است که خدمات آنها بیشتر از عملکرد ضعیشفان بوده است.

ضمن اینکه باتوجه به اعتراف رییس دولت یازدهم مبنی بر تمرکز بسیار بر مسایل خارجی اما در حادثه ربایش مرزبان های جمهوری اسلامی که ۵۰ روز از آن می گذرد و شهادت یک نفر از آنان تاکنون، بسیاری از کارشناسان نسبت به عملکرد دیپلماسی دولت انتقاد کرده و معتقدند اگر تحرک مفیدتری صورت می گرفت، نتایج بهتری در این زمینه حاصل می شد.

از سوی دیگر، به قول وزیر خارجه خوش خنده دولت یازدهم، “آن مرد رفته است…”، پس لطفا به عملکرد خود بپردازید تا طی ۳ سال باقیمانده از عمر ریاست جمهوری خود، کارنامه قابل قبولی جهت ارایه به ملت داشته باشید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
شماهم خوب یه طرفه هرچی می خواید میگیدا!!! انگار احمدی نژاد کشور رو به صورت گلستان تحویل داده!!! هنوز یادمون نرفته تورم بی سابقه و افزایش بی سابقه قیمت اجناس و کاهش ارزش پول ملی یا بهتر بگیم نابود شدن پول ملی و قرار گرفتن کشور در لبه پرتگاه. فکر کنم مردم خیلی خوب متوجه اوضاع و شرایط کشور شدن که برای تغییر این شرایط به دکتر روحانی رای دادن. واقعا هم باید گفت آن مرد رفت... تا ملت نفس راحتی بکشن و در آرامش به زندگیشون ادامه بدن
شهروند
بنده نه دل داده رییس جمهور فعلیم ونه دلباخته رییس دولت ماضی؛روی سخنم با شماست که از اصطلاح "سیاه نمایی"استفاده میکنید.شما که لابد معتقد به سفیدنمایی هستید بفرمایید چرا از دل سفید نمایی شما8میلیون بیکارروی دست اقتصاد ملی مانده است؟تازه آقایان میگویند 8میلیون وگرنه رقم واقعی بسیار بیش از اینهاست . بفرمایید چرا از دل تفکر سفید نمای شما گوشت کیلویی35000تومان درآمده ومرغ کیلویی 7000تومان؟شما که اینهمه سفید نمایی میکنیدبفرمایید با بحران کمبودبرق در تابستان امسال چه کنیم؟بفرمایدد استانداردولت ماضی که میگفت سال92سوت قطاردرگیلان شنیده میشود حالا کجاست؟ازوعده های چند باره اتمام سدشهربیجار حرفی نمیزنم؛باتوجه به سفید نمایی شما بفرمایید چرا تعداد یارانه بگیرها از کل جمعیت کشور بیشتر است. سفید نمایی امثال شما چیزی جز خودسانسوری بقصد دفاع از پست ومقام بعضی از مدیران بی کفایت ونامدیر نیست
منصف
آخه احمدی نژاد در حد مناظره با روحانی هست؟ نه خداییش هست؟؟؟
در حاشیه