برخورد جدی پلیس راه گیلان با هنجارشکنان در ایام نوروز امسال

فرمانده پلیس راه گیلان گفت: امسال در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در داخل خودروها،‌ سگ‌گردانی،‌ کشف حجاب و عدم رعایت موازین اخلاقی و شرعی توسط سرنشینان با جدیت ورود کرده و افراد خاطی را شناسایی می‌کنیم.

 برخورد جدی پلیس راه گیلان با هنجارشکنان در ایام نوروز امسال

به گزارش۸دی،‌ سرهنگ حسین محمدپور صبح امروز در  نشست خبری در رشت اظهار داشت: در‌ ۵۷ درصد تصادفات رانندگی که سالانه در کشور اتفاق می‌افتد خطاهای انسانی به‌عنوان اولویت نخست، نقش مستقیمی در بروز حوادث جاده‌ای‌ داشته‌ است.

فرمانده پلیس راه استان گیلان عوامل مؤثر در تصادفات رانندگی را برشمرد و ابراز داشت:‌ انسان،‌ راه و وسیله نقلیه سه عامل تاثیرگذار در بروز حوادث جاده‌ای هستند و از میان این‌ها، عامل انسانی و عدم هوشیاری رانندگان نقش بسیار مهمی در بروز تصادفات رانندگی دارد.

محمدپور با تاکید بر لزوم رعایت مقررات توسط رانندگان به‌ویژه مسافران نوروزی عنوان کرد:‌ وجود نواقص و اشکالات متعدد در جاده‌ها بر کسی پوشیده نیست اما رانندگان می‌توانند با رعایت مقررات ضمن کاهش ضریب تصادفات،‌ سفر ایمنی را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی به آمار حوادث و تصادفات جاده‌ای نوروز ۹۶ اشاره کرد و بیان داشت:‌ در بحث تصادفات جاده‌ای سال ۹۶ که منجر به جرح و یا فوت شدند،‌ ۳۹ نفر در ایام نوروز در استان گیلان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با نوروز ۹۵ با کاهش تقریبی ۱۰ درصدی مواجه بوده است.

فرمانده پلیس راه استان گیلان آمار ورود و خروج خودروها در نوروز ۹۶ را برشمرد و افزود:‌ برابر آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بیش از یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۸۹ خودرو در سفرهای نوروزی ۹۶ از راه‌های مواصلاتی‌ گیلان وارد استان شدند.

محمدپور به افزایش ۳۱ درصدی ورود خودروها در نوروز ۹۶ در مقایسه با سال قبل اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس آمار سازمان گردشگری گیلان، بیش از ۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۵۸ نفر در نوروز سال ۹۶ از استان گیلان بازدید کردند که ۱۸ درصد به نسبت سال قبل افزایش داشته است.

وی اجرای طرح امنیت اخلاقی را از اولویت‌های پلیس در نوروز ۹۷ خواند و عنوان کرد:‌ پلیس امسال در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در داخل خودروها،‌ سگ گردانی،‌ کشف حجاب و عدم رعایت موازین اخلاقی و شرعی توسط سرنشینان با جدیت ورود کرده و افراد خاطی را شناسایی می‌کند.

محمدپور به استفاده از تمام ظرفیت‌های‌ پلیس جهت اجرای طرح نوروزی اشاره کرد و بیان داشت:‌ طبق جلسات متعدد و هماهنگی‌های گسترده انجام شده با یگان‌های مختلف پلیس و سایر دستگاه‌های هم سو،‌ آمادگی‌های لازم جهت استقبال از ایام تعطیلات نوروزی انجام ‌شده است.

فرمانده پلیس راه استان گیلان با تاکید بر کنترل دقیق ناوگان حمل و نقل و مسافربری ابراز داشت:‌ قبل از ورود به ایام تعطیلات نوروزی نسبت به اعزام نیروها و کارشناسان پلیس جهت امر کنترل و نظارت به محل پایانه‌های حمل و نقل مسافر در استان گیلان اقدام می‌شود.

محمدپور شناسایی نقاط پرخطر را از جمله اقدامات پلیس خواند و گفت:‌ امسال نیز در بحث شناسایی نقاط پرخطر استان گیلان و آگاه سازی مردم به‌ویژه افرادی که به راه‌های مواصلاتی استان آشنایی چندانی ندارند توسط نصب بنرهای هشدار دهنده در این مناطق اقدام می‌شود.

وی از هماهنگی متمرکز  پلیس با دستگاه‌های امداد و نجات استان خبر داد و تصریح کرد:‌ امسال نیز تمهیدات لازم جهت همکاری‌های متقابل بین پلیس،‌ هلال احمر،‌ اورژانس،‌ امداد خودرو و سایر دستگاه‌های خدمات رسان انجام شده است تا شاهد بروز مشکل خاصی در استان نباشیم.

فرمانده پلیس راه استان گیلان دیگر اقدامات پلیس را قبل از اجرای طرح نوروزی برشمرد و گفت:‌ برگزاری نشست‌های مشترک با سازمان علوم پزشکی،‌ بازدید و تشدید کنترل ناوگان‌های حمل مسافر ‌و برگزاری جلساتی با اداره کل راهداری استان از جمله این اقدامات است.

محمدپور اطلاع رسانی در مورد اجرای محدودیت‌های ترافیکی را از برنامه‌های انجام شده خواند و بیان داشت:‌ آماده‌سازی ۱۷ استراحتگاه بین جاده‌ای،‌ جلوگیری از تردد خودروهای فاقد ایمنی در بحث اردوهای راهیان نور از جمله مواردی است که در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

وی به تمهیدات پلیس در حین اجرای طرح نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ بازدید تلفیقی از مسیرها و شناسایی نقاط پرخطر و اقدام به نصب علائم هشداردهنده،‌ بهره‌گیری از ۴۵ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها و  شناسایی و حضور در مناطق پر ترافیک از جمله این اقدامات است.

محمدپور از اجرای آزمایش تست‌ سلامت رانندگان در ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ تیم‌های تخصصی انجام تست سلامت پلیس در تمام مسیرها مستقرند و نسبت به انجام آزمایشات جهت بررسی احتمال مصرف مواد روان‌گردان‌ و یا مشروبات الکلی توسط برخی رانندگان اقدام می‌کنند.

فرمانده پلیس راه گیلان به اقدامات پلیس در زمان وقوع تصادفات اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در طرح نوروزی امسال قصد داریم با اعزام سریع تیم‌های گشت ‌پلیس به محل وقوع حوادث و تصادفات رانندگی از هرگونه اتلاف وقت،‌ انسداد راه‌ها و ترافیک در جاده‌ها جلوگیری به عمل ‌آوریم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه