منطقه آزاد انزلی یکی از پایه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در استان و توسعه اقتصادی گیلان است

استاندار گیلان در بازدید از این منطقه، منطقه آزاد انزلی را فرصت توسعه همه جانبه استان ارزیابی کرد واظهار داشت: با تلاش و عزمی که در مجموعه مدیریتی و نیروی انسانی منطقه آزاد انزلی مشاهده کردم، انشاء ا… با حمایت سایر نهادهای استان، شاهد شکوفایی بیشتر این منطقه و به تبع آن استان خواهیم بود.

منطقه آزاد انزلی یکی از پایه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در استان و توسعه اقتصادی  گیلان است

به گزارش ۸دی نیوز، استاندار گیلان در بازدید از این منطقه، منطقه آزاد انزلی را فرصت توسعه همه جانبه استان ارزیابی کرد واظهار داشت: با تلاش و عزمی که در مجموعه مدیریتی و نیروی انسانی منطقه آزاد انزلی مشاهده کردم، انشاء ا… با حمایت سایر نهادهای استان، شاهد شکوفایی بیشتر این منطقه و به تبع آن استان خواهیم بود.

وی درخصوص اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی در استان گیلان گفت: منطقه آزاد یکی از پایه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در استان است و اقدامات و تسهیلاتی که از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در محدوده این منطقه برای سرمایه گذاران و گردشگران ارائه شده نمونه موفقی از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در گیلان  می باشد.

نجفی افزود: درچارچوب اقتصاد مقاومتی باید امکانات بالقوه موجود در استان را به بالفعل تبدیل کرده و با بهره گیری از ظرفیتها و توانمندیهای داخلی در تعامل با اقتصاد جهانی، توان رقابتی صادرات محصولات خود را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ زیربنای هر فعالیت اجتماعی،اقتصادی، اجتماعی است و توسعه بدون تکیه بر فرهنگ غنی داخلی منعایی ندارد.

استاندار گیلان با قدردانی از سرمایه گذاریهای صورت گرفته و اقدامات انجام شده به منظور توسعه امکانات و خدمات گردشگری و هم چنین فضای سبز فاز این منطقه  خواستار بهره گیری شهرداران استان از ایده های اجراء شده در این منطقه شد و افزود: با عملیاتی نمودن مصوبه کالای همراه مسافر از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی که با همکاری نهادهایی چون گمرکات استان محقق شده، علاوه بر خدمات رسانی به مردم و گردشگران، این مزیت تجاری می تواند فرصتهای اشتغال متعددی در سطح منطقه و استان فراهم آورد.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی علاوه بر ظرفیتهای موجود در منطقه آزاد انزلی، استان گیلان از پتانسیل های فراوانی در صنایع کشاورزی و گردشگری برخوردار است، اضافه نمود: درخصوص صنعت چای برای نخستین بار “چای” دارای ردیف و بودجه جداگانه در بودجه کشور شده و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای بهسازی و اصلاح باغات چای استان و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای خریداری برگ سبز چای اختصاص داده شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علی رغم دارا بودن تنها منطقه آزاد شمال کشورتاکنون از ظرفیتهای دریای خزر به طور کامل برای توسعه استان بهره نبردیم افزود: ایجاد بنادر جدید و توسعه بنادر موجود در سطح استان بهمراه عملیاتی نمودن مناطق ویژه آستارا و لاهیجان بخش دیگری از اقدامات درنظر گرفته شده برای بهره برداری از ظرفیتهای متعدد دریای خزر است.

استاندار گیلان همچنین  از طرح های توسعه،پروژه تقاطع غیر همسطح ،طرح ساحلی، فاز تجارت، شهرک صنعتی و یکی از واحدهای صنعتی  نمونه  تولید و صادرات پوشاک منطقه آزاد با  ارزش سالیانه ۶ میلیون دلار صادرات به کشور های اروپایی که در آن بیش از ۶۰۰ نفر ازنیرو های بومی استان مشغول به کار هستند بازدید نمود .

وقیف کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه