ارتباط بین افسردگی و داروی معده

قوی ترین راه ها به مغز از معده عبور می کنند، بنابراین درمان افسردگی با داروهای ضدافسردگی که فقط روی مغز تاثیر می گذارند، همانند این است که قرص استامیتوفن را با یک لیوان آب روی پای خود بریزید!

ارتباط بین افسردگی و داروی معده

به گزارش ۸دی، حتما تاکنون در مورد ارتباط بین معده و مغز مطالبی شنیده اید. پزشکان و متخصصین تغذیه هر دو از این مساله حمایت می کنند. اما یک مقاله جدید بیان کرده که در واقع التهاب معده ریشه افسردگی دارد.

در بررسی‌ جدید مشاهده شد که بین مصرف نوعی از داروهای اسید معده به نام “مهارکننده‌های پروتون پمپ” و اختلال افسردگی ارتباط وجود دارد. متخصصان معتقدند این قرص‌ها ممکن است از طریق اختلال در باکتری‌های روده موجب بروز افسردگی حاد شوند.

مطالعات قابل توجهی انجام گرفته که به تاثیرات باکتری روده روی سلامت و آرامش روان و احساسات اشاره دارند. به طور مثال محققان دریافتند در موش‌های آزمایشگاهی عاری از میکروب‌ که بدن ‌آنها از باکتری‌های مفید روده محروم است علائم افسردگی، اضطراب و نارسایی شناختی وجود دارد.

از آنجایی که باکتری‌های روده از طریق تولید هورمون‌های خاص یا انتقال‌دهنده‌های عصبی، عملکرد مغز را تغییر می‌دهند جای تعجب ندارد که در برخی از مطالعات ارتباط بین اختلال‌های استرسی پس از ضایعه روانی با انواع خاصی از این باکتری‌ها مشاهده شده باشد.

به گزارش دیلی میل، اکنون محققان تایوانی در مطالعه‌ای مشاهده کردند مهارکننده‌های پروتون پمپ که به طور معمول در درمان بیماری‌های مرتبط با اسید معده تجویز می‌شوند خطر ابتلا به اختلال افسردگی را افزایش می‌دهند. این اختلال عامل اصلی از کار افتادگی در آمریکا و سایر کشورهای جهان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه