اگر محصولات کشاورزی که تولید می‌کنیم از نظر کیفی و کمی بالا ببریم به خودکفایی نزدیک شویم

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: اگر محصولات کشاورزی که تولید می‌کنیم از نظر کیفی و کمی بالا ببریم و همچنین کشاورز بتواند بدون دغدغه معیشت خود را تامین کند براحتی می‌توانیم به خودکفایی نزدیک شویم.

اگر محصولات کشاورزی که تولید می‌کنیم از نظر کیفی و کمی بالا ببریم به خودکفایی نزدیک شویم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خانه ملت، محمدمهدی رهبری املشی،‌ با بیان راهکارهای تحقق «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: با توجه به اینکه که حماسه سیاسی در شعار سال قبل محقق شد اما در اقتصاد پیشرفتی نداشتیم لذا مقام معظم رهبری با هدف تکمیل برنامه‌های اقتصادی سال قبل این شعار را مطرح کردند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فرهنگ هر ملت می‌تواند زمینه‌ساز تحولات عظیمی در آن مملکت باشد،‌ افزود: مردم ما با حضور خود در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، حماسه سیاسی را رقم زدند اما متاسفانه نتوانستیم در اقتصاد خودکفا باشیم در حالی که دشمن با تحریم های مختلف بر روی این مسئله مانور می‌دهد لذا اگر می‌خواهیم پیشرفتی در زمینه اقتصادی داشته باشیم باید با عزم ملی و مدیریت جهادی در این راه گام برداریم.

رهبری املشی با اشاره به اینکه دستگاه ها باید سیاست‌گذار باشند و در این راستا مردم را تشویق کنند، بیان کرد: تولید پایه اقتصاد است لذا اقتصاد با صنعت، کشاورزی و خدمات تولیدی که با حضور مردم و نوآوری‌هایشان باشد، محقق می‌شود؛ وقتی مردم در عرصه‌های تولید حضور داشته باشند رقابت بوجود می‌آید و این رقابت بر کیفیت کالا اثر می‌گذارد؛ در دنیا اقتصادی موفق است که مردم در صحنه حضور دارند در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اضافه کرد: با دقت در فرازهای اقتصاد مقاومتی، در می یابیم که گیلان با منابع کشاورزی خود نظیر برنج و چای و نوغان می‌تواند نقش موثری داشته باشد؛‌ اگر محصولات کشاورزی که تولید می‌کنیم از نظر کیفی و کمی بالا ببریم و همچنین کشاورز بتواند بدون دغدغه معیشت خود را تامین کند براحتی می‌توانیم به خودکفایی نزدیک شویم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ادامه داد: هدف از بیان مدیریت جهادی این است که فراتر از آنچه که موظفیم، انجام وظیفه کنیم و به اندازه ظرفیت‌ها و استعدادهایمان کار کنیم و با تلاش جهادی به تحقق این امر کمک کنیم،‌ مدیریت جهادی، مدیریت معمولی نیست چرا که باید با تلاش و فداکاری با عمل به برنامه‌های تدوین شده به این هدف مهم دست یابیم.

رهبری با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری های داخلی و کم‌تر کردن واردات به تولید داخل کمک کنیم،‌ تصریح کرد: شعاری نباشیم و عمل کنیم؛ باید با منابعی که داریم به خودکفایی برسیم تا هم نیازهایمان تامین شود و هم دیگران ما را به عنوان کشور مستقل و خودکفا به رسمیت بشناسند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه