واکنش سایت های فارسی زبان غرب به حضور سپاه در مرزهای شرقی

پس از گسترش فعالیت اشرار شرق کشور و ماجرای گروگان گیری مرزبانان ایرانی، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مسئولیت تامین امنیت ۳۰۰ کیلومتر در نوار مرزی سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته است تا مانع فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح منطقه شود.

واکنش سایت های فارسی زبان غرب به حضور سپاه در مرزهای شرقی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، پس از گسترش فعالیت اشرار شرق کشور و ماجرای گروگان گیری مرزبانان ایرانی، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مسئولیت تامین امنیت ۳۰۰ کیلومتر در نوار مرزی سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته است تا مانع فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح منطقه شود.

 

 

بی بی سی فارسی(bbc persian) که خود پیش از این سابقه گفت و گو با عبدالمالک ریگی و حمایت از فعالیت های اشرار شرق کشور را در پروند دارد، با اعلام این خبر نوشته است: سپاه پاسداران اعلام کرده که در پی کشته شدن ۱۴ مرزبان ایرانی و به گروگان گرفته شدن پنج مرزبان دیگر در سال قبل، تامین امنیت بخشی از منطقه مرزی سراوان در استان سیستان و بلوچستان به نیروی زمینی سپاه پاسداران واگذار شده است.
تامین امنیت مرزها بر عهده فرماندهی مرزبانی است که یکی از بخش های نیروی انتظامی است.
به گزارش سپاه نیوز وبسایت وابسته به سپاه پاسداران، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران گفته که با همکاری دیگر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی، “با هر گونه تلاشی که بخواهد امنیت و آرامش موجود در این منطقه را به مخاطره بیاندازد “قاطعانه و کوبنده” مقابله خواهد شد.”
پنج مرزبان ایرانی اواسط بهمن ماه در مرز بین ایران و پاکستان ربوده شدند و گروه موسوم به جیش العدل مسئولیت ربودن آنها را به عهده گرفت.
جیش العدل روز یکشنبه ۳ فروردین اعلام کرد که یکی از گروگان ها به نام گروهبان جمشید دانایی‌فر را اعدام کرده است.
مقام های وزارت کشور ایران ابتدا گفتند که خبر کشته شدن آقای دانایی فر را تایید یا تکذیب نمی کنند، اما سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دولت پاکستان را “مسئول کشته شدن” مرزبان ربوده شده دانست.

 

 

با این حال سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی به خبرگزاری فارس گفته که “آنها ادعا کرده‌اند که یکی از سربازان ما را به شهادت رسانده‌اند؛ اما تا به امروز (شنبه نهم فروردین) هیچ سندی دال بر وقوع این جنایت وجود ندارد و ما در تلاش هستیم تا ۵ مرزبان به کشور بازگردند.”
علاوه بر این، در اوایل آبان ماه سال گذشته خورشیدی نیز ۱۴ مرزبان نیروی انتظامی در یک درگیری مسلحانه در مرزهای شهرستان سراوان در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان کشته شدند.[به شهادت رسیدند]
بنابر گزارش سپاه پاسداران، امنیت ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای منطقه سراوان در سیستان و بلوچستان به این نیرو واگذار شده است و فرمانده نیروی انتظامی می گوید که “سپاه همکاری‌های خود را در حدود ۲۵۰ کیلومتر از مرزهای شرقی در منطقه سراوان و نقاطی که نیاز به احداث سازه‌هایی وجود داشته، آغاز کرده است.”
به گفته آقای احمدی مقدم ساخت ۱۲۰ برجک مراقبت آغاز شده و با همکاری سپاه و نیروی انتظامی، ۱۵۰ کیلومتر راه نیز در مسیرهای مورد نیاز احداث خواهد شد.
استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است و از سال‌ها قبل صحنه درگیری مسلحانه قاچاقچیان مواد مخدر و نیروهای انتظامی ایران بوده است.
طی چند سال اخیر، نقاط مختلف این استان همچنین شاهد مواردی از بمب گذاری، حملات مسلحانه، ترور مقامات محلی و گروگانگیری بوده که برخی از آنها ظاهرا با انگیزه های سیاسی صورت گرفته است.

1(644) 2(468)

3(406)

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه