شهیدی که امام زمان (عج) به او مژده شهادت داده بود

شهیدی که امام زمان (عج) به او مژده شهادت داده بود سرانجام در ۱۶ مهرماه ۱۳۶۶ براثر بمباران شیمیایی دشمن در منطقه عملیاتی سومار به لقاءالله پیوست.

شهیدی که امام زمان (عج) به او مژده شهادت داده بود

به گزارش هشت دی،شهید گل‌آقا زمانی در ۱۵ مرداد ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در ییلاقات روستای سیاه‌کار بن دیلمان دیده به جهان گشود.

وی همراه با پدر و مادر به کشاورزی مشغول بودند و ازنظر معیشتی فاقد هرگونه امکانات اولیه زندگی بودند اما پدر و مادرش باایمان و اعتقادی راسخ به خداوند متعال برای تأمین معاش زندگی هفت فرزند خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کردند.

پدر و مادر گل‌آقا با آغاز زمان تحصیل او را دریکی از مدارس ابتدایی سیاهکل ثبت‌نام کردند و او استعداد بالایی داشت اما به دلیل فقر مادی خانواده و دور بودن محل تحصیل تا کلاس سوم ابتدایی تحصیل کرد و بعدازآن باوجود سن کم و دستان کوچک در رستورانی مشغول به کار شد.

او در پیروزی انقلاب اسلامی نوجوانی ۱۲ ساله بود که به همراه خانواده در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و نفرت خود را از ایادی و مزدوران رژیم پهلوی نشان می‌داد.

 وی خیلی مؤمن و متعهد بود و در مراسم‌های مذهبی و علم بندی سرور و سالار شهیدان شرکت و به نماز جماعت و کارهای اجتماعی در مساجد علاقه زیادی داشت.

 گل‌آقا با دستان خود در مزارع چای و شالی به کار می‌پرداخت و هیچ‌گاه نسبت به اوضاع و شرایط نامساعد خانواده اعتراض نمی‌کرد و از دسترنج خود به افراد فقیر و بی‌بضاعت و همسایگان کمک می‌کرد.

از خصوصیات بارز شهید زمانی احترام خاص او به پدر و مادر و علاقه‌اش به تنها خواهرش بود و او به‌شدت خونگرم، مهربان و صبور بود و از کسانی که اوقات زندگی خود را بیهوده از دست می‌دادند دوری می‌کرد.

او از سن ۱۵ سالگی در تعمیرگاه مکانیکی کار می‌کرد و آنگاه‌که به سن ۱۸ سالگی رسید با پوشیدن لباس سربازی برای دفاع از کیان ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع از ایران اسلامی در سال ۱۳۶۴ به منطقه عملیاتی سومار در غرب کشور اعزام شد.

وی مدتی در قسمت تعمیرات ماشین به‌عنوان سرباز مکانیک به خدمت مشغول شد و سپس به کار جوشکاری و ساخت سنگر برای رزمندگان اسلام پرداخت و او در دوران سربازی‌اش خیلی کم به مرخصی می‌رفت و در سنگرهای ایمان و تعهد به خدمت مشغول بود.

گل‌آقا شبی در رویای صادقانه، مولا حضرت مهدی (عج) را در خواب‌ دیده بود که او را به لشکر خود دعوت کرده و به وی بشارت شهادت داده بود.

شهید گل‌آقا زمانی پس از ۲۳ ماه حضور در جبهه‌ها سرانجام در ۱۶ مهرماه ۱۳۶۶ براثر بمباران شیمیایی دشمن در منطقه عملیاتی سومار به لقاءالله پیوست و بدن پاک و مطهرش پس از تشییع در شهرستان سیاهکل در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه