انتقاد نماینده مردم رشت از عدم همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان:

سود نهایی حاصل از تولید در کشور پاسخگوی تسهیلاتی گران۲۵ درصدی نیست

نماینده مردم رشت از عدم همکاری بانک‌های کشور با تولید انتقاد می‌کند و می‌گوید بانک‌ها در حال حاضر تسهیلاتی با سود ۲۵ درصد ارائه می‌کنند درحالی‌که با توجه به بازار سود نهایی حاصل از تولید به ۲۶ درصد هم نمی‌رسد.

سود نهایی حاصل از تولید در کشور پاسخگوی تسهیلاتی گران۲۵ درصدی نیست

به گزارش هشت دی، محمدصادق حسنی  در رشت با اشاره به عملکرد ضد اقتصادی بانک‌های کشور اظهار کرد: مشکل اصلی اشتغال کشور سودهای دریافتی و پرداختی از سوی بانک‌های کشور است.

وی بابیان اینکه امروزه کشاورز از بانک تسهیلاتی با سود نهایی حدود ۲۵ درصد دریافت می‌کند افزود: کدام نوع سرمایه‌گذاری در کشور تاکنون ۲۶ درصد سود داشته که با پرداخت سود بانکی یک درصد از سود تولید برایش باقی بماند تا اینکه کشاورز وامی با ۲۵ درصد سود دریافت کنند و انتظار تداوم و افزایش بهره‌وری در تولید را هم داشته باشیم؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه هیچ انسان عاقلی به انتظار سود یک‌درصدی دست به سرمایه‌گذاری و تولید نمی‌زند گفت: بانک‌های ما در کشور سودهایی دریافت می‌کنند که با در نظر گرفتن جرائم و دیرکرد و غیره به ۳۵ درصد هم می‌رسد درحالی‌که کشورهای همسایه و سایر کشورها برای تولید خود تسهیلاتی با سود دو تا سه درصد ارائه می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی راه در پیش‌گرفته از سوی بانک‌ها را غیر معقولانه توصیف کرد و افزود: بانک‌ها هیچ‌گاه قانع نمی‌شوند و برای هر اقدام خود توجیهی خودپسندانه می‌آورند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بابیان اینکه ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی از سوی مجلس اختصاص‌یافته خاطرنشان کرد: طی نشست مشترک نمایندگان مجلس با نمایندگان بانک‌ها پیشنهاد شد تا به میزان پولی که از سوی دولت گذاشته‌شده بانک‌ها نیز از منابع خود در این مسیر هزینه کنند اما نمایندگان بانک‌ها با حساب سرانگشتی از همکاری امتناع کردند و پیشنهاد سود ۱۲ درصدی را ارائه کردند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد تسهیلات ارزان‌قیمت ۴ درصدی به بانک‌ها از سوی مجلس بیان کرد: متأسفانه بانک‌ها به‌هیچ‌وجه با تولیدکنندگان کنار نمی‌آیند و نتیجه تلاش و سعی ما پرداخت تسهیلاتی با سود ۸ تا ۹ درصد شده است.

حسنی بابیان اینکه بانک‌ها اگر تسهیلات ۴درصدی هم ارائه کنند درنهایت سود موردنظرشان را اعاده می‌کنند تصریح کرد: باسیاست گذاری‌هایی که بانک‌ها با توجه به شرایط بازار انجام می‌دهند یقیناً تولیدکننده از پرداخت قسط‌های خود بازمی‌ماند و بازهم همان مطالبه اصلی و موردنظر بانک‌ها را مجبورند پرداخت کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه