درد مفاصل را با این دمنوش آرام کنید

می دونیم که دمنوش های مختلف همواره فواید زیادی دارند و برای تسکین دردها یک گزینه ی موثر هستن. دمنوش سیب، دارچین، زنجبیل و هل خواص منحصر بفرد و زیادی داره، از جمله برای رماتیسم، رفع درد مفاصل، رفع خستگی بدن، پوکی استخوان و پایین آوردن تب استفاده می شود

درد مفاصل را با این دمنوش آرام کنید

به گزارش۸دی، می دونیم که دمنوش های مختلف همواره فواید زیادی دارند و برای تسکین دردها یک گزینه ی موثر هستن. دمنوش سیب، دارچین، زنجبیل و هل خواص منحصر بفرد و زیادی داره، از جمله برای رماتیسم، رفع درد مفاصل، رفع خستگی بدن، پوکی استخوان و پایین آوردن تب استفاده می شود .خانم ها اگر در دوران قاعدگی این نوشیدنی رو به صورت گرم میل کننپ و پس از آن، به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنن، برای تسکین دردشون در این دوران خیلی مفیده.

خواص سیب

این سخن قدیمی که “مصرف روزانه یک سیب، انسان را از پزشک بی نیاز می کند”، کاملا درسته. سیب خطر چندین سرطان معمولی را کاهش داده و مغز رو از آسیب هایی که آلزایمر به دنبال داره، محافظت می کند. سیب میتونه میزان کلسترول خون رو کاهش داده و عملکرد گوارش رو بهبود ببخشد.

خواص زنجبیل

زنجبیل با داشتن خاصیت تسکین دهندگی،آرام بخشی و ضد تورمی،دارویی ارزشمندی محسوب می شه.زنجبیل که در کشورهای آفریقا،چین و هند مصرف زیادی داره،می توان برای افزودن طعم به غذاها اضافه یا به شکل دم کرده دارویی مصرف بشه.زنجبیل درمان قطعی ورم مفاصل بوده و در صورت مصرف مداوم،درد تورم مفاصل رو کاهش داده و حرکت رو آسان می کند.

خواص دارچین

دارچین که از سال های پیش به دلیل طبع گرم مورد استفاده قرار میگرفته،برای سرماخوردگی و دستگاه گردش خون مفید است.ترکیبات موجود در دارچین،قند خون را کاهش داده و برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم مفید است.

خواص هل

هل،تنها طعم دهنده ای عالی نیست،بلکه پادزهری برای خیلی از بیماری هاست که بر اثر مسمومیت ظاهر میشن.این ادویه اشتهاآور بوده،بزاق دهان رو افزایش میده؛پس برای دوره نقاهت که انسان کم اشتها می شود،مناسبه.نیز به درمان عفونت لثه،گلودرد و اختلالات تنفسی خیلی کمک می کند.در طب سنتی چین،از هل برای درمان ناراحتی معده،نفخ معده و باقی مشکلات گوارشی استفاده می شود.

مواد لازم برای تهیه دمنوش سیب و زنجبیل

سیب:۱ عدد
هل:۸ عدد
دارچین: ۱ قاشق مرباخوری
عسل : ۲ قاشق مرباخوری برای هر لیوان
زنجبیل: ۱/۲ قاشق مرباخوری

مراحل آماده سازی دمنوش سیب

سیب ها را نگینی و یا رنده می کنیم و همراه دارچین،هل،زنجبیل داخل قوری چینی میریزیم و سه لیوان آب جوش به قوری چینی اضافه می کنیم.قوری را به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم می گذاریم تا دم بکشه.

حال که دمنوش ما آماده شد،اون رو در یک لیوان یا فنجان بزرگ ریخته،عسل رو به اون اضافه کنید و هم بزنین تا عسل کاملا حل بشه.

توجه:نوشیدن هر لیوان این دمنوش،باید ۷ دقیقه طول بکشه و جرعه جرعه بنوشید.آن را به صورت گرم میل و بعد از آن ۱۰ دقیقه استراحت کنین.خوردن این دمنوش رو به مدت دو ماه ادامه بدین تا بیماری از بدن شما بیرون برود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه