آیا فیسبوک بر علیه مسلمانان توطئه می کند ؟

فیسبوک متهم شده که با انتشار برخی از محتواها بر علیه مسلمانان توطئه می کند.موضوعی که از سوی سازمان ملل مطرح شده و ابعادی گسترده دارد.

آیا فیسبوک بر علیه مسلمانان توطئه می کند ؟

به گزارش ۸دی، به نظر می رسد فیسبوک در یک مشکل بزرگ قرار گرفته و از سوی سازمان ملل به توطئه و توهین علیه مسلمانان محکوم شده است.

درواقع سازمان ملل اعلام کرده که فیسبوکی ها ضمن انتشار محتواهای نامربوط و توهین آمیز، اقداماتی خصمانه و ناخوشایند را علیه مسلمانان میانمار به راه انداخته اند. طی ماه های اخیر، شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، گوگل و توییتر بارها به دلیل انتشار تبلیغات نژادپرستانه و …متهم شده اند.

حتی فیسبوک نیز به دخالت در انتخابات آمریکا متهم شده است، اما هیچگاه این اتهامات در عمل اثبات نشده اند. بنابراین موضوع تفهیم اتهام رسمی، آن هم بر علیه یک شرکت مثل فیسبوک از سوی سازمان ملل اتفاقی بی سابقه محسوب می شود.

البته بدیهی است که بسیاری از کشورها، برای مبارزه با وضعیت تبعیص و توهین در فضای مجازی قوانینی وضع کرده اند، اما موضوع این جا است که بسیاری از این قوانین در عمل از کارامدی لازم برخوردار نیستند.

اما اتهام فیسبوک چیست ؟سازمان ملل متحد، این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار را به انتشار مسائل نژادپرستانه، ضد قومیتی و اسلام ‌هراسی در میانمار متهم کرده است .

جالب است که فیس بوک تاامروز در واکنش به این اتهام و پرسش هیچ واکنشی نشان نداده است. بر اساس آمارها، تاکنون، بیش از ۶۵۰ هزار مسلمان روهینگیایی از ایالت راخین میانمار به بنگلادش گریخته‌اند و مجبور به مهاجرت اجباری شده‌اند. سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش حقوق بشر ، فیس‌بوک را در این نسل‌کشی و خشونت علیه مسلمانان میانمار مقصر دانسته و آنان را متهم کرده است.

باید دید این شبکه اجتماعی پر طرفدار در نهایت چه بازخوردی نسبت به اتهامات وارد شده خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه