نوبخت در نشست خبری:

اگر دستگاهی حقوق نگرفته حتما به سازمان برنامه و بودجه اطلاع دهد/ همه مقامات دولتی زیر ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرند

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر دستگاهی حقوق نگرفته حتماً به سازمان برنامه و بودجه اطلاع دهد، گفت: ما تا کنون حقوق همه دستگاه‌ها را پرداخت کرده‌ایم.

اگر دستگاهی حقوق نگرفته حتما به سازمان برنامه و بودجه اطلاع دهد/ همه مقامات دولتی زیر ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرند

به گزارش۸دی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر دستگاهی حقوق نگرفته حتما به سازمان برنامه و بودجه اطلاع دهد، گفت: ما تا کنون حقوق همه دستگاه‌ها را پرداخت کرده‌ایم.

وی در ادامه این نشست تصریح‌کرد: همه مقامات دولتی زیر ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: سازمان اداری و ساتخدامی سامانه شفاف‌سازی و دریافت‌ها را راه‌اندازی می‌کند.

وی درباره توییت اخیر توکلی نیز گفت:‌ آقای توکلی انسان شایسته ای است و بگذارید من از این موضوع عبور کنم.

نوبخت در خصوص سخنان صبح امروز آیت الله جنتی درباره برخی از اعضای دولت نیز افزود: سوابق وزرای ما مشخص است و در سال‌های آتش و خون کنار مردم بودند و بهتر است که مصداق وزارتخانه مذکور گفته شود.

وی یادآور شد: همیشه در استیضاح‌ها آقای جهانگیری به مجلس می‌رفت.

بر اساس این گزارش محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در آخرین  نشست خبری هفتگی خود در جمع خبرنگاران بیان داشت: رقم پرداختی به طرح های عمرانی تا ۱۰ اسفند سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹ درصد افزایش داشته است. تا ۲۱ اسفند امسال ۱۷ هزار و ۴۷۴ هزار میلیارد تومان به ۲۶ هزار و ۶۷۸ بنگاه در جهت اشتغالزایی و رشد اقتصادی پرداخت شد رشد ۹ ماهه اقتصادی امسال با نفت ۴.۴ درصد و بدون نفت ۴.۷ درصد بوده است. رشد سرمایه گذاری امسال برای چهارمین فصل مثبت و ۳.۹ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: همه منابع پیش بینی شده در بودجه ۹۶ محقق نشد با این وجود به دلیل اینکه مصارف کنترل شد کسری بودجه نداریم. به دنبال پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران عمرانی هستیم.پرداخت حقوق اسفند ماه برای همه دستگاه ها انجام شد.

نوبخت خاطر نشان کرد: کسری بودجه با عدم تحقق بودجه متفاوت است. کسری بودجه یعنی منابع تامین نشود ، اما وقتی منابع تامین نشود و ما مصارف را کم کنیم، دیگر کسری بودجه نداریم و عدم تحقق بودجه داریم.

وی با بیان اینکه  همه منابع بودجه تحقق پیدا نکرده است و ما هم مصارف را کاهش داده ایم تا کسری بودجه نداشته باشیم ،گفت: بنابراین کسری بودجه نداریم. دلیل عدم تحقق بودجه امسال این بود که سقف بودجه پیشنهادی ما به مجلس ۳۱۹هزار میلیارد تومان بود که مجلس محترم به هر دلیلی این عدد را به ۳۴۶هزار میلیارد تومان افزایش داد که ما مخالف بودیم.

نوبخت تاکید کرد: رشد اقتصادی نه ماهه ۹۶نسبت به زمان مشابه سال قبل با در نظر گرفتن نفت۴/۴درصد و بدون نفت ۴/۷درصد است و رشد سرمایه گذاری ما ۳/۹درصد است.

نوبخت در ادامه درباره وضعیت واریز حقوق پرسنل نیروهای مسلح گفت: حقوق نیروهای مسلح به سازمان نیروهای مسلح داده شده من تاکید کرده ام تا امروز سازمان نیروهای مسلح حقوق کارکنان خود را واریز کنند.

وی ادامه داد: درباره پرداخت حقوق اسفند نیز به خزانه ابلاغ کرده ایم که مبالغ را به دستگاه ها بدهد. خزانه چک حقوق ها را به بانک مرکزی و بانک‌مرکزی به حساب دستگاه ها واریز کرده است، اگر دستگاهی دریافتی نداشته است، به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند. از نظر ما همه تخصیص حقوق ها داده شده است.

سخنگوی دولت بیان داشت:حقوق فرهنگیان را پرداخت کرده‌ایم و تا پایان سال اضافه کار و حق التدریس فرهنگیان پرداخت می شود.

نوبخت در مورد سخنان صبح امروز آیت الله جنتی  درباره حضور افراد غیر انقلابی در وزارتخانه‌ها گفت: آقای جنتی می توانستند انتقاد خود را به هرکدام از ما بگویند حتی می توانستند به علی آقا که از خودمان است بگویند به جای کلی گویی مصداق بیان شود. لازم است بدانیم در کدام وزارتخانه، غیر انقلابی ها حضور دارند. سوابق وزرای ما مشخص است و در سالهای آتش و خون کنار مردم بودند و بهتر است مصداق وزارتخانه مذکور ‌را بگویند.

وی همچنین در واکنش به توئیت اخیر احمد توکلی مبنی بر اینکه اگر دولت  تا پایان سال قانون انتشار علنی حقوق و مزایای مسوولین را اجرا نکند، با استفاده از اختیارات دیده بان شفافیت و عدالت، مردم را به  تجمع قانونی و  اعتراض خیابانی علیه دولت دعوت می کنیم، خاطرنشان کرد: اجازه بدهید سکوت کنم، توکلی فرد فهیمی است و حتما می داند ثبت حقوق و مزایای مسوولان، لایحه دولت بود که سامانه آن در حال تهیه است.

 نوبخت همچنین به استیضاح سه وزیر دولت واکنش نسان داد و گفت: حجتی باید از چه چیز عذرخواهی کند اگر مشکلات جوی و کم آبی وجود دارد مشکل وزیر کشاورزی نیست. هر سه وزیر در کار خود خبره هستند. شهادت می دهم این سه وزیر چقدر برای پیشبرد اهداف وزارتخانه خود پیگیر هستند. تسلط به مسایل ریل و هوایی در حوزه تخصص اقای اخوندی است. از ایشان انتقاد میکردند که چرا به دنبال نوسازی ناوگان هوایی هستی.

وی تاکید کرد: می‌خواهیم بدانیم که در این ۶ ماه چه ارزیابی از عملکرد انان شده است. امیدواریم وجدان عمومی مجلس تقوا را مدنظر قرار دهد. این سه وزارتخانه که می‌توان گفت از لحاظ بزرگی شش وزارتخانه هستند از اهمیت زیادی برخوردار هستند و دولت از سه وزیر حمایت میکند

سخنگوی دولت تصریح کرد: عنوان میشد دولت خودش به دنبال برکناری برخی وزرا است و این مساله صحت ندارد. شرایط کشور در منطقه و بین الملل شرایط ویژه ای است. با کوچکترین اتفاق عده ای به طمع می افتند که کار ایران تمام است در این شرایط باید انسجام داشته باشیم. کمااینکه با اتفاقاتی که در دی ماه در کشور افتاد همچنان دشمنان امیدوارند و باید تلاش شود تا امید بیهوده آنان ناامید شود.

نوبخت خاطر نشان کرد: اگر فکر کنیم فقط تقویت نظامی باعث قدرت کشور می شود درست نیست اگرچه اهمیت زیادی دارد ولی تنها مولفه نیست و انسجام ملی و مباحث اقتصادی هم از اهمیت زیادی برخوردارند.

نوبخت همچنین گفت: دیداری با نمایندگان درباره استیضاح داشته‌ام و برای رای آوری وزرا با نمایندگان لابی می‌کنم البته لابی به این معنا که نمایندگان را قانع کنم. ادامه کار وزرا به نفع کشور است نه اینکه امتیازی به وزرا داده شود تا نمایندگان به وزرا رای موافق بدهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ادعای یکی از مسئولان دولت دهم مبنی بر خروج اشیای تاریخی در زمان مسئولیت بقایی، گفت: از خروج اشیا بی خبرم! در خصوص دولت قبل از یازدهم، سیاست ما این شد که اطلاعات و مدارک خود را به جای آنکه منتشر کنیم به قوه قضاییه بدهیم تا از طریق قانونی پیگیری شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: البته این انتقاد به ما وارد است که اگر واقعیت‌ها را می‌گفتیم، جامعه متوجه می‌شد که ما چه چیزی را تحویل گرفته‌ایم. البته علاوه بر دولت، دستگاه‌های نظارتی و دیده‌بان‌ها نیز حضور دارند و انتظار داشتیم که آنها هم در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی کنند. به هر حال پرونده‌ها در قوه قضاییه است و آنها هم می‌گویند دست‌شان از مدارک و  مستندات پر است.

وی در پاسخ به این سوال که در ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری که تقدیم مجلس شده است دولت امتیازات شغلی را ۵۰ درصد بدون هیچ ملاحظه‌ای افزایش داده است گفت: در کنار قانون خدمات کشوری در ماده ۶۵ ده فوق العاده در نظر گرفته شده است در فصل دهم هم افزایش ۵۰ درصدی الان هم وجود دارد

نوبخت در مورد این سوال اضافه کرد: این موضوع را از آقای انصاری خواهم پرسید.

وی در مورد سوال خبرنگاری که از نوبخت خواست تا پشت پرده موسسات مالی غیرقانونی و اقدامات دولت برای مقابله با آنها را بیان کند، گفت: رئیس بانک مرکزی در همان ابتدای دولت یازدهم در جلسه شورای عالی امنیت ملی مشکل این موسسات را اعلام کرد و ما از او خواستیم تا برای سالم‌سازی و شفاف‌سازی فضای کشور اقدام کند.

نوبخت تصریح کرد: سیف هم از ما تقاضای حمایت و کمک داشت چون می‌دانست با اقدام او، منافع عده‌ای مخدوش می‌شود حتی منافع مردم هم در این زمینه آسیب می‌بیند. ما هم از او حمایت کردیم اما سوال من این است که امثال دیده‌بان‌های شفافیت و عدالت وجود داشتند یا نه که این موسسات به وجود آمدند و فعالیت کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا بافقی
سلام جناب آقای نوبخت. خواستم بدینوسیله وزارتخانه ایی که شش ماه است حقوق کارمندانش را نداده معرفی کنم. آموزش وپرورش شش ماه است که حقوق نیروهای خدوم خود در مدارس حمایتی را پرداخت نکرده است. امیدوارم پیگیری نمایید تا حقوق آنها قبل از سال تحویل پرداخت گردد. دعای خیل عظیم نیروهای مدارس حمایتی که از هرگونه حمایتی کنارگذاشته شده اند بدرقه راهتان.
در حاشیه