چرا “کانولا” انتخاب بهتری است؟

با وجود آنکه در یک مطالعه اخیر روی روغن “کانولا”، ارتباط بین مصرف این روغن با آسیب دیدن حافظه در موش‌ها مشاهده شده اما حجم زیادی از تحقیقات و آزمایشاتی که طی دهه گذشته انجام گرفته حکایت از فوائد بسیار این روغن رژیمی برای سلامتی دارد.

چرا “کانولا” انتخاب بهتری است؟

به گزارش هشت دی، روغن کانولا سرشار از اسیدهای چرب تک زنجیره‌ای اشباع‌نشده است و گفته می‌شود که تاثیرات مفیدی در مبتلایان به چاقی و دیابت دارد. همچنین برخی از مطالعات نشان می‌دهد مصرف این روغن با کاهش خطر ابتلا به سرطان و افزایش هوش کودکان مرتبط است.

همچنین مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۶ حاکی از آن است که افزودن روغن کانولا در یک رژیم غذایی سالم به کاهش چربی شکمی در مدت چهار هفته کمک می‌کند.

به علاوه آزمایش دیگری روی ۱۴۰ نفر نشان داد رژیم غذایی نان کانولا به کاهش سطح قند خون و کلسترول بد خون منجر می‌شود. محققان همچنین تاکید کرده‌اند روغن کانولا حاوی تنها هفت درصد چربی اشباع شده است که میزان آن از روغن زیتون هم کمتر است.

در عین حال روغن کانولا گزینه سالم‌تری به حساب می‌آید چرا که حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است و امگا۳ عنصر کلیدی در رشد مغز و موثر در درمان افسردگی است.

به گزارش ان دی تی وی، از سوی دیگر در بررسی دیگری که محققان آمریکایی انجام دادند مشخص شد روغن کانولا بزرگی و رشد تومورهای روده را در موش‌ها کاهش می‌دهد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه