هکرهای مودم‌ وای‌فای شناسایی شدند

متخصصان امنیتی در شرکت کاسپرسکی گروهی از هکرها را شناسایی کرده‌اند که از سال ۲۰۱۲ مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای فای کاربران را هک می‌کرده‌اند.

هکرهای مودم‌ وای‌فای شناسایی شدند

به گزارش هشت دی،به نقل از وب سایت هکر نیوز،   مدت‌هاست که محققان و پژوهشگران بسیاری از امنیت ضعیف پروتکل‌های مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای می‌گویند و همواره به کاربران وای‌فای هشدار می‌دهند که به امنیت سایبری در مودم‌های خانه یا محل کارشان اطمینان نکنند.

همانطور که محققان هشدار داده‌اند، امنیت اینترنت بی‌سیم وای فای همچنان در هاله‌ای ابهام و شک و شبهه‌های متعددی به سر می‌برد؛ حالا متخصصان امنیتی در شرکت کاسپرسکی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده‌اند گروهی از هکرها از سال ۲۰۱۲ میلادی یعنی شش سال پیش تاکنون در تلاش بودند به مودم و روتر وای فای کاربران نفوذ یابند و اطلاعات شخصی و محرمانه‌شان را به سرقت ببرند.  

آنها در بیانیه خود اعلام کرده‌اند هکرها با انتشار یک بدافزار خطرناک و مخرب، دستگاه‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای کاربران را هک کرده و با روش پیچیده و هوشمندانه‌ای به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کرده‌اند.

نکته جالب اینجاست که این هکرها به مدت شش سال در حال استخراج و کسب اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران از طریق مودم‌های وای فای بوده و شناسایی هم نشده‌اند.  

بدافزار مورد استفاده آن‌ها که  Slingshot نام دارد، هزاران کاربر قربانی در مناطق مختلف جهان بخصوص خاورمیانه و آفریقا بر جای گذاشته است.

کاسپرسکی در گزارش بلند بالا و ۲۵ صفحه‌ای خود خاطر نشان کرده است که هکرها و مجرمان سایبری با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی موجود برروی پروتکل‌های مودم های وای فای توانستند که به طور چراغ خاموش و کاملا ناشناس به رایانه و اطلاعات ذخیره شده کاربران نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه