رئیس جمهوری که پدربزرگش آشپز لنین و استالین بود+عکس

مستندی جالب درباره رئیس جمهور مشهور این روز‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن گفته شده پدربزرگ این شخصیت سیاسی، آشپز رهبران شوروی سابق بوده است.

رئیس جمهوری که پدربزرگش آشپز لنین و استالین بود+عکس

به گزارش هشت دی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته است که پدربزرگ پدری اش به عنوان آشپز «ولادیمیر لنین» و «ژوزف استالین» از رهبران شوروی سابق خدمت می‌کرده است.

 بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، پوتین این اظهارات را در ویدئویی مطرح کرده که روز گذشته در اینترنت منتشر شده است.
رئیس‌جمهور روسیه در این مستند دو ساعته با عنوان «پوتین»، «آندری کندراشوف» که سخنگوی کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور روسیه نیز هست، می‌گوید «اسپیریدون پوتین» پدر بزرگ رئیس‌جمهور فعلی روسیه تا سن ۸۶ سالگی اندکی پیش از مرگش در سال ۱۹۶۵ نیز همچنان به عنوان آشپز تشکیلات رهبری شوروی سابق فعالیت می‌کرده است.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز صحت اطلاعات منتشر شده در این مستند دو ساعته را تأیید کرده است.
رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از این مستند، به موضوع حمله به بالگرد حامل وی بر فراز چچن در سال ۲۰۰۰ نیز اشاره می‌کند.
پوتین ضمن یادآوری این خاطره می‌گوید در آن سال برای تبریک سال نو به نیرو‌های مشترک نظامیان فدراسیون روسیه به منطقه‌ای در چچن پرواز می‌کرد که بالگرد نتوانست فرود بیاید.
وی افزود، ابتدا اعلام شد که این پرواز چارتر به دلیل آب و هوای بد قادر به فرود نیست، اما اتفاقی که افتاده بود این بود که به بالگرد ما حمله شده بود.
رئیس‌جمهور روسیه گفت: من ابتدا تصور کردم که به دلیل همزمان شدن با شب سال نو، آتش‌بازی است، اما خلبان‌ها اعلام کردند که به ما حمله شده است.
رئیس جمهوری که پدربزرگش آشپز لنین و استالین بود
خاطرات حمله به بالگرد پوتین در چچن
بنا بر این گزارش، در زمان جنگ اول چچن در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ درگیری‌هایی بین نیرو‌های فدراسیون روسیه و نیرو‌های جمهوری خودخوانده ایچکریای چچن وجود داشت که منجر به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و تشکیل گروه‌های مسلح غیرقانونی در ایچکریا و مناطق همسایه آن شده بود.
جنگ چچن دوم در سال ۱۹۹۹ آغاز شد پس از آنکه تعدادی از حملات تروریستی، زیرساخت‌های غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی در روسیه را هدف گرفت و این حملات عمدتا در شهر‌های مسکو و سن‌پترزبورگ اتفاق افتاد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه