مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به شهرک‌ها و‌ نواحی صنعتی در سال ۹۶

مدیرعامل شرکت‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه ‌امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان تاکنون‌ فقط در سطح شهرک و‌ نواحی صنعتی، تسهیلات پرداخت‌شده گفت: ‌آموزش لازم نیز در سطح مدیران، کارشناسان و‌ کارگران انجام‌شده و این آموزش‌ها با توجه به نیازی که خود واحدهای صنعتی‌ دارند رایگان انجام می‌شود.

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به شهرک‌ها و‌ نواحی صنعتی در سال ۹۶

به گزارش هشت دی،احمدعلی شهیدی  با بیان اینکه ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری، در گیلان وجود دارد اظهار کرد: تقریباً در تمام ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی استان، امکانات زیربنایی آب، برق و گاز با کمک دستگاه‌های اجرایی و دولت فراهم شد.

 وی با اشاره به اینکه مشکلی در مورد امکانات زیربنایی در گیلان وجود ندارد افزود: باید از صنایع حمایت ‌شود و برای اینکه این صنایع مستقر شوند شرکت‌های صنعتی ۵۰ درصد قیمت‌ اراضی را‌ در سال آینده به مناطق محروم‌ تخصیص می‌دهند.

 ‌ مدیرعامل شرکت شرکت‌های صنعتی گیلان گفت: در کل قیمت‌ها در شهرک‌ها و مناطق صنعتی افزایشی نداشت و درصد پیش‌پرداخت نیز حتی تا ۱۵ درصد کاهش پیداکرده است.

شهیدی با بیان اینکه باید حمایت‌هایی برای مستقر شدن صنایع در مناطق محروم‌ صورت گیرد تصریح کرد: برای صنایع مناطق محروم تمهیداتی اندیشیده شده و وام‌ها و تسهیلاتی که پرداخت می‌شود با بهره کمتری است.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ در رابطه با پوشاک روستایی برنامه‌ دارد افزود: باید صنایع در نواحی صنعتی روستایی‌ مستقر شوند تا بتوانند تولید اشتغال کنند و با تسهیلاتی که سازمان برنامه‌ و بودجه وعده داده تا پرداخت ‌کند ‌این کار انجام ‌خواهد ‌شد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه معافیت مالیاتی در مناطق محروم از لحاظ زمانی دو برابر مناطق برخوردار است گفت: بیش از‌ ۵۰۰ واحد در سطح ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال ساخت‌وساز ‌است.

شهیدی با اشاره به اینکه کمیته‌های پایش، واحدهای صنعتی را‌ عارضه‌یابی می‌کنند بیان کرد: شهرک‌های صنعتی برای حفظ و‌ باز راه‌اندازی‌ واحدهای صنعتی کمک می‌کنند که امسال ۳۰ واحد شناسایی‌شده و از سال ۱۳۹۲‌ تاکنون حدود ۱۶۲ واحد با کمک‌هایی که انجام شد دوباره به چرخه تولید ‌بازگشتند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین ‌مشکلات سرمایه است تصریح کرد: تسهیلاتی را دولت در طرح‌ رونق در نظر گرفته که در سال گذشته ۱۳۱ میلیارد تومان تسهیلات فقط در داخل شهرک، نواحی صنعتی و واحدهای صنعتی پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اذعان به اینکه ‌امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان تاکنون‌ فقط در سطح شهرک و‌ نواحی صنعتی تسهیلات پرداخت‌شده افزود: آموزش لازم نیز در سطح مدیران، کارشناسان و‌ کارگران انجام‌شده و این آموزش‌ها با توجه به نیازی که خود واحدهای صنعتی‌ دارند رایگان انجام می‌شود.

شهیدی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی در زمینه ضمانت تسهیلات به مشکل برمی‌خورند تصریح کرد: صندوق ضمانت صنایع به این‌گونه واحدها کمک می‌کند و ضمانت‌نامه برای این واحدها‌ صادر می‌کند تا تسهیلاتشان را راحت‌تر و‌ زودتر از بانک‌ها بگیرند و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با‌ دستگاه‌های مختلف ازجمله بیمه‌ها امضا شده است که ۵۰ الی ۷۰ درصد انواع بیمه‌نامه‌های حوادث، درمان و خدمات بیمه‌ای به آن‌ها تخفیف داده می‌شود.

وی با اشاره به خوشه‌هایی که در گیلان مزیت دارند افزود: خوشه چای، شالی‌کوبی‌، زیتون، کلوچه و شیلات مطالعه شده و نتیجه این‌ مطالعات به‌زودی در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌گیرد تا زنجیره ارزش را در شهر و نواحی صنعتی راه‌اندازی کنیم و بتوانیم واحدهای صنعتی را بیشتر در چرخه تولید نگهداریم و در راستای تولید و اشتغال‌ بیشتر در کشور و استان موفق باشیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه