شهادت رزمنده گیلانی در روزهای پایانی سال

شهید عباس نجف یار پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی حلبچه به لقاءالله پیوست و آسمانی شد.

شهادت رزمنده گیلانی در روزهای پایانی سال

به گزارش هشت دی، عباس نجف یار در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در بخش چوبر شهرستان تالش دیده به جهان گشود.

 او از کودکی به‌وسیله خانواده با ائمه معصومین (ع) آشنا شد و از همان دوران مؤدب٬ باوقار و مهربان بود و بد و خوب تشخیص می‌داد.

وی با فرارسیدن زمان تحصیل وارد مدرسه ابتدایی محل شد و پس‌ازآن با موفقیت وارد مقطع راهنمایی شد و در مدرسه نیز بسیار کوشا٬ پرتلاش و موردتوجه معلمین و دانش آموزان بود.

او با تشکیل بسیج به‌فرمان امام خمینی (ره) از نوجوانان فعال پایگاه امام جعفر صادق (ع) محسوب می‌شد و علاقه شدیدی به انقلاب و حضرت امام (ره) داشت.

وی در مناسبت‌ها و راهپیمایی‌ها فعالیت گسترده و چشمگیری داشت و در سال ۱۳۶۵ با موفقیت در کنکور در رشته مهندسی آب‌رسانی و گازرسانی دانشگاه شهید مهاجر اصفهان پذیرفته و مشغول به تحصیل شد و یک سال پس‌ازآن به جهت عشق و علاقه در جبهه‌ها٬ سنگر علم را رها و وارد سنگر جهاد شد.

شهید نجف یار جوانی خوش‌اخلاق، نیک‌سیرت و آزاده بود و در همان دوران جوانی با قرآن مأنوس و در محافل قرآنی از حافظان و قاریان برجسته به شمار می‌آمد.

وی در به‌جای آوردن فرایض دینی و خواندن نماز به جماعت و اوّل وقت توجّه بسیاری داشته و اکثراً در مراسم مذهبی و دعای کمیل حضور پیدا می‌کرد.

 شهید در رشته ورزشی کُشتی فعالیت می‌کرد و ضمناً در هنر کاردستی نیز استعداد و ابتکار خاصی از خود نشان می‌داد و علاوه بر ورزش و کارهای دستی به مطالعه، بسیار علاقه‌مند بود و کتاب‌هایی نظیر نهج‌البلاغه و کتب استاد مطهری را که زیربنای مطالعاتی وی را تشکیل می‌داد بسیار مطالعه می‌کرد.

شهید نجف یار بیشتر مواقع در مسجد عباسیه مشغول فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی بود و به جهت تلاش صادقانه و علاقه او به مطالعه، به‌عنوان مسئول کتابخانه منصوب شد.

وی پس از شنیدن خبر شهادت یکی از دوستان حزب‌اللهی و هم‌رزمش به نام شهید محمد زاده، حالش دگرگون شد و این تحوّل درونی را با خواندن وصیت‌نامه آن شهید، پس از تشییع پیکرش در میان مردم به همگان فهماند.

شهید عباس نجف یار از طریق لشکر قدس گیلان، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا جای خالی دیگر هم‌رزمان شهید را پر کند و سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی حلبچه به لقاءالله پیوست و آسمانی شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه