رییس پلیس راه گیلان خبر داد:

افزایش تلفات حوادث جاده ای در گیلان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در گیلان ۴۶۵ نفر بود، گفت: این امار امسال با ۸ درصد افزایش به ۵۰۴ نفر رسید.

افزایش تلفات حوادث جاده ای در گیلان

به گزارش ۸دی، سرهنگ حسین محمدپور عصر امروز در نشست خبری در رشت با بیان اینکه در سال گذشته تعداد کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در گیلان ۴۶۵ نفر بود اظهار داشت: این آمار امسال با ۸ درصد افزایش به ۵۰۴ نفر رسید.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه آمار تلفات جاده‌ای برای موتورسواران، امسال ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است، عنوان داشت: تعداد موتورسواران کشته شده در تلفات جاده‌ای ۱۸۴ نفر بوده که ۳۷ درصد از کل سهم تلفات جاده‌ای گیلان را به خود اختصاص می‌دهد.

محمد‌پور تعداد عابران پیاده کشته شده در تلفات جاده‌‌ای سال ۹۶ استان گیلان را با ۱۰ نفر افزایش نسبت به سال گذشته ۱۳۸ نفر دانست و ابراز داشت: ۲۷ درصد از کل سهم تلفات جاده‌ای گیلان مربوط به عابران پیاده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه میزان تلفات جاده‌ای مربوط به مرگ رانندگان در استان گیلان ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: ۱۶ درصد از کل سهم تلفات جاده‌ای گیلان مربوط به مرگ رانندگان است.

وی با بیان اینکه آمار تلفات جاده‌ای مربوط به مرگ موتورسواران نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است ابراز داشت: “عدم توجه به جلو” با ۲۹ درصد، بیشترین سهم از علل تصادفات جاده ای گیلان را به خود اختصاص داده است.

محمدپور با اعلام اینکه موتورسواران با ۴۵ درصد بیشترین سهم از آمار جرحی و فوتی ناشی از تصادفات استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند گفت: اکثر تصادفات جاده استان گیلان در ساعات ۱۲ ظهر تا ۲۴ بامداد به‌وقوع می‌پیوندد.

وی با اعلام اینکه حجم خودروهای ورودی به استان گیلان در نوروز ۹۶ نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده بود خاطرنشان کرد: در نوروز امسال یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۸۹ خودرو وارد گیلان شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در نوروز امسال ۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۸۵ مسافر وارد گیلان شدند اظهار داشت: این آمار نسبت به‌مدت مشابه در سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

محمدپور با تاکید بر اینکه بیشترین تصادفات استان گیلان در ایام نوروز ۹۶ بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ رخ داده است تصریح کرد: ۴۰ درصد از تصادفات ایام نوروز در سال ۹۶ در این بازه زمانی به‌وقوع پیوسته است.

وی ‌با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی استان گیلان در ایام نوروز از طریق صدا و سیما و رسانه‌های جمعی به مردم اعلام می شود اظهار داشت: امسال ۴۵ دستگاه دوربین ثابت در جاده‌های استان گیلان نصب شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه