بازخوانی شتابزده اطلاعات هواپیمای تهران-یاسوج در آستانه استیضاح آخوندی

سازمان هواپیمایی کشوری به فاصله ۱۰ روز پس از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای پرواز تهران-یاسوج اطلاعات آنرا بازخوانی کرد، به نظر طرح استیضاح وزیر راه عامل اصلی سرعت عمل عجیب سازمان بوده است.

بازخوانی شتابزده اطلاعات هواپیمای تهران-یاسوج در آستانه استیضاح آخوندی

به گزارش ۸دی، ۲۹ بهمن امسال یک فروند هواپیمای شرکت آسمان در مسیر پروازی تهران-یاسوج از رادار مرکز کنترل فضای کشور محو و پس ساعتی سقوط آن تایید شد.

بلافاصله عملیات جستجو و نجات احتمالی آغاز شد و سه روز پس از سقوط محل سانحه با اقدامات انجام شده از سوی سپاه و ارتش شناسایی شد.

در حین انتقال اجساد جانباختگان عملیات جستجو برای یافتن جعبه سیاه توسط تیم های تخصصی در حال انجام بود تا اینکه ۱۴ روز پس از سقوط مرگبار هواپیمای آسمان جعبه سیاه با حاشیه های عجیبی پیدا شد.

سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل برخی محدودیت ها جعبه سیاه را برای بازخوانی اطلاعات به فرانسه ارسال کرد.

در حالی که خوشبین ترین کارشناسان با توجه به سابقه بازخوانی چندین ماهه و چند ساله جعبه سیاه هواپیماهای سقوط کرده در کشو انتظار داشتند بازخوانی هواپیمای ATR چندماهی زمان ببرد که دیروز سازمان هواپیمایی کشور گزارش مقدماتی این سقوط با استناد به اطلاعات جعبه سیاه را منتشر کرد.

مقصر سقوط هواپیمای تهران ــ یاسوج اعلام شد؛ بی‎توجهی آسمان به محدودیت پرواز خلبان

به نظر می رسد فشار ناشی از استیضاح وزیر راه و شهرسازی باعث شده تا سازمان هواپیمایی کشوری برخلاف رویه کُند همیشگی بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای پرواز تهران-یاسوج را فقط در مدت کمتر از ۱۰ روز انجام دهد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه