واکنش نماینده لنگرود به استیضاح وزیر کشاورزی:

وزیر کشاورزی در زمینه واردات بی جای محصولات کشاورزی باید پاسخگو باشد/ امکان برکناری حجتی زیاد است

نماینده مردم لنگرود در مجلس در واکنش به استیضاح وزیر کشاورزی، گفت: به نظر من با توجه به شرایط موجود و نگرانی‌هایی که درباره عملکرد وی در مجلس وجود دارد، به احتمال زیاد وزیر کشاورزی برکنار می‌شود.

وزیر کشاورزی در زمینه واردات بی جای محصولات کشاورزی باید پاسخگو باشد/ امکان برکناری حجتی زیاد است

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره استیضاح محمود حجتی، وزیر کشاورزی، اظهار کرد: بعد از اعلام وصول استیضاح، وزیر مربوطه ده روز فرصت دارد که در مجلس حاضر و استیضاح انجام شود.

وی افزود: علاوه بر استیضاح وزیر کشاورزی استیضاح دو وزیر دیگر نیز در دستور کار مجلس قرار دارد که احتمالا در یک روز انجام خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس امکان اضافه شدن امضا بر طرح استضیاح وجود دارد، اما امکان حذف امضا توسط نمایندگان وجود ندارد، گفت: اگر نماینده‌ای طرح استیضاح وزیری را امضا کرده باشد دیگر نمی‌تواند امضایش را پس بگیرد.

لاهوتی تصریح کرد: وزیر کشاورزی در زمینه واردات بی جای محصولات کشاورزی، بحث اعلام خودکفایی در برخی زمینه‌ها، هدررفت آب و مسائلی از این قبیل باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: بسیاری از محصولات وارداتی در داخل کشور تولید می‌شوند و بنابراین نیازی به واردات آن‌ها نیست از سوی دیگر، در برخی زمینه‌ها مانند تولید گندم اعلام خودکفایی شده است که جای شک و تردید وجود دارد.

لاهوتی اضافه کرد: در زمینه استفاده بهینه از آب و توجه به اینکه در چه مناطقی چه محصولاتی باید کشت شود نیز وزیر مربوطه باید پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: تصور بنده این است که با توجه به شرایط موجود و نگرانی‌هایی که درباره عملکرد وی در مجلس وجود دارد، به احتمال زیاد وزیر کشاورزی برکنار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه