مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد:

۲۶۰ بقعه متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در گیلان/ افزایش ۳۳ درصدی اعزام مبلغین بومی

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه ۲۶۰ بقعه متبرکه در سطح گیلان مجری طرح آرامش بهاری است، گفت: تعداد مبلغین اعزامی و بومی با ۳۳ درصد افزایش از ۱۶۵ نفر به ۲۲۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

۲۶۰ بقعه متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در گیلان/ افزایش ۳۳ درصدی اعزام مبلغین بومی

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تعامل بین اداره کل اوقاف و اصحاب رسانه اظهار کرد: این همدلی و تعاملات قطعا دارای نفع همگانی است‌و درصددیم نهایت تکریم و تعامل دوستانه را با اصحاب رسانه ایجاد کنیم و خبرنگاران را همیار فرهنگی خود می دانیم.

وی با بیان اینکه وقف باب ورودی بشریت به سمت همه خوبی ها است، افزود: اسلام مختص به همه بشریت است و رسانه ها عاملی موثر برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و راه اندازی وقف های جدید بنا به نیازهای روزانه جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: وقف یکی سنگرهای مقاوم فرهنگی برای خدمت رسانی به عموم مردم محسوب می شود.

علیزاده با اشاره به طرح آرامش بهاری بیان کرد: طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به نقاط فرهنگی، آموزش لازم جهت ترویج سبک‌زندگی ایرانی و اسلامی و اقدامات فرهنگی و معنوی از ۲۵اسفندماه سال جاری تا ۱۵، فرودین سال ۹۷ برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ۲۶۰ بقعه متبرکه در سطح استان گیلان مجری طرح ارامش بهاری است که بیش از ۳هزارنفر شامل۲۵۰مبلغ اعزامی، هیت امنا، خادمین رسمی و افتخاری، روسای ادارات، کارشناسان و…بصورت شیفت بندی اقدام به ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان درباره اقدامات فرهنگی طرح آرامش بهاری گفت: مهمترین اقدام فرهنگی برگزاری خیمه های معرفت با حضور روحانیون متخصص و کارشناس دیده در زمینه های غرفه کودکان و نوجوانان، مشاوره در حوزه های خانواده، ازدواج، همسرداری و… است.

علیزاده تصریح کرد: تعداد خیمه های معرفت امسال در مقایسه با سال گذشته ۸درصد افزایش پیدا کرده است و تعداد مبلغین اعزامی و بومی با ۳۳درصد افزایش از ۱۶۵ نفر به ۲۲۰نفر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان درباره دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری بیان کرد: برگزاری نماز جماعات، برگزاری مراسم سال نو، زیارت آل یاسین، دعای توسل، طرح ایستگاه سلامت بصورت رایگان توسط پزشکان، ایجاد امنیت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی و نظارت تیم سازمانی و شهرستانی از دیگر اقدامات این طرح هستند.

وی درباره آمار ‌موقوفات با بیان اینکه امسال ۵۶ مورد وقف جدید به ارزش۴۳۰ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است، گفت: ۷۰ میلیارد نیات امینانه خیراندیشان و برگزاری ۴۰ساعته کلاس های رنگ خدا در آستان امام زاده هاشم با موضوع سبک‌زندگی از جمله این اقدامات است.

علیزاده افزود: استان گیلان بیش از هزار خادم افتخاری دارد که از این تعداد ۸۷ خادم رسمی و بصورت حقوق بگیر هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه