منتظر رهاسازی آب سد سفیدرود برای شخم اول نباشید

استاندار گیلان گفت: برنجکاران برای شخم اول شالیزارها از آب موجود در مزارع، آب بندانها، روان آبهای سطحی و نزولات جوی حداکثر استفاده را بکنند و منتظر رهاسازی آب سد سفیدرود نباشند.

منتظر رهاسازی آب سد سفیدرود برای شخم اول نباشید

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، محمد علی نجفی در نشست ستاد هماهنگی مدیریت آب استان که در حاشیه بازدید از سد سفیدرود در منجیل برگزار شد، گفت: به علت خشکسالی در حوضه آبریز سد سفید رود، نگرانی های جدی وجود دارد که باید با مدیریت صحیح مصرف آب وهمیاری وهمکاری بین مردم ومسولان معضل کم آبی کشاورزی را پشت سر بگذاریم .

وی افزود: هم اکنون میزان ذخیره آب سد سفیدرود به ۶۵۰میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان از حجم ذخیره آب به خوبی نشاندهنده ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را نشان می دهد.

استاندار گیلان، با توجه به شرایط موجود شخم همزمان شالیزارهای استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان نمود: برنجکاران برای شخم اول شالیزارها از آب موجود در مزارع، آب بندانها، روان آبهای سطحی و نزولات جوی حداکثر استفاده را بکنند و منتظر رهاسازی آب سد سفیدرود نباشند.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از شالیزارها شخم اول خورده است، گفت: در صورت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی وبا اقداماتی که آب منطقه ای وجهاد کشاورزی با همکاری فرمانداران انجام میدهند از ذخیره آب سد برای مراحل بعد از شخم اول استفاده کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه