رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت:

مشکلات شرکت از ضعف مدیریتی ناشی می شود/ نگذارید پوپلین به سرنوشت پوشش و ایران برک مبتلا شود

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت در خصوص تجمعات اخیر کارگران شرکت، گفت: بر اساس نامه مدیر شرکت به فرماندار، قول دادند حقوق کارگران را در تاریخ ۱۵ اسفند و عیدی را در ۲۰ اسفند پرداخت کنند اما این وعده عملی نشد.

مشکلات شرکت از ضعف مدیریتی ناشی می شود/ نگذارید پوپلین به سرنوشت پوشش و ایران برک مبتلا شود

پرویز زعیمی، رئیس انجمن صنفی کارگران شرکت ایران پوپلین رشت در گفت و گو با خبرنگار هشت دی درباره وضعیت حقوق و عیدی معوقه کارگران این شرکت، اظهار کرد: شرکت ایران پوپلین بالغ بر ۲۹۵نفر پرسنل دارد که از دی ماه حقوق و مطالبات شان را دریافت نکرده اند.

**وضعیت بحرانی ایران پوپلین قابل پیش بینی بود

وی با بیان اینکه این وضعیت بحرانی قابل پیش بینی بود، افزود: از قبل نگران‌شرکت پوپلین بودیم و حتی در تاریخ ۲۶ بهمن سال جاری شخصا به فرماندار نامه نوشتم که از این بحران پیشگیری کند اما متاسفانه این موضوع جدی نگرفته نشد.

 

**وعده مدیر شرکت به فرماندار در پرداخت ۳ ماه حقوق کارگران عملی نشد

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت، تصریح کرد: بر اساس نامه مدیر شرکت به فرماندار، قول دادند حقوق کارگران را در تاریخ ۱۵ اسفند و عیدی را در ۲۰ اسفند پرداخت کنند اما این وعده عملی نشد.

 

**با ضعف مدیریتی مشتری های خوب شرکت فراری شدند

وی ضعف مدیریتی را علت مشکلات این شرکت عنوان کرد و گفت: به علت نداشتن برنامه و اطلاعات کافی بسیاری از مشتری های خوب شرکت فراری شده اند.

وی درباره درخواست کارگران در تجمعات چند روز اخیر بیان کرد: بعد از تجمع روز گذشته و برگزاری جلسه ای عیدی کارگران پرداخت می شود و تا زمانی که علاوه بر عیدی حقوق خود را بطور کامل دریافت نکنند این‌تجمعات و حضور کارگران ادامه خواهد داشت.

**شورای تأمین مدیر شرکت را به پرداخت مطالبات موظف کرد اما این وعده عملی نشد

زعیمی با اشاره به تجمعات قبلی در شهریور و آبان سال جاری اذعان کرد: در تجمعات قبلی با ورود شورای تأمین به مسئله، مدیر عامل شرکت را متعهد به پرداخت مطالبات کردند که متاسفانه این وعده نیز انجام نشد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت با بیان اینکه در سال ۸۸ شورای تأمین مصوبه کرد و شرکت را به دست کارگران سپرد، گفت: در آن زمان شرکت هم تولید خوبی داشت و هم کارگران حقوق خود را دریافت می کردند.

 

**مدیری انتخاب شود که نساجی را بشناسد

وی تصریح کرد: بعد از آن زمان دو مدیرعامل عوض شد که اینها شرکت را نابود کردند، در حالی که وضعیت شرکت از لحاظ مواد اولیه خوب است و شرکت تولیدی دارد اما اینکه خروجی شرکت به کجا می رود مشخص نیست.

زعیمی خواستار تعیین مدیری از جنس نساجی از سوی شورای تأمین شد و افزود: شورای تامین ورود کند و مدیری که خاک نساجی را خورده است و نساجی را می شناسد انتخاب کند تا پوپلین به سرنوشت شرکت پوشش یا ایران برک مبتلا نشود.

 

**بیمه کارگران در آبان ۹۵ با اینکه از حقوقشان کسر شده ولی پرداخت نشده است

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین با بیان اینکه بیمه کارگران در آبان ۹۵ با اینکه از حقوقشان کسر شده ولی پرداخت نشده است، بیان کرد: امروز اگر کارگری اخراج شود نمی تواند از بیمه بیکاری استفاده کند تا زمانی که کارفرما پول را پرداخت کند.

وی تولید شرکت با وجود دستگاه های بروز را گرفتار مدیریت نامناسب، ضعیف و ناکارآمد دانست و گفت: مسوولین فکری کنند و این شرکت را به دست اهلش بسپارند، و همانطور که شرکت ریسندگی گیلان در رشت موفق شد پوپلین هم باید موفق شود.

به گزارش ۸دی، ساعتی بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۱ اسفند مطالبات کارگران شرکت ایران پوپلین رشت بعد از ۲ روز تجمع کارگران پرداخت شد.

از اینجا بخوانید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه