تقارن نوروز و فاطمیه فرصتی برای آشنایی با سبک زندگی حضرت زهراست/ لزوم سهیم شدن مساجد در شادیهای مردم

امام جمعه ماسال با تاکید بر بهره گیری و الگوبرداری از زندگی فاطمه زهرا (س) و سرمشق قراردادن سبک زندگی این بانوی بزرگوار گفت: تقارن این دو ایام بهترین فرصت برای آشنایی با سبک زندگی حضرت زهرا (س)است.

تقارن نوروز و فاطمیه فرصتی برای آشنایی با سبک زندگی حضرت زهراست/ لزوم سهیم شدن مساجد در شادیهای مردم

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز با اشاره به تقارن نوروز با ایام فاطمیه با تاکید بر اینکه در اسلام توصیه های بسیاری بر تحرک، شادی و سرزنده بودن است، اظهار کرد: تمام برنامه های اسلام برای شادی روح است چه برنامه هایی که به ظاهر جشن و سرور است و چه برنامه هایی که در غالب مجالس عزای اهل بیت در جهت پاک سازی روح و نفس انسان هامورد توجه است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: شاد کردن دلها، صله رحم و رسیدگی به نیازمندان از بزرگترین عبادت‌ها در اسلام به شمار می رود و از توصیه‌های مکرر و آموزه‌های دین اسلام است.

امام جمعه ماسال توجه به جایگاه حضرت زهرا(س) را لازمه تقویت هویت دینی مسلمانان برشمرد و گفت: حفظ حرمت ایام فاطمیه وظیفه و مسئولیتی همگانی برای همه مسلمانان جهان است.

وی اهتمام مسئولان بر حفظ حرمت ایام فاطمیه را موررد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در شرایط کنونی جهان بیش از هر زمان دیگری تشنه سبک زندگی فاطمی اسلامی است.

موسوی بهره گیری و الگوبرداری از زندگی فاطمه زهرا(س) و سرمشق قراردادن سبک زندگی این بانوی بزرگوار را مورد تاکید قرارداد و در ادامه تقارن این دو ایام را بهترین فرصت برای آشنایی با سبک زندگی حضرت زهرا (س)عنوان کرد.

امام جمعه ماسال بر وجود فضاهای اقامتی در مساجد تاکید کرد و افزود: فرهنگ سهیم شدن مساجد در شادی های مردم باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه درِ مساجد در ایام نوروز برای پذیرایی از مسافران نوروزی باز است گفت: این بهترین فرصت برای استفاده مردم از مراسم های ایام فاطمیه و آشنایی هر چه بیشتر آنان با سبک زندگی فاطمه زهرا(س)است.

موسوی از برپایی خیمه های نماز در کنار چادرهای هلال احمر در ایام نوروز خبرداد و گفت: توزیع بروشورهایی که اماکن دیدنی گیلان را معرفی می کند، بروشورهای که مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی گیلان را به مسافران معرفی کند نیز در بین مسافران توزیع می شود.

امام جمعه ماسال استفاده از رسانه ها و مطبوعات را بهترین ابزار برای اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی برای بهره گیری از مجالس خانم فاطمه زهرا(س) دانست و افزود: همه رسانه ها باید در ایام فاطمیه فعالیت داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه