نبایداجازه دهیم قلم‌های مزدوران،مقدسات‌اسلامی مارا تحریف و‌‌مسموم‌کند

عضو مجلس خبرکان رهبری با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: باید در کنار اقتصادجامعه به فرهنگ توجه کنیم و نباید اجازه دهیم با قلم‌های رسانه‌های مزدوران جامعه ما سکولاریزم و بد اخلاق شود.

نبایداجازه دهیم قلم‌های مزدوران،مقدسات‌اسلامی مارا تحریف و‌‌مسموم‌کند

به گزارش ۸دی نیوز، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان « سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، اظهار کرد: اگر اقتصاد در جامعه نباشد اعتقاد مردم آسیب می‌بیند.

وی افزود: با اقتصاد مقاومتی باید از تمام توان کشور مانند کشاورزی، صنعت و سایر بخش‌ها استفاده کرد و فرهنگ را که به مانند هوای پاک برای حیات نیاز است در کشور تقویت کنیم.

عضو مجلس خبرکان رهبری گفت: در عین حال که به اقتصاد توجه می‌کنیم باید به فرهنگ نیز توجه داشته باشیم و نگذاریم جامعه به سکولار تبدیل شود و اجازه ندهیم جامعه ما بداخلاق شود.

رسانه‌ها اجازه ندهند قلم‌های مزدوران، مقدسات اسلامی را تحریف کند

قربانی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم قلم‌های مزدوران، مقدسات اسلامی ما را تحریف و مسموم کند، تصریح کرد: نگذاریم این قلم‌ها قصاص قرآنی ما را که در مقابل رفتارهای ناپسند و گناه انجام می‌شود، به عنوان رفتارهای غیر انسانی بیان کنند و رسانه‌ها، صدا و سیما و روزنامه‌های کشور باید خیلی مراقب باشند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم رسانه‌های مزدور با تبلیغات خود فرهنگ اسلامی و الهی را از ما بگیرند، خاطرنشان کرد: در اسپانیا پس از هشت قرن اسلام را از جوانان آنها گرفتند و بی‌حجابی، هوسرانی و بی‌عفتی را ترویج دادند و اسلام از آنجا رفت.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه اگر ما هم مراقب نباشیم زحمات شهدا، علما، مومنین و حزب‌الله ما از بین می‌رود، گفت:  مراقب باشیم که بی‌بند و باری در جامع رواج نیابد.

قربانی با اشاره به «شهید امر به معروف، طلبه علی خلیلی»، افزود: این شهید به دلیل امر به معروف توسط اشرار با چاقویی که به گلوی‌اش زده شد پس از ماه‌ها بستری شدن در بیمارستان به دلیل انجام فریضه دینی به شهادت رسید.

۱۲ فروردین گنج ارزشمندی برای تاریخ ملت است

وی با اشاره به روز ۱۲ فروردین ماه، این روز را به عنوان بزرگترین عید ملی و تاریخی ایران نامید، تصریح کرد: این روز به عنوان اعیاد بزرگ مذهبی و ملی ملت ما محسوب می‌شود زیرا در این روز حکومت مستبد بعد از دو هزار و ۵۰۰ سال فروریخت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در روز ۱۲ فروردین ۵۸ قصر سلطه شیطان از بین رفت، خاطرنشان کرد: باید سال‌های رنجی که سپری و رشادت‌هایی که  با نثار خون شهدا برای تحقق این انقلاب ریخته شد را به جوانان منتقل کنیم که یک گنج بزرگ است.

قربانی افزود: با انقلاب اختیار امور کشور به دست مردم هستند و مردم دولتمردان و سیاسیون کشور را انتخاب می‌کنند و دیگر آمریکا، استعمار و انگلیس در سرنوشت این کشور دخالتی ندارند.

دنیای امروز گرفتار عقل‌های معلول و بیمار است

وی با بیان اینکه امروز دنیای ما گرفتار هوا و هوس و عقل‌های معلول، بیمار و ضعیف است، گفت: متاسفانه امروز دنیا گرفتار این معضلات و مشکلات است.

امام جمعه رشت افزود: امتیاز ۱۲ فروردین این است که جمهوری اسلامی ایران قوانینی را وضع می‌کند که براساس کتاب و سنت است و مسئولینی که این قوانین را اجرا می‌کنند می‌خواهند مجری دستورات الهی باشند و باید مسلمان باشند و قدر اسلام را بدانند.

قوانین جمهوری اسلامی ایران، اسلامی و دینی است

قربانی تصریح کرد: در زمان حضرت علی(ع) و پیامبر(ص) نوخاله‌هایی بودند و در زمان ما هم وجود دارد اما عموم جامعه ما با زمان طاغوت متفاوت است و اعمال زشت را انجام نمی‌دهند و پیرو دین و قوانین اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران، اسلامی و دینی است، گفت: این قوانین نقص قانون بشری را ندارد و در راس آن ولی فقیه با درایتی که دارد تصمیم می‌گیرد.

کشاورزی گیلان امسال با کمبود آب رو به رو  است

امام جمعه رشت  با اشاره به ذخیره ۶۷۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد سپیدرود،گفت: در سال گذشته حداقل یک میلیارد متر مکعب آب در پشت سد ذخیره شده بود که به دلیل سد زدن در حوزه‌های بالادستی سرریز آب امسال نداشتیم.

قربانی افزود: آب کشاورزی گیلان امسال کم است و کشاورزان باید با استفاده از آب‌های باران، تالاب‌ها و  رودخانه‌ها مزارع خود را شخم بزنند.

در روز طبیعت حرمت ایام فاطمیه حفظ شود

وی با اشاره به روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت، خاطرنشان کرد: مردم در این روز به تفریح بپردازند اما حرمت ایام فاطمیه را حفظ کنند زیرا فاطمیه دوم از همین روز شروع می‌شود و باید حرمت‌ها را حفظ کنیم.

امام جمعه رشت گفت: باید حرمت و شخصیت بزرگ حضرت فاطمه زهرا(س) را حفظ کنیم و رفتارهای نا مناسب در این روزها انجام نشود./تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه