ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در کنکور ۹۷

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از یک میلیون داوطلب در کنکور ۹۷ خبر داد و گفت: این آزمون در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود.

ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در کنکور ۹۷
به گزارش ۸دی؛دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این خبر افزود: مرحله اول ثبت نام در کنکور ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه اول بهمن ۹۶ از طریق سایت سنجش آموزش کشور به آغاز شد و با درنظر گرفتن مهلت تمدید شده روز دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶ پایان پذیرفت.
وی در ادامه تصریح کرد: در مرحله اول ثبت نام آزمون سراسری ۹۷ تعداد ۹۵۱ هزار و ۸۵ نفر متقاضی، ثبت‌نام کردند.
دکتر توکلی گفت: بر اساس برنامه زمانی تعیین شده اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبانی که در مهلت مقرر ثبت نام کرده اند در روز‌های ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
وی گفت: این ثبت نام کنندگان می‌توانستند در مهلت تعیین شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و مندرجات اطلاعیه‌ای که در ۱۴ بهمن ماه ۹۶ منتشر شده بود، نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کرده و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به منظور مساعدت با داوطلبانی که در مهلت مقرر به هر دلیل موفق به ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۷ نشده بودند نیز ترتیبی اتخاذ شد که از یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶ تا چهارشنبه ۱۶ اسفند ۹۶ بتوانند با خرید کارت اعتباری در آزمون ثبت نام کنند.
وی یادآور شد: بر اساس آمار اولیه تعداد ۶۰ هزار و ۲۷۵ داوطلب در مرحله دوم ثبت نام، در آزمون سراسری سال ۹۷ ثبت نام کردند.
دکتر توکلی با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۹۷ در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود، گفت: با توجه به تعداد ثبت نام کننده در مرحله اول ۹۵۱ هزار و ۸۵ نفر و مرحله دوم ۶۰ هزار و ۲۷۵ نفر در مجموع تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۶۰ نفر در کنکور ۹۷ ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به آمار ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و یک نفر بیشتر است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه