رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت :

صیادان غیرمجاز «لاک پشت »در شهرستان شفت دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت از دستگیری صیادان غیرمجاز« لاک پشت» در این شهرستان توسط یگان حفاظت این اداره خبرداد و گفت: این این گروه ۹ قطعه لاک پشن کشف و ضبط شد.

صیادان غیرمجاز «لاک پشت »در شهرستان شفت دستگیر شدند
به گزارش۸دی، رضا زمانی با اشاره به اینکه در آستانه نوروز هرساله شاهد فروش برخی گونه های جانوری برای سفره هفت سین در بازارها هستیم، اظهار کرد: اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت به همین منظور و برای مقابله با صیادان گشت های پایشی خود را به صورت مکرر انجام می دهد.

 وی با بیان اینکه صید و شکار هر گونه جانوران وحشی به ویژه خزندگان و دوزیستان اعم از مار، لاک پشت، قورباغه، سمندر و سایر گونه ها بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم محسوب می شود، افزود: درصورت مشاهده چنین موارد این اداره برخورد قاطع با خاطیان انجام می دهد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت در ادامه به دستگیری یگ گروه از صیادان غیرمجاز این گونه های جانوری در شفت اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت اداره محیط زیست شفت در پی گشت و کنترل در مناطق و زیستگاه های شهرستان موفق به شناسایی یک گروه از صیادان غیرمجاز که مبادرت به صید و زنده گیری لاک پشت و قاچاق آن جهت فروش در بازارهای شب عید می کرده در حین صید دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه از این افراد ۹ قطعه لاک پشت کشف و ضبط شد، تصریح کرد: با توجه به نقش خزندگان به ویژه لاک پشت ها در چرخه اکولوژیک طبیعی در راستای کنترل آفات و بیماری ها، از عموم مردم تقاضا می کنیم تا از هر گونه صید، خرید و فروش آن خودداری کنند.

زمانی همچنین خاطرنشان کرد:جریمه صید هر قطعه لاک پشت در سال ۹۶ و طبق مصوبه شماره ۳۸۰ شورایعالی حفاظت محیط زیست مبلغ سه میلیون ریال است.

به گفته این مسئول یگان حفاظت محیط زیست شفت در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی با برقراری گشت های ویژه شبانه روزی با هر گونه تخلفات زیست محیطی با قاطعیت برخورد می کند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه