رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا:

عرضه‌کنندگان ماهی قرمز در آستارا مجوز بهداشتی ندارند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا با بیان اینکه مراکز عرضه ماهی قرمز در این شهرستان فاقد مجوزهای بهداشتی از سوی شبکه دامپزشکی هستند گفت: افرادی که قصد فروش ماهی قرمز در سطح شهرستان را دارند می‌توانند نسبت به اخذ مجوز از سوی شبکه دامپزشکی اقدام کنند.

عرضه‌کنندگان ماهی قرمز در آستارا مجوز بهداشتی ندارند

به گزارش هشت دی ،بهرام پورضرب در آستارا با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید عرضه ماهی قرمز توسط دست‌فروان و مغازه‌داران در این شهرستان شدت گرفته است اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از خرید ماهی قرمز در این ایام خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا بیشترین تجمع مراکز عرضه ماهی قرمز را ورودی بازارچه ساحلی، چهارراه حکیم‌نظامی، شهرک مهدی، خیابان ملت و خیابان امام دانست و تصریح کرد: مراکز عرضه ماهی قرمز در شهرستان آستارا فاقد مجوزهای بهداشتی از سوی شبکه دامپزشکی هستند.

وی با بیان اینکه در آستانه سال جدید خواربارفروشی‌ها، عکاسی‌ها، سبزی‌فروشی‌ها، میوه‌فروشی‌ها و لوازم‌التحریرفروشی‌های شهرستان آستارا اقدام به فروش ماهی قرمز کرده‌اند گفت: افرادی که قصد فروش ماهی قرمز در سطح شهرستان را دارند می‌توانند نسبت به اخذ مجوز از سوی شبکه دامپزشکی اقدام کنند.

پورضرب با اشاره به تبعات اقتصادی، بهداشتی و روانی خرید ماهی قرمز در خانواده‌ها بیان کرد: ماهیان قرمز به دلیل نگهداری در ظروف نامناسب، تغذیه نادرست و عدم توجه به عوامل موجود در آب در کمترین زمان ممکن از بین می‌روند که این به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا به وجود برخی عوامل بیماری‌زا از جمله کرم سالمونلا در فضله ماهی‌قرمز اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها به‌طور جدی از نزدیک‌ شدن کودکان به تنگ‌ ماهی و دست‌زدن به آب و تماس با ماهی قرمز خودداری کرده و در صورت مشاهده علایم و ناراحتی پوستی به پزشک مراجعه کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه