مجاهد لنگرودی دوران انقلاب در خرمشهر به آروزیش رسید

شهید میرعلی درنگیده در سال ۱۳۳۹ در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود و در ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۳ در منطقه چم هندی خرمشهر براثر اصابت ترکش خمپاره ۸۲ میلی‌متری به دیدار معبودش شتافت و آسمانی شد.

مجاهد لنگرودی دوران انقلاب در خرمشهر به آروزیش رسید

به گزارش هشت دی ، شهید میرعلی درنگیده در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای مستضعف و مذهبی در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود.

 وی در خانواده‌ای که ازنظر مالی بسیار در تنگنا بود رشد پیدا کرد و پدر شهید مجبور بود که برای تهیه معاش زندگی به شهرها و روستاهای دور رفته و کار کند.

میرعلی در دوران کودکی با فقر آشنا شد و در سن هفت‌سالگی برای کسب علم وارد دبستان شد و پس از اتمام دوره دبستان در مدارس راهنمایی به تحصیلات خود ادامه داد و پس‌ازآن وارد دبیرستان شد و سال اول دبیرستان را هم به پایان رساند.

 او به علت ضعف مالی خانواده نتوانست به تحصیلات خود ادامه دهد و مجبور شد که در شهر لنگرود مشغول کاسبی شود و پس از مدتی، کاری در تهران پیدا کرد و به آنجا رفت.

شروع به کار او با فعالیت‌های انقلابی مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) همراه شد و او نیز به‌تبع مردم سهم به سزایی در این برنامه‌ها داشت.

 او دریکی از شب‌های محرم سال ۱۳۵۷ توسط عناصر طاغوت شناسایی شد و مأموران ساواک جهت دستگیری او اقدام کردند و میرعلی در آن زمان وارد خانه‌ای در تهران شد و صاحب‌خانه او را در منزل خود مخفی کرد و به‌این‌ترتیب از شر طاغوتیان در امان ماند.

 وی در اکثر راهپیمایی‌های ضد طاغوت شرکت می‌کرد و پس از به ثمر رسیدن انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و پس از شکل‌گیری ترجمان‌های انقلاب اسلامی در سال ۵۸ جهت انجام خدمت مقدس سربازی ثبت‌نام کرد و به خدمت اعزام گردید.

میرعلی پس از سپری کردن دوره‌های متعدد در مناطق مختلف و انجام دوره‌های سربازی وارد ارتش جمهوری اسلامی شد و پس از اخذ درجه گروهبان دومی به‌طور داوطلبانه به آبادان و پس از چند ماه به خرمشهر، تپه ابو غریوه و چم هندی منتقل شد.

شهید میرعلی درنگیده سرانجام در ساعت ۱۰ صبح ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۳ در منطقه چم هندی خرمشهر براثر اصابت ترکش خمپاره ۸۲ میلی‌متری به دیدار معبودش شتافت و آسمانی شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه