سبک زندگی زنان از نگاه آمار؛

نقش زنان در افزایش استفاده از برندهای ایرانی/  مدیریت ذائقه جامعه با زنان است

تا زمانی که زنان ایرانی مصرف برندهای معروف خارجی را قطع نکرده و ایجاد زواید را در زندگی کنار نگذارند و  به برندهای ایرانی اطمینان نکنند آسیبی از آسیب های اجتماعی حل نشده و  فرهنگ کار اصلاح نخواهد شد.

نقش زنان در افزایش استفاده از برندهای ایرانی/  مدیریت ذائقه جامعه با زنان است

به گزارش خبرنگار ۸دی، دین مبین اسلام مدیریت خانه را به زنان سپرده و مدیریت بیرون از منزل را به مردان، زنان نقش مهمی در چیدمان خانه و همان سبک اقتصادی منزل دارند و اگر زنی اهل تجملات باشد باید به هر شکل منزل با برندهای خارجی و گران قیمت تزئین و آراسته شود، زنان از این منظر از این رو مهم هستند که می توانند مدیریت و ذائقه ابتدا مردان و سپس جامعه را به سمت و سویی خاص ببرند.

اگر زنان کمک و یار همسران و یا پدران خود باشند تا می توانند از خرید کالاهای تجملات و زوائد منزل دوری می کنند و  اگر هم بخواهند خانه را به سمت تجملات کشانده و هزینه های گزافی را برای مردان ایجاد می کنند، اگر اکثریت زنان به دنبال تجملات باشند از این رو ازدواج و زندگی مشترک بسیار مشکل تر خواهد شد و اگر به امور ضروری بپردازند زندگی در جامعه راحت تر ، ازدواج ها آسان تر و از آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد.

طبق گفته های بالا فرهنگ سازترین قشر جامعه زنان خانه دار هستند و اگر این زنان توجیه شوند که با خرید کالاهای ایرانی و کالاهایی که مشابه داخلی خوبی از آن وجود دارد به اقتصاد برادران، پدران و همسران کمک می کنند و اگر توجیه شوند که دوری از تجمل گرایی می تواند سعادت خودشان را بیشتر کند و آسیب های اجتماعی و خانوداگی خود کم کند،حتما به این سمت گرویده می شوند، متاسفانه هنوز که هنوز است رسانه ها، فیلم های سینمایی و تلویزیونی و موسسات فرهنگی و مذهبی و رسانه ای نتواستند زنان را در این مور آگاه کنند.

حضرت امام خمینی(ره) بسیار زیبا فرمود که از دامن زن مرد به معراج می رود زیرا زن است که مردان آگاه، شجاع، پاک تربیت می کند و زن است که فرهنگ سازی جامعه را به دوش می کشد تمام موسسات فرهنگی، خصوصی و دولتی به یک هزارم یک مادر نمی توانند فرهنگ سازی کرده و فرهنگ درست را برای  فرزندان تبیین کند، این ها شعار نیست و حقایق ملموس اجتماعی است عده ای می خواهند بگویند اسلام زنان را به رسمیت نشناخته و در حق این جنسیت مهم تبعیض قائل شده ولی حقیقتا این امر صحت ندارد و اسلام سخت ترین امور یعنی فرهنگ سازی را به زنان سپرده، فرهنگ سازی درست وظیفه انبیا و اولیا و ائمه اطهار و زنان مسلمان و آزاده است.

 

اما برای بیشتر آگاه شدن سبک زندگی زنان چند آمار را بررسی می کنیم:

**زنان ایرانی به لباس های خارجی اعتماد بیشتری دارند

بر اساس آمار گمرک در ۹ ماه منتهی به آذر ماه سال جاری قریب به ۱۲ لباس زنانه، به ارزش دلاری ۱۲۱۲۳۷  و ارزش ریالی ۳۶۸۶۴۰۹۴۵۵  وارد کشور شده است. کشور ترکیه با صادر کردن  بیش از ۵ تن لباس زنانه  به ارزش دلاری  ۴۹۸۲۶ و ارزش ریالی ۱۵۱۱۵۰۱۴۶۹ در رتبه اول و پس از آن چین  با صادرات بیش از  ۳ تن لباس زنانه  به  کشور با ارزش دلاری ۲۹۴۵۴  و ارزش ریالی ۸۹۷۲۶۰۵۱۴  در رده دوم قرار دارد.

**لوازم آرایشی زنان ایرانی

حجم بازار لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران در حدود ۲/ ۲ میلیارد دلار است که از این میزان ۳۰ درصد توسط تولید‌کنندگان داخلی تامین و عرضه می‌شود. این در صورتی است که تولید‌کنندگان داخلی توان تولید بیش از ۱۰۰ درصد نیاز داخلی را دارند. ۷۰ درصد باقیمانده نیاز بازار نیز توسط کالاهای خارجی تامین می‌شود. در این میان نکته قابل‌توجه این است که تا سال ۱۳۹۶ فقط ۱۰ درصد از ۷۰ درصد واردات کالاهای خارجی به‌صورت قانونی به کشور صورت گرفته و بقیه آن توسط قاچاق تامین شده است. به‌عبارت دیگر اگر سهم محصولات آرایشی خارجی را یک میلیارد و ۶۰۰ هزار دلار در نظر بگیریم حدود ۲۰۰ هزار دلار آن به‌صورت رسمی و بقیه آن به‌وسیله قاچاق وارد کشور شده است.

برای بیشتر آشنا شدن به ذائقه های فرهنگی و اقتصادی زنان آمارهای زیر را ببینید:

 مخلص کلام این که تا زمانی که زنان ایرانی مصرف برندهای معروف خارجی را قطع نکرده و ایجاد زواید را در زندگی کنار نگذارند و  به برندهای ایرانی اطمینان نکنند آسیبی از آسیب های اجتماعی حل نشده و  فرهنگ کار اصلاح نخواهد شد.

همه باید بدانند فرهنگ کار با هشتک پای کار ایرانیم در توئیتر موثر واقع نخواهد شد و تنها زنان می توانند فرهنگ کار و استفاده از برندهای ایرانی را اجرایی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه