معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور:

الگوئی کامل و الهی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) در دنیا وجود ندارد

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: الگوئی کامل و الهی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) در دنیا وجود ندارد از این رو زنان با پیروی از ابعاد شخصیتی چنین بانوانی راه کمال و سعادت را جستجو کنند.

الگوئی کامل و الهی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) در دنیا وجود ندارد

به گزارش هشت دی،حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری  با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن عنوان کرد: این بانوی بزرگ اسلام کسی است که بهترین فرزندان عالم در دامان او تربیت شدند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور افزود: الگوئی کامل و الهی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) در دنیا وجود ندارد از این رو زنان با پیروی از ابعاد شخصیتی چنین بانوانی راه کمال و سعادت را جستجو کنند.

وی اظهار داشت: اگر شخصیت وارسته ایشان را به خوبی بشناسیم و به درستی معرفی کنیم آن گاه جامعه به سعادت می‌رسد.

اسکندری تاکید کرد: ویژگی‌های شخصیتی ایشان موجب شده مهم‌ترین الگو و اسوه را حضرت فاطمه(س) بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: ایشان از جهت خلقیات و ویژگی‌های معنوی و سیاسی و اجتماعی بی‌نظیر است و هر یک از ابعاد وجودی ایشان اسوه‌ای برای دست یافتن به سعادت است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور عنوان کرد: حوزه خواهران در تبیین جایگاه حضرت فاطمه (س) تاکنون فعالیت‌های زیادی داشته است.

سالانه ۱۵هزار طلبه خواهر با سیره حضرت زهرا(س) آشنا می‌شوند

وی گفت: ما هر سال دوره‌هایی را برای آموزش بانوان پیرامون شخصیت حضرت صدیقه کبری(س) برگزار می‌کنیم که بیش از ۱۵ هزار نفر هر ساله در آن شرکت دارند.

اسکندری ادامه داد: هم‌چنین کتاب‌هایی را به بانوان معرفی می‌کنیم که بتوانند با فهم کامل مطالب آن با زبانی ساده و شیوا این شخصیت را برای جامعه معرفی کنند.

وی اظهار داشت: این دوره‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود و بانوان زیادی از آن استقبال می‌کنند و این موجب مباهات است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور یادآور شد: متاسفانه شخصیت واقعی زن مورد هجمه قرار گرفته و غرب تعریف دیگری از زن ارائه می‌دهد که در شأن و منزلت بانوی مسلمان نیست؛ از این رو با برگزاری دوره‌ها به صورت مستمر و هم‌چنین آموزش‌های تخصصی در تلاشیم پاسخ بسیاری از شبهات و هجمه‌ها را نیز بدهیم.

اسکندری گفت: وقتی حضرت فاطمه(س) در تعامل با همسر و فرزندان و امور اجتماعی و سیاسی الگو می‌باشد می‌توان چنین ظرفیت‌هایی را در جامعه تبیین کرد و چه بسا خانواده‌هایی را از فروپاشی و آسیب‌ها نجات داد.

وی تصریح کرد: توانمندسازی خواهران طلبه و مبلغ در معرفی شخصیت حضرت فاطمه(س) اهمیت زیادی دارد در تاریخ حضرت مریم و همسر فرعون الگوهای بزرگی بودند اما فاطمه زهرا(س) سرآمد است و باید چنین شخصیتی به بهترین روش و شیوه معرفی شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه