تحلیلگر روسی: اقدام‌های ایران ثبات خاورمیانه را تقویت می‌کند

فامیل جعفراف تحلیلگر مسائل خاورمیانه گفت: اقدامات و تلاش‌های ایران ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه را تقویت می‌کند.

تحلیلگر روسی: اقدام‌های ایران ثبات خاورمیانه را تقویت می‌کند

به گزارش هشت دی،رئیس سازمان جامعه شیعیان مسکو خاطرنشان کرد: ایران بیشترین و موثرترین مبارزه با تروریسم را در سطح منطقه و حتی سطح جهانی داشته و شواهد موجود این واقعیت را اثبات می کند.

وی ادامه داد: ایران در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هدف انواع حملات تروریست ها قرار گرفته و هزاران نفر از مقام ها و جوانان این کشور در مبارزه با تروریسم شهید شده اند.

جعفراف گفت: کشوری در جهان نمی شناسم که در قربانگاه مبارزه با تروریسم تا این اندازه جانفشانی کرده باشد.
تحلیلگر مسائل خاورمیانه گفت: اگر شهدای ایران در سوریه نبود، سرنوشت این کشور معلوم نبود و تروریست ها تا دمشق پیش می رفتند و حتی ممکن بود دولت این کشور هم سقوط کرده و جای آن را به رژیم تروریستی می داد.
وی افزود: این سناریو نقشه رژیم صهیونیستی بود تا در جهان اسلام یک حکومت دیگر از بین برود و بجای آن تروریست ها به قدرت برسند.

جعفراف اظهارکرد: ایران این سناریوی شوم را به قیمت سنگین و با شهادت شماری از نیروهای این کشور و رزمندگان مقاومت به شکست کشاند و در این عرصه روسیه نیز نقش تعیین کننده داشت.

رئیس سازمان جامعه شیعیان مسکو افزود: امروز ما شاهد ثبات نسبی سوریه هستیم که بی شک بر ثبات و امنیت کشورهای همجوار ازجمله ایران نیز تاثیر مثبت می گذارد.

جعفراف افزود: این ادعا که مسائل سوریه به ایران ارتباط ندارد،ازسوی مخالفان محور مقاومت مطرح و حمایت می شود و در واقع مسائل کشورهای منطقه با یکدیگر ارتباط دارد و به عنوان مثال اگر کشوری مورد حمله تروریست ها قرار می گیرد، کشورهای دیگر از این خطر مصون نمی مانند و تاثیرات منفی بر اوضاع منطقه می گذارد.

تحلیلگر مسائل خاورمیانه در ادامه نیز خاطرنشان کرد: ایران در دوره آرامش سوریه نیز در این کشور نقش تعیین کننده و مثبت خود را ایفا و با مردم مسلمان سوریه در حل مسائل و مشکلاتشان همراهی خواهد کرد.

جعفراف تاکید کرد: این روحیه اخوت و برادری ایران با کشورهای مسلمان منطقه باید الگویی برای جهان اسلام باشد و در آن صورت هیچ قدرتی نمی تواند به کشورهای اسلامی ضربه بزند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه