نماینده صومعه سرا:

فرارهای مالیاتی بزرگی انجام می شود/ وقتی مردم تخصصی به‌مجلس رأی نمی دهند الان باید بکِشند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقتصاد ایران زیرزمینی است، افزود: فرارهای مالیاتی کشور در شرایط فعلی اقتصاد ما را به ورطه نابودی می کشاند و فرارهای مالیاتی بزرگی انجام می شود.

فرارهای مالیاتی بزرگی انجام می شود/ وقتی مردم تخصصی به‌مجلس رأی نمی دهند الان باید بکِشند!

به گزارش خبرنگار هشت دی، کاظم دلخوش ظهر امروز در همایش رسانه و مالیات درباره مسئله معافیت مالیاتی، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است بین قانون گذاری و اجرا قانون تفاوت زیادی وجود دارد.

وی درباره اشکالات قانون مالیاتی بیان کرد: از جمله اشکالات مطرح در این زمینه این است که قانون مالیات را حلقه ای کردیم یعنی تولید کننده مالیات را پرداخت می کند، و از صنف می گیرد و صنف هم در نهایت از مصرف کننده دریافت می کند و در اصل یک‌پولی است که به صورت گردشی می چرخد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در کشور نیاز به دانشکده مالیاتی داریم، افزود: در بسیاری از موارد به دلیل عدم اطلاعات کافی دچار مشکل هستیم و نیازمند به کارشناس در مسائل مالیاتی داریم.

دلخوش با اشاره به رای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسون یا حتی رییس کمیسیون اقتصادی غیر متخصص است، گفت: برخی ها با لابی گریی نماینده می شوند.

**مردم وقتی تخصصی به‌مجلس رأی نمی دهند الان باید بکِشند!

وی افزود: مردم وقتی تخصصی به‌مجلس رای نمی دهند اوضاع اینگونه می شود پس الان باید بِکِشند!

نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه در طول یک سال اخیر بیش از ۴۰جلسه درباره اصل ۸۵ و مالیات برگزار کردیم، بیان کرد: از مشکلات مردم در خصوص مالیات اطلاع داریم و می دانیم مالیات بصورت خلاف گرفته می شود ولی کاری نمی شود انجام داد زیرا دولت می خواهد پول خود را دریافت کند.

** اقتصاد ایران زیرزمینی است

دلخوش با تاکید بر اصل ۸۵، ابراز کرد: در اصل ۸۵ اختیارات مجلس می بایست به کمیسون اقتصادی داده شود و کمیسیون با اختیارات خود می توانست اصلاحات و مشکلات را با نظر اصناف، دانشگاهیان و بازار و… رفع کند ولی در مجلس با ۴ رای کمتر این طرح تصویب نشد.

نماینده مردم صومعه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح توسط مجلس تصویب نشد و ظلم‌به تولیدکنندگان تا زمانی که این طرح تصویب نشود همچنان ادامه دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقتصاد ایران زیرزمینی است، افزود: فرارهای مالیاتی کشور در شرایط فعلی اقتصاد ما را به ورطه نابودی می کشاند و فرارهای مالیاتی بزرگی انجام می شود.

** مردم ما در قهوه خانه ها هم می توانند یک‌نماینده را تغییر دهند

دلخوش تصریح کرد: از روش های مختلف به دنبال کاهش فرار مالیاتی هستیم و از طرفی مردم ما هوش بالایی دارند و در عرصه های سیاسی نقش فعالی دارند به طوری که در قهوه خانه ها می توانند یک‌نماینده را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه دولت بابت بیمه سلامت بالای ۲۰هزار میلیارد تومان بدهکار است، گفت: این عدالت نیست که زمانی که حتی تیلیاردرها هم از بیمه سلامت استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه