مدیرکل امور مالیاتی گیلان:

قانون ارزش افزوده منجر به شفاف سازی مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی می شود

مدیرکل امور مالیاتی گیلان درباره معضل فرار مالیاتی، گفت: ارزش افزوده یک قانون کلی است که بر اساس آن قانون گذاری انجام شود که منجر به شفاف سازی مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی و مدیریت صحیح اقتصادی شود.

قانون ارزش افزوده منجر به شفاف سازی مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی می شود

به گزارش خبرنگار ۸دی جواد انوری پیش از ظهر امروز در همایش رسانه و مالیات در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به فرهنگ مالیاتی در کشور اظهار کرد: فرهنگ مالیاتی توسط رسانه ها می تواند منجر به تصحیح باورهای مردم درجهت پرداخت مالیات و مدیریت اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات به نوعی پاشنه آشیل اقتصاد مقاومتی است درباره هدف از نظام‌ ارزش افزوده بیان کرد: ارزش افزوده شفاف سازی اقتصادی است که از سال ۸۷ انجام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان درباره معضل فرار مالیاتی، گفت: ارزش افزوده یک قانون کلی است که بر اساس آن قانون گذاری انجام شود که منجر به شفاف سازی مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی و مدیریت صحیح اقتصادی شود.

** مشوق ها و معافیت مالیاتی را باید هدف گذاری کرد

انوری درباره مسئله اصلاح قانون مالیات ها، بیان کرد: مشوق ها و معافیت مالیاتی را باید هدف گذاری کرد و برای استفاده از نرخ صفر می بایست روند قانونی طی شود که در این راستا می بایست فرهنگ سازی توسط رسانه ها انجام شود.

وی تصریح کرد: از جمله اهداف اساسی ما تغییر مسیر سنتی امور مالیاتی به سمت مکانیزه به ویژه درباره مسائل مربوط به فرار مالیاتی، تسریع در فرایند وصول مالیات، جلوگیری ازفرار مالیاتی و احترام‌کامل به موّدی مالیاتی است که از طریق محل کار خود امور مالیاتی را انحام دهد.

** هرگونه توسعه ای در ابتدا نیاز به فرهنگ سازی دارد

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با بیان اینکه پیوند بین رسانه ها و توسعه همیشه وجود دارد و هرگونه توسعه ای در ابتدا نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: می بایست در هر شهر یا دهستان یک خیابان یا بوستان به نام مالیات نام گذاری شود تا مردم ارتباط بیشتر و راحت تری با مالیات برقرار کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان در پایان خاطرنشان داد: با توجه به پایان سال برای تکریم ارباب رجوع از ۲۵ اسفند هرکس مالیات خود را نقدی پرداخت کند ۱۰۰درصد جرایم‌قابل بخشش وی بخشیده می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه