رییس مجمع نمایندگان گیلان:

دولت با دریافت مالیات های سنگین مسبب تعطیلی کارخانه ها است/ «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» امید به نظام را افزایش می دهد

رییس مجمع نمایندگان گیلان، گفت: دولت به جای حمایت از تولیدکنندگان با دریافت مالیات های سنگین و افزایش ارزش افزوده باعث فشار بر تولیدکنندگان و تعطیلی کارخانه ها می شود.

دولت با دریافت مالیات های سنگین مسبب تعطیلی کارخانه ها است/ «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» امید به نظام را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگارهشت دی، جبار کوچکی نژاد پیش از ظهر امروز در همایش رسانه و مالیات در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان ضمن تبریک روز ولادت حضرت زهرا(س) با بیان اینکه دیروز یک طرح درباره مالیات ارزش‌افزوده در مجلس عنوان و سپس رد شد، اظهار کرد: این طرح بر مبنای افزایش ارزش‌افزوده از تولید است که منجر به فشار شدیدتر بر تولیدکنندگان می‌شود.

وی بابیان اینکه این طرح یک‌بار دیگر هم در سال ۹۶ مطرح و رد شده بود ولی مجدداً مطرح شد، افزود: بر اساس این طرح هر چیزی که در اصل ۸۵ تصویب شود پس از ۲ تا ۳ سال تبدیل به قانون می‌شود و نیازی به تصویب در صحن مجلس نیست که با مخالفت مجلس مواجه شد زیرا دارای اشکالات زیادی بوده است.

**دولت با دریافت مالیات‌های سنگین و افزایش ارزش‌افزوده مسبب تعطیلی کارخانه‌ها تولیدی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان درباره میزان و وضعیت مالیات در کشور، بیان کرد: ۵۵هزار میلیارد تومان‌ ارزش‌افزوده در کشور جمع‌آوری می‌شود، ۱۲۰هزار میلیارد تومان درآمد کشور از مالیات، بیش از ۴۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و ۶۰هزار تومان ارزش‌افزوده و بقیه شامل دریافت از درآمدها است.

کوچکی نژاد ادامه داد: دولت به‌جای حمایت از تولیدکنندگان با دریافت مالیات‌های سنگین و افزایش ارزش‌افزوده باعث فشار بر تولیدکنندگان و تعطیلی کارخانه‌ها می‌شود.

**اینکه فرزند یک مسئول با خودرو یک‌میلیاردی در جامعه حاضر شود خلاف قانون است

نماینده مردم رشت در مجلس  از مطبوعات به‌عنوان یک ابزار مهم نظام در بخش مبارزه با فساد نام برد و با اشاره به «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» در مجلس، گفت: «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» توسط حدود ۲۰۰نماینده مجلس از طیف‌های مختلف همچون فراکسیون امید، اصولگرایان، مستقلین و… امضاشده است.

وی بابیان اینکه در این طرح اموال مسئول، فرزند، همسر و… بررسی می‌شود و سپس توسط هیئتی از قوه قضاییه، کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون قضایی ورود خواهند کرد و درنهایت این احکام نافذ است، گفت: هرکس شکایتی داشته باشد می‌تواند با ارائه مستندات مخالفت خود را اعلام کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه‌ از مبالغ دریافتی این طرح جهت اشتغال‌زایی استفاده می‌شود، افزود: اینکه فرزند یک مسئول با خودرو یک‌میلیاردی در جامعه حاضر شود خلاف قانون است هرچند از طریق پول نامشروع نباشد ولی باعث حسرت و مشکلاتی در جامعه می‌شود.

**اجرای «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» میزان امید به‌نظام را افزایش می‌دهد

کوچکی نژاد بابیان اینکه مردم در ۲۲بهمن اثبات کردند که با کلیات نظام مشکلی ندارند، افزود: مردم پس از راهپیمایی هشتم و نهم دی بازهم در راهپیمایی حضور پیدا کردند و برخی مسئولین نباید برداشت کنند که عملکرد آن‌ها خوب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» میزان امید به‌نظام را افزایش می‌دهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه