محور انزلی به آستارا چگونه ساماندهی خواهد شد؟

جاده ترانزیتی انزلی-آستارا و نابسامانیهای عمرانی و مهندسی آن مشکلات عدیده ای را بوجود آورده است که ما را مجبور به گزارشی از وضعیت آن فراخواند.

محور انزلی به آستارا چگونه ساماندهی خواهد شد؟

به گزارش ۸دی نیوزبه نقل از افق انزلی به دلیل تماسهای مکرر از سمت مردم قهرمان بندرانزلی در رابطه با جاده انزلی به آستارا تلاش کردیم تا مشکلات آن را  رسانه ای کنیم .

SAMSUNG CAMERA PICTURES

سالهای سال است که ما برای رفت و آمد به شهرهای ،رضوانشهر ،تالش ،هشتپر و آستارا از جاده انزلی به آستارا عبور میکنیم و حتی برای رفتن به اردبیل و تبریز هم باید از این جاده گذر کرد و تنها جاده ترانزیتی و مواصلاتی انزلی به غرب است ،به گونه ای که میتوان گفت این راه یکی از پر تردد ترین مسیرهای شمال کشور است ،اما مسیری که چند شهر را به هم متصل میکند ،گویی به فراموشی سپرده شده است .

SAMSUNG CAMERA PICTURES

رانندگان ماشینهای نو و مدل بالا با ترس و لرز ماشینشان را از این جاده عبور میدهند و راننده های قدیمی هم نگران این هستند که مبادا بخاطر طراحی و مهندسی قدیمی آن  تصادفی سخت و وحشتناک صورت بگیرد .

از جمله اشکالات اساسی جاده انزلی – آستارا میتوان به وجود دست انداز های زیاد ،نصب سرعت گیرهایی به نظر  بی مورد ،قرار گرفتن ایستگاه پمپ گاز و بنزین در بدترین جای ممکن ،ظرفیت پایین و دو بانده بودن اشاره کرد .

SAMSUNG CAMERA PICTURES

قسمتی از این جاده در دست تعمیر است که گاهی به حال خود رها شده و گاهی به آن رسیدگی میشود که این عامل خودش خطر آفرین است ،چرا که در این راه چراغی وجود ندارد و جاده پهن نوسازی شده به یکباره باریک شده و رانندگان وارد جاده خاکی میشوند  و ممکن است در شب که دید کافی وجود ندارد  جانشان به خطر بیفتد .

jade astara 93 8

قرار گرفتن پمپ گاز و بنزین باعث ایجاد تصادفات و ترافیک شدید از چند کیلومتر قبل از پمپ گاز و بنزین تا بیمارستان انزلی میشود ،نکته قابل توجه این است که رانندگان و مسافران در حال رانندگی با سرعت مجاز هستند که ناگهان سرعت گیرهایی بی مورد در جایی که به نظر میرسد نیازی به سرعت گیر وجود ندارد جلوی راهشان سبز  میشود.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

دو بانده بودن جاده موجب میشود که در روزهای عید و تعطیلات که بسیاری از انزلیچی ها  که برای تفریح و تفرج از این مسیر استفاده می کنند و کسانی که از تبریز و اردیبل به انزلی سفر می کنند با ترافیک سنگینی مواجه شوند .

از همه مشکلات جاده که بگذریم ،زباله های اطراف آن باعث زشتی و بد ترکیبی شده است ،و ورودی شهر از سمت جاده آستارا شباهتی به شهرهای بندری و توریستی ندارد و مسافرینی که هیچگونه اشنایی با انزلی ندارند در نگاه اول فکر میکنند که وارد یک شهر متروکه شده اند .

SAMSUNG CAMERA PICTURES

همچنین دستفروشانی  همراه با وانت بیشتر روزهای هفته در کنار جاده حضور دارند و رانندگان برای خرید در کنار آنها توقف کرده و منجر به ترافیک و راهبندان می شوند و در حال حاضر هیچگونه کنترلی روی آنها صورت نمیگیرد .

SAMSUNG CAMERA PICTURES

علی رغم اینکه مسئولین اسبق چندین بار و در مکانهای مختلف قول دادند به وضعیت جاده آستارا رسیدگی شود ولی هر سال بهار و تابستان که اوج ترافیک است ما هیچگونه تغییرات چشمگیری را مشاهده نمی کنیم .

SAMSUNG CAMERA PICTURES

با توجه به تحولات سیاسی و مدیریتی صورت گرفته در سطح شهر و با شناختی که ما از مسئولین محترم داریم و همچنین فعالیت هایی که مسوولین اولین بار (بخصوص شهردار محترم) برای زیبایی شهر در ایام نوروز و جذب توریست انجام دادند ،امید است پیشبرد عملیات تعمیر و اضافه کردن عرض جاده انزلی به آستارا هرچه زودتر صورت پذیرد ، چرا که این جاده در ورودی شهر از سمت غرب قرار دارد و زشتی ها و خرابی های ورودی  شهر باعث میشود زیبایی ها و تلاش مسئولین در داخل آنگونه که شایسته و بایسته است به چشم نیاید .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
برادر افق انزلی، تالش همان هشتپره. یک شهر رو دو بار نمی نویسند.
در حاشیه