عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد

طرح استیضاح آخوندی در دستور کار هیئت‌رئیسه مجلس/ داشتن ناوگان حمل‌ونقل ناکارآمد نتیجه اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ‌کس با اعتبارات قطره‌چکان ۵۰۰۰ میلیارد تومانی قادر نیست ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به‌خوبی مدیریت کند.

طرح استیضاح آخوندی در دستور کار هیئت‌رئیسه مجلس/ داشتن ناوگان حمل‌ونقل ناکارآمد نتیجه اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی است

به گزارش هشت دی،حسن خسته بند  در شفت با اشاره به طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۱۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات آخوندی در کمیسیون عمران راضی نشدند و طرح سؤال به هیئت‌رئیسه تقدیم شده است.

وی عدم استعفا آخوندی از مقام وزارتخانه را دلیل طرح سؤال از وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: نمایندگان مجلس معتقدند اگر در هر کشوری اتفاقاتی نظیر سوانح هوایی رخ دهد وزیر متبوعه از وزارتخانه استعفا می‌دهد اما آخوندی این اقدام را انجام نداده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی از نمایندگان معتقدند افکار عمومی خواستار استعفا یا استیضاح آخوندی هست گفت: طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی معقولانه نیست و مجلس تشخیص می‌دهد که ماندن یا نماندن آخوندی در وزارتخانه برای مملکت دارای منفعت خواهد بود یا خیر.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌توان وزارت خانه راه و شهرسازی را در آستانه نوروز بی وزیر کرد گفت: نمی‌توان وزارتخانه‌ای را که همه امورات مربوط به حمل‌ونقل در دستش هست را برای مدتی بی وزیر کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان بابیان اینکه عملکرد مثبت یا منفی وزیر باید با توجه به پولی که آخوندی می‌دهند ارزیابی شود خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات حوزه راه به وزارت خانه تقریباً پنج هزار میلیارد تومان تخصیص داده‌اند و معلوم هست که وزیر نمی‌تواند پاسخگوی همه نیازهای کشور در حوزه تخصصی حمل‌ونقل عمومی شود.

خسته بند پیمانکاران ایرانی را سرمایه‌های این کشور برشمرد و گفت: وقتی پروژه‌های ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی در کشور داشته باشیم اما اعتبارات قطره‌چکان ۵۰ هزارمیلیاردی به آن اختصاص دهیم و موقع پرداخت آن تنها ۳۰ هزار میلیارد تومان آن‌هم با انتشار اوراق پرداخت کنیم نتیجه‌ای جز ناوگان ضعف و ناکارآمد نخواهد بود و هر کس جای آخوندی باشد همین‌گونه عمل خواهد کرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه